Flaskemødre! Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.815 visninger
26 svar
16 synes godt om
6. januar 2015

Jukh

Hej alle flaskemødre

Jeg har brug for jeres hjælp. Jeg har et lille flaskebarn, der er 4 mdr gammel. Jeg er efterhånden ved at drukne i frustrationer over manglende information om det at have et flaskebarn, når man søger råd om andet end hvordan flasken skal gøres rent. 

Jeg synes jeg gang på gang har stødt panden mod muren, og ikke kan finde officielle svar og gode råd til f.eks. hvilken type MME skal man vælge, hvilke komplikationer er der typisk med flaskebørn, hvor lang tid skal flasker sterilisteres, hvor meget skal et flaskebarn have m.fl. 

Jeg snakkede med min SP om det i går, og hun anb. mig at skrive til Sundhedsstyrrelsen. Det satte lidt gang i mig. Jeg har lyst til at gøre noget for, at andre ikke skal være lige så frustreret som mig. Jeg er derfor gået i gang med at nedskrive mine spørgsmål og hvad jeg har manglet. Det kan ikke passe, at der kun skal være info til amning. Jeg ved ikke helt endnu, hvad det ender ud med, men noget ender det med. I kan læse mere om min bevæg grund  her

I den forbindelse vil jeg rigtig gerne høre fra andre flaskemødre. 

Hvilke frustrationer har I haft? 

Hvilke spørgsmål har I manglet svar på? 

Hvad ville I gerne have vidst om flaskebørn før i fødte?!

På forhånd tak for hjælpen.  

Mvh Julia

www.moar.bloggersdelight.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2015

Mama85

Jukh skriver:

Hej alle flaskemødre

Jeg har brug for jeres hjælp. Jeg har et lille flaskebarn, der er 4 mdr gammel. Jeg er efterhånden ved at drukne i frustrationer over manglende information om det at have et flaskebarn, når man søger råd om andet end hvordan flasken skal gøres rent. 

Jeg synes jeg gang på gang har stødt panden mod muren, og ikke kan finde officielle svar og gode råd til f.eks. hvilken type MME skal man vælge, hvilke komplikationer er der typisk med flaskebørn, hvor lang tid skal flasker sterilisteres, hvor meget skal et flaskebarn have m.fl. 

Jeg snakkede med min SP om det i går, og hun anb. mig at skrive til Sundhedsstyrrelsen. Det satte lidt gang i mig. Jeg har lyst til at gøre noget for, at andre ikke skal være lige så frustreret som mig. Jeg er derfor gået i gang med at nedskrive mine spørgsmål og hvad jeg har manglet. Det kan ikke passe, at der kun skal være info til amning. Jeg ved ikke helt endnu, hvad det ender ud med, men noget ender det med. I kan læse mere om min bevæg grund  her

I den forbindelse vil jeg rigtig gerne høre fra andre flaskemødre. 

Hvilke frustrationer har I haft? 

Hvilke spørgsmål har I manglet svar på? 

Hvad ville I gerne have vidst om flaskebørn før i fødte?!

På forhånd tak for hjælpen.  

Mvh Julia

www.moar.bloggersdelight.dk

Alle mine 3 børn har/er flaskebørn, og jeg har aldrig haft frustrationer. Nu er det sådan at Sundhedsstyrelsen anbefaler amning de første 6 mdr. Og derfor går de hellere ikke ind og anbefaler den ene mme frem for det andet, de det også vil være reklame for den ene producent de nu ville anbefale hvis de gjorde. Og mængden for hvor meget det enkelte barn skal spise kan også være individuelt, så der kan der hellere ikke komme et entydigt svar.

Anmeld

6. januar 2015

Masig

Må indrømme jeg slet ikke havde samme frustrationer. Mht mme måtte vi prøve os frem, mit sterilisering stod det på sterilisatoren, mht mængde var det igen at prøve sig frem. Var der for meget måtte man smide ud, var der for lidt måtte man jo bare lave mere....

til gengæld er jeg enormt skuffet over vores sundhedssystem.  Det viste sig at vores dreng ikke kunne tåle laktose og derfor fik mange mavesmerter af mme men lægerne nægtede at tage os seriøst så der blev ikke gjort noget ved det trods vores utallige forsøg på at få hjælp og få ham undersøgt...

så min eneste frustration ved flaskebørn er at der mangler noget oplysning og bedre vejledning i form af "bivirkninger"... og så skal lægerne bare tage os seriøst når vi kommer med et barn i smerter!!!!

Anmeld

6. januar 2015

Jukh

Tak for svarerne Havde skam heller ikke regnet med at alle flaskemødre stod med mine frustrationer.

Vi endte ud i kæmpe maveproblemer pga. mængden. Vi fik først at vide at han skulle spise det han kunne, men det blev siden korrigeret at SP, der sagde 1/6-del af vægten og max 1 liter om dagen. Der havde forstoppelsen med en skrigende baby pga. mavesmerter fra sat sig ind. Og jeg står igen nu i 4-mdrs alderen i tvivlen om fordeling af mælk og mængden samt evt. opstart af vælling (selvom det ikke anbefales officielt) pga. meget sulten baby, der ikke må få mere MME, men ikke virker klar til fast føde også i forhold til maveproblemerne.

Er meget enig i at der mangler oplysning og forståelse for bivrirkningerne! Det har jeg også mødt uforstående læger mht.

Anmeld

6. januar 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Der findes jo gruppen Flaskebarn på facebook.. Der kan man spørge om alt i mellem himmel og jord, og der er over 600 medlemmer, så 9 ud af 10 gange er der en der har prøvet den problematik som man står med. 

Jeg eg oplever ihvertfald ikke nogle frustrationer forbundet med at have et flaskebarn.

Anmeld

6. januar 2015

LinLin

Jeg har tre børn og nummer to var flaskebarn. Husker ikke at jeg var frustreret eller ikke kunne få hjælp hos min sundhedsplejerske. Han havde heller ikke bøvl med maven, så vi oplevede jo heller ikke noget med at afprøve forskellige mærker o.l. 

Anmeld

6. januar 2015

Snoopy77

Jeg oplevede heller ingen frustrationer ifm. at skulle give flaske. Det eneste der gjorde mig lidt ked af det var nogle af de holdninger jeg mødte, ift at give flaske. 

Anmeld

6. januar 2015

esiuol22

Manglede også vejledning, og syntes det er absurd der er en amme linje og ikke en til flaskebørn ikke at det ene skulle afskaffes men bare at der burde vare samme rådgivningstilbud til dem med flaskebørn.  

sundhedsplejersken virkede ikke til at have nogen viden om modermælkserstatning overhovedet  

Så ja følte mig lidt straffet for ikke at kunne amme.

Anmeld

6. januar 2015

Mama85

esiuol22 skriver:

Manglede også vejledning, og syntes det er absurd der er en amme linje og ikke en til flaskebørn ikke at det ene skulle afskaffes men bare at der burde vare samme rådgivningstilbud til dem med flaskebørn.  

sundhedsplejersken virkede ikke til at have nogen viden om modermælkserstatning overhovedet  

Så ja følte mig lidt straffet for ikke at kunne amme.

Hvilken viden følte du SP ikke havde?

Anmeld

6. januar 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Jukh skriver:

Tak for svarerne Havde skam heller ikke regnet med at alle flaskemødre stod med mine frustrationer.

Vi endte ud i kæmpe maveproblemer pga. mængden. Vi fik først at vide at han skulle spise det han kunne, men det blev siden korrigeret at SP, der sagde 1/6-del af vægten og max 1 liter om dagen. Der havde forstoppelsen med en skrigende baby pga. mavesmerter fra sat sig ind. Og jeg står igen nu i 4-mdrs alderen i tvivlen om fordeling af mælk og mængden samt evt. opstart af vælling (selvom det ikke anbefales officielt) pga. meget sulten baby, der ikke må få mere MME, men ikke virker klar til fast føde også i forhold til maveproblemerne.

Er meget enig i at der mangler oplysning og forståelse for bivrirkningerne! Det har jeg også mødt uforstående læger mht.

Ihft det med vælling så skal du jo sådan set bare huske at de må få 400 ml indtil 6 mdr (så må de få mere, hvis der er behov) og hvis du vælger at købe pulver skal det være den der kun hedder majsvælling, ikke den der er havre i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.