Jeg kan ikke mere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2015

A. Nonymsen

AlberteSophie skriver:

Årh.

der er håb forude, hvis i iforvejen har et sundt og rask barn.

kram til dig

Vores datter er sund og rask og havde en drømme graviditet, også derfor man ikke tænker at det kunne gå galt for os to gange i træk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2015

A. Nonymsen

sessen1984 skriver:

Ved slet ikke hvad jeg skal sige!! Det er så uretfærdigt det i går igennem.. 

Forstår sagtens at du ikke har mod på flere børn lige nu.. Men husk på at langt de fleste graviditeter går godt, det er bare jer der har været ramt af sort uheld.. Jeg er sikker på at I nok skal få en baby i armene på et tidspunkt.. 

Jeg ved det, det er bare svært at huske på lige nu...

havde virkeligt glædet mig til at blive gravid igen efter vi mistede tvillingerne, og samtidig var jeg rædselsslagen da jeg blev det... Men havde ikke i min vildeste fantasi forstillet mig at vi kunne være så uheldige

Anmeld

9. januar 2015

ErDuHerIkkeSnart

Kære du.  Hvor er det bare en uretfærdig historie du har fået med dig i bagagen. Det er der ingen som fortjener og jeg føler meget med dig. Jeg har selv mistet - to gange i træk - og det er så hårdt og gør så ondt, når drømmen brister. Jeg ved ikke hvor gammel jeres lille pige er, eller hvordan hun reagerede på jeres tab af tvillingerne, men måske I må bruge samme tilgang som sidst (ganske forsigtigt) og skåne hende for for mange detaljer. Jeg håber alt det bedste for dig og jer 

Anmeld

9. januar 2015

Skouboe

A. Nonymsen skriver:

Er der nogen der har nogle forslag til hvordan vi kan forklare det til vores 3årige?

med det sidste sagde vi at de desværre døde, men at de nu var oppe på stjernen sammen med oldefar...

denne gang er det dog ikke helt det samme, vi har ikke været så knyttet til barnet denne gang, både pga frygt, men også fordi jeg ikke har født og holdt babyen...

men nogle ideer til hvordan vi kan forklare det til datteren, så hun ikke tror at alle babyer i maven bare dør?

næste gang får hun intet at vide før efter alle Scanninger viser gode ting...

Jeg tror det er vigtigt at være så ærlig som muligt og så selvfølgelig bruge termer som en 3 årig kan forstå. Ingen fine omskrivninger osv, men forklar stille og roligt at babyen desværre var død inde i din mave. Det sker desværre indimellem og der er ikke noget nogen har gjort galt.

Anmeld

9. januar 2015

A. Nonymsen

Skouboe skriver:

Jeg tror det er vigtigt at være så ærlig som muligt og så selvfølgelig bruge termer som en 3 årig kan forstå. Ingen fine omskrivninger osv, men forklar stille og roligt at babyen desværre var død inde i din mave. Det sker desværre indimellem og der er ikke noget nogen har gjort galt.

Det var også vores tanke... Kan bare ikke lide at hun forbinder babyer med noget der dør...

da vi fortalte her anden gang at mor havde en baby i maven, sagde hun noget med "skal den også op på stjernen?" Frygter bare alle hendes spørgsmål... 

Men må snart få det gjort, går sådan og venter på hun selv siger noget om babyen, men det kommer ikk rigtig :/

Anmeld

9. januar 2015

A. Nonymsen

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Kære du.  Hvor er det bare en uretfærdig historie du har fået med dig i bagagen. Det er der ingen som fortjener og jeg føler meget med dig. Jeg har selv mistet - to gange i træk - og det er så hårdt og gør så ondt, når drømmen brister. Jeg ved ikke hvor gammel jeres lille pige er, eller hvordan hun reagerede på jeres tab af tvillingerne, men måske I må bruge samme tilgang som sidst (ganske forsigtigt) og skåne hende for for mange detaljer. Jeg håber alt det bedste for dig og jer 

Øv det er jeg ked af at høre, synes når man taber en gang har man været uheldig nok, men flere gange i træk er bare uretfærdigt

hun forstår ikke så meget tror jeg, hun er blev mest skuffet over at hun ikke bliver storesøster som hendes to gode veninder er/bliver om lidt...

og nu skal vi fortælle endnu engang at hun må vente endnu længere.. Så hun bliver mest skuffet tror jeg fordi hun jo ikke rigtig har et forhold til baby i maven

Anmeld

9. januar 2015

Skouboe

A. Nonymsen skriver:

Det var også vores tanke... Kan bare ikke lide at hun forbinder babyer med noget der dør...

da vi fortalte her anden gang at mor havde en baby i maven, sagde hun noget med "skal den også op på stjernen?" Frygter bare alle hendes spørgsmål... 

Men må snart få det gjort, går sådan og venter på hun selv siger noget om babyen, men det kommer ikk rigtig :/

Der er nok ikke så meget at gøre ved det. Bare husk at holde det simpelt uden lange forklaringer.

Anmeld

9. januar 2015

Røverdatter

A. Nonymsen skriver:

For et halvt år siden, i juli, var jeg gravid med enæggede tvillinger... Jeg var lykkelig, men lykken brast...

den ene tvilling var meget syg og ville ikke overleve, måske ikke engang overleve graviditeten ud... Da de var enæggede var den raske tvilling i meget stor risiko for at blive hjerneskadet eller dø sammen med sin tvilling...

vi måtte træffe den forfærdelige beslutning og afbryde graviditeten... Det betød at jeg i 14 uge var inde og føde vores to drenge 

Tiden efter var hård, ulidelig... Kan stadig bryde sammen over vores mareridt og forstår ikke at det skulle overgå os!?!

ønsket om endnu en baby var der stadig så jeg blev gravid igen, har været nervøs, bange og alle mulige rædsomme følelser, igår var vi så inde til en kontrol scanning, og hvad ser vi? Intet liv!! Vores foster er gået til, men er ikke selv blevet udstød... Så nu skal jeg ind og have en abort... 11+1!! Jeg forstår det ikke, hvorfor skal vi denne ruchebane igennem endnu en gang... Jeg har slet ikke lyst til at prøve at blive gravid igen... Det er for hårdt når man mister gang på gang... Tre børn har jeg mistet på et halvt år...

årh måtte bare ud med det, det gør så ondt inden i... Vi havde lige fortalt vores store pige at hun skulle være storesøster, nu skal vi fortælle at det endnu engang ikke lykkedes? Hun tror nu at babyer er noget der kommer i maven og derefter ryger op på stjernen sammen med oldefar...

kan ikke stoppe med at græde 

Anmeld

9. januar 2015

AlberteSophie

A. Nonymsen skriver:

Vores datter er sund og rask og havde en drømme graviditet, også derfor man ikke tænker at det kunne gå galt for os to gange i træk

Jeg har selv midste gentagende gange i træk, er gravid i uge 7 pt og har været homon gel, jeg selv skal tage 1 gang dagligt. Møg dyrt, men det hele værd. Håber jeg!

Der var mistanke om at jeg ikke dannede nok hcg, så fosteret bliv udstødt af min krop. 

Det ulideligt, og bekymring kører konstant, men man bliver stærkere! Desværre betyder det også at man er mere overbevist om at det går galt igen, end at det lykkedes. 

Jeg krydser alt hvad jeg ejer og har for at det nok skal gå godt for jer næste gang!

Anmeld

9. januar 2015

JH12

Kæmpe stort kram, livet kan desværre være rigti uretfærdig.. 

Jeg har selv været ude for 2 gange at der ikke var liv til scanning uge 9 og 21.

graviditeten det nåede til uge 21, havde vi også fortalt vores datter det, på daværende tidspunkt var hun godt 2,3 måneder.. Men vi sagde også at lillebror ikke klaret det og at han nu var kommet op i himlen og blevet til en stjerne.. Hun var med til at sætte ham i jorden.. Synes i skal være ærlige og fortælle hende at baby desværre heller ikke denne gang,  var ikke stærk nok.. 

Jeg er gravid igen, 16 uger henne.. Og vores datter ved intet og får intet afvide før hun selv bemærker en ændring hos mor.. Jeg håber 3. Gang er lykkens gang også for jer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.