4 autostole i en bil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2015

(august)

Bare husk at dem som sidder i "bagagerummet" er dem som er i størst fare ved påkørsel bagfra, da der jo ikke er noget der kan tage fra. 

Jeg ville ofre på ny bil så alle sad sikkert. Vi har selv en med to sæder i bagagerummet, men de bliver ikke brugt af samme årsag 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2015

Lenats31

Årgangs Mor skriver:

Ja og vi skal ha det undersøgt da der er låger i gulvet men disse kan ikke åbnes, vires er fra 2007 og derfor er de ikke som opbevaringsrum som på de nye 

Jo, det er de samme rum. De er opbevaringsrum og de kan åbnes, men næsten ingen har et håndtag om du vil. 

Anmeld

4. januar 2015

Lenats31

(august) skriver:

Bare husk at dem som sidder i "bagagerummet" er dem som er i størst fare ved påkørsel bagfra, da der jo ikke er noget der kan tage fra. 

Jeg ville ofre på ny bil så alle sad sikkert. Vi har selv en med to sæder i bagagerummet, men de bliver ikke brugt af samme årsag 

Rigtig nok. Men en kollision bagfra sker sjældent med høj hastighed og slet ikke med samme kraft som en frontal kollision hvor hastigheden er den samme. feks, en kollision med 50 km/t vil du se væsenligt færre materielle skader og lettere personskader end tilfældet vil være med en frontalkollision med samme hastighed

Anmeld

4. januar 2015

Kløver

Lenats31 skriver:

Rigtig nok. Men en kollision bagfra sker sjældent med høj hastighed og slet ikke med samme kraft som en frontal kollision hvor hastigheden er den samme. feks, en kollision med 50 km/t vil du se væsenligt færre materielle skader og lettere personskader end tilfældet vil være med en frontalkollision med samme hastighed

Jeg tænker også hvor er forskellen når der ikke kan bruges airbag ? Og netop børn råder de jo at sidde så langt fra sædet foran at de ikke kan nå det, så meget det lader sig gøre 

ærligt har vi ikke lige råd til at skifte bilen id, og skal vi op i større er det jo netop en minibus så bliver lidt vanskeligt 

Anmeld

4. januar 2015

Lenats31

Årgangs Mor skriver:

Jeg tænker også hvor er forskellen når der ikke kan bruges airbag ? Og netop børn råder de jo at sidde så langt fra sædet foran at de ikke kan nå det, så meget det lader sig gøre 

ærligt har vi ikke lige råd til at skifte bilen id, og skal vi op i større er det jo netop en minibus så bliver lidt vanskeligt 

Jeg ville meget hellere gardere mig bedst muligt mod frontalkollisionen end kollisioner bagfra��

Anmeld

5. januar 2015

Kløver

Lenats31 skriver:

Jeg ville meget hellere gardere mig bedst muligt mod frontalkollisionen end kollisioner bagfra��

Det er derfor jeg tænker jeg ønsker min ældste væk fra midtersædet på 2 sæderække, han er så udsat der synes jeg har det bedre med bagudvendt eller i h sele hvor de er fastgjort bedre end trepunktssele som nemmere glider rundt

Anmeld

5. januar 2015

Lenats31

Årgangs Mor skriver:

Airbaggen er ikke lavet til børn. Den er lavet til voksne

Anmeld

5. januar 2015

Kløver

Lenats31 skriver:

Airbaggen er ikke lavet til børn. Den er lavet til voksne

Det er netop det jeg mener, der er jo ikke airbag og når den ikke kan bruges kan heg ikke se hvor den store forskel skulle være på feks at sidde på 2 eller 3 sæderække eller 3 sæderække kontra 2 sæderække i feks en lille bil 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.