4 autostole i en bil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.834 visninger
27 svar
7 synes godt om
3. januar 2015

Kløver

Vi har en Citroën grand C4 Picasso 7 pers, de 2 bagerste sæder tager dog bagagerummet. 

Vi vil fra start få en 0-13 kg stol, 9-18 kg stol med drejefunktion og 2 stk 15-36 kg stole i bilen, hvordan fordeler vi dem bedst i bilen med tanke på at udnytte bagagerum bedst, oftest er det kun 1 voksen som kører med i bilen. 0-13 kg samt de 2 sæder 15-36 kg er til isofix(forsæde samt 3 sæder på anden sæderække) og 9-18 kg er til montering med sele 

hvordan placerer vi stolene bedst i bilen og udnytter sæder og bagagerum bedst og at der ikke skal flyttes rundt når forældre nr 2 skal ind i bilen 

der skal tages højde for at et sæde på 2 sidderække skal skubbes frem for at komme ind på 3 sæderække 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2015

Pigent

Vi har en Citroën grand C4 Picasso 7 pers, de 2 bagerste sæder tager dog bagagerummet. 

Vi vil fra start få en 0-13 kg stol, 9-18 kg stol med drejefunktion og 2 stk 15-36 kg stole i bilen, hvordan fordeler vi dem bedst i bilen med tanke på at udnytte bagagerum bedst, oftest er det kun 1 voksen som kører med i bilen. 0-13 kg samt de 2 sæder 15-36 kg er til isofix(forsæde samt 3 sæder på anden sæderække) og 9-18 kg er til montering på med sele 

hvordan placerer vi stolene bedst i bilen og udnytter sæder og bagagerum bedst og at der ikke skal flyttes rundt når forældre nr 2 skal ind i bilen 

der skal tages højde for at et sæde på 2 sidderække skal skubbes frem for at komme ind på 3 sæderække 

Jeg har den holdning at børn ikke skal sidde på forsædet. Jeg ville sætte de 3 isofix autostole hvor der er isofix også den der skal sele monteres hvor der kun er sele.

Jeg vil dog først finde ud af hvad hver enkelt autostol hedder også gå ind på deres hjemmeside så kan du se hvor det er lovligt at sætte autostolen i din bil. 

Anmeld

3. januar 2015

Kløver

Pigent skriver:

Jeg har den holdning at børn ikke skal sidde på forsædet. Jeg ville sætte de 3 isofix autostole hvor der er isofix også den der skal sele monteres hvor der kun er sele.

Jeg vil dog først finde ud af hvad hver enkelt autostol hedder også gå ind på deres hjemmeside så kan du se hvor det er lovligt at sætte autostolen i din bil. 

Problemet bliver så bare at det ikke er sikkerhedsmæssigt ordentligt, da isofix jo gør at det blokerer 3 sæderække, der er nød til at være mulighed for at det kan skubbes frem så man kan komme om på 3 sidderække. Der må bruges autostole på alle sæderne i bilen men måske nye stole er en løsning, så den/de ældste kan komme om bagved og sidde

øv synes det er svært 

vi har pt 1 brio 0-13 kg 2 stk maxi cosi axiss 9-18 kg og 2 stk maxi cosi rodifix 15-36 kg at gøre brug af 

Anmeld

3. januar 2015

Lenats31

Vi vil fra start få en 0-13 kg stol, 9-18 kg stol med drejefunktion og 2 stk 15-36 kg stole i bilen, hvordan fordeler vi dem bedst i bilen med tanke på at udnytte bagagerum bedst, oftest er det kun 1 voksen som kører med i bilen. 0-13 kg samt de 2 sæder 15-36 kg er til isofix(forsæde samt 3 sæder på anden sæderække) og 9-18 kg er til montering med sele 

Hvordan I placerer dem tjaa ....

Men når nu vi er ved isofix og Grande Picasso. Er du så klar over at en del autostole med støtteben IKKE er godkendte til de siddepladser hvor der befinder sig et opbevaringsrum i gulvet? 

Ved du at din bil er udstyret med sådanne rum? det er den.

Og at dem som er godkendte til de siddepladser kræver at støttebenet enten når en fast bund i opbevaringsrummet eller rummet fyldes helt ud med stødabsorberende materiale??

Ingen autostol med støtteben må monteres med støttebenet oven på låget hvis rummet ikke er fyldt ud. De brager igennem med et tryk på over 1 ton. Og jeg kan med det samme fortælle dig at INGEN af lågene kan holde til trykket.

Anmeld

3. januar 2015

Kløver

Lenats31 skriver:

Hvordan I placerer dem tjaa ....

Men når nu vi er ved isofix og Grande Picasso. Er du så klar over at en del autostole med støtteben IKKE er godkendte til de siddepladser hvor der befinder sig et opbevaringsrum i gulvet? 

Ved du at din bil er udstyret med sådanne rum? det er den.

Og at dem som er godkendte til de siddepladser kræver at støttebenet enten når en fast bund i opbevaringsrummet eller rummet fyldes helt ud med stødabsorberende materiale??

Ingen autostol med støtteben må monteres med støttebenet oven på låget hvis rummet ikke er fyldt ud. De brager igennem med et tryk på over 1 ton. Og jeg kan med det samme fortælle dig at INGEN af lågene kan holde til trykket.

Ja og vi skal ha det undersøgt da der er låger i gulvet men disse kan ikke åbnes, vires er fra 2007 og derfor er de ikke som opbevaringsrum som på de nye 

Anmeld

3. januar 2015

CaWi

Som udgangspunkt vil jeg altid have den mindste tættest på mig.

Jeg tror jeg ville sætte den mindste og næst mindste på anden række, og de to største på bagerste række.

Jeg ved godt der ikke er isofix beslag der, men jeres stole kan godt monteres med trepunktsselen.

Når de nu kan det, vil jeg synes det er spild af penge, at bruge penge på nye stole.

Anmeld

3. januar 2015

hekran

Vi har samme bil og samme antal børn. 

Min mand kører sjældent med, så den ældste på 7 sidder på forsædet og de tre andre på 5, 3 og 1 sidder bagi. Når far kører med, kommer den ældste helt bagom, da hans autostol er nemmest at rykke med

Anmeld

3. januar 2015

Kløver

CAWI skriver:

Som udgangspunkt vil jeg altid have den mindste tættest på mig.

Jeg tror jeg ville sætte den mindste og næst mindste på anden række, og de to største på bagerste række.

Jeg ved godt der ikke er isofix beslag der, men jeres stole kan godt monteres med trepunktsselen.

Når de nu kan det, vil jeg synes det er spild af penge, at bruge penge på nye stole.

De 2 største stole (15-36 kg) monteres med isofix og barnet spændes med den alm sele, tror ikke stolen kan bruges uden isofix, men så må de 2 stole gemmes til de yngste og så må de ældste få nye stole 

Anmeld

3. januar 2015

Kløver

hekran skriver:

Vi har samme bil og samme antal børn. 

Min mand kører sjældent med, så den ældste på 7 sidder på forsædet og de tre andre på 5, 3 og 1 sidder bagi. Når far kører med, kommer den ældste helt bagom, da hans autostol er nemmest at rykke med

Så jeres på 7 sidder stadig i autostol? Fin i slået airbag fra ved forhandler 

Anmeld

3. januar 2015

CaWi

Årgangs Mor skriver:

De 2 største stole (15-36 kg) monteres med isofix og barnet spændes med den alm sele, tror ikke stolen kan bruges uden isofix, men så må de 2 stole gemmes til de yngste og så må de ældste få nye stole 

Okay, der står bare på autostol.dk at de kan monteres med selen også,  så det troede jeg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.