4 autostole i en bil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2015

Kløver

CAWI skriver:

Okay, der står bare på autostol.dk at de kan monteres med selen også,  så det troede jeg.

Ja men de monteres både med sele og isofix, må få undersøgt hvordan de kan monteres kun med sele, virker bare ikke sådan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2015

Kløver

CAWI skriver:

Okay, der står bare på autostol.dk at de kan monteres med selen også,  så det troede jeg.

Har fundet tegningen så ser ud til man kan, så ender nok med de to ældste på 3 sæderække, og de 2 små på 2 sæderække  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

4. januar 2015

Pigent

Problemet bliver så bare at det ikke er sikkerhedsmæssigt ordentligt, da isofix jo gør at det blokerer 3 sæderække, der er nød til at være mulighed for at det kan skubbes frem så man kan komme om på 3 sidderække. Der må bruges autostole på alle sæderne i bilen men måske nye stole er en løsning, så den/de ældste kan komme om bagved og sidde

øv synes det er svært 

vi har pt 1 brio 0-13 kg 2 stk maxi cosi axiss 9-18 kg og 2 stk maxi cosi rodifix 15-36 kg at gøre brug af 

Her kan du se hvor det lovligt at sætte dine autostole 

Maxi cosi axiss http://maxicosi.carseatfitting.com/axiss/ot-en/#/axiss/ot-en/citroen/grandc4picasso/2007 

Maxi rodifix http://maxicosi.carseatfitting.com/rodifix-isofix-seatbelt/ot-en/#/rodifix-isofix-seatbelt/ot-en/citroen/grandc4picasso/2007  

Den eneste jeg kunne finde det på var jeres Brio  Håber det er den rigtig bil jeg har valgt. 

Anmeld

4. januar 2015

Kløver

Pigent skriver:

Her kan du se hvor det lovligt at sætte dine autostole 

Maxi cosi axiss http://maxicosi.carseatfitting.com/axiss/ot-en/#/axiss/ot-en/citroen/grandc4picasso/2007 

Maxi rodifix http://maxicosi.carseatfitting.com/rodifix-isofix-seatbelt/ot-en/#/rodifix-isofix-seatbelt/ot-en/citroen/grandc4picasso/2007  

Den eneste jeg kunne finde det på var jeres Brio  Håber det er den rigtig bil jeg har valgt. 

Tak, det er muligt med axiss at installere i midtersædet også,hvis man går tilbage og kun tager den alm C4 Picasso, hvilket er mystisk da jeg ikke kan se hvad forskellen skulle være, ifølge dem, på de to biler. De har ikke taget højde for de 7 sæder i grand Picasso så de 2 sæder på 3 sæderække mangler. Men må ud og se mulighederne. Måske 3 punkt selerne er anderledes så sksl jeg have undersøgt, vi har før haft axiss ved siden af hinanden i den ene side og midten men bliver nu i tvivl om det var i den gamle bil 

Anmeld

4. januar 2015

hekran

Årgangs Mor skriver:

Så jeres på 7 sidder stadig i autostol? Fin i slået airbag fra ved forhandler 

Ja, han sidder i autostol.

Man kan slå airbaggen fra med nøglen i handskerummet, så det gør vi, når han sidder foran og slår den til igen, når jeg eller far sidder foran. 

Vores autostole har dog ikke Isofix.

Anmeld

4. januar 2015

Pigent

Årgangs Mor skriver:

Tak, det er muligt med axiss at installere i midtersædet også,hvis man går tilbage og kun tager den alm C4 Picasso, hvilket er mystisk da jeg ikke kan se hvad forskellen skulle være, ifølge dem, på de to biler. De har ikke taget højde for de 7 sæder i grand Picasso så de 2 sæder på 3 sæderække mangler. Men må ud og se mulighederne. Måske 3 punkt selerne er anderledes så sksl jeg have undersøgt, vi har før haft axiss ved siden af hinanden i den ene side og midten men bliver nu i tvivl om det var i den gamle bil 

Kunne godt se 3 sæderække ikke var med. 

Jeg ville nok sætte de to små på 2 sæderække sammen med en af de store. Det sæde der skal vippes for at der kan kom en op bag i, kan jo være der hvor den store sidder, for en selepude med ryglæn er jo ikke svær at flytte lidt frem. Så ville jeg sætte en stor om bag i.

Anmeld

4. januar 2015

Kløver

Pigent skriver:

Kunne godt se 3 sæderække ikke var med. 

Jeg ville nok sætte de to små på 2 sæderække sammen med en af de store. Det sæde der skal vippes for at der kan kom en op bag i, kan jo være der hvor den store sidder, for en selepude med ryglæn er jo ikke svær at flytte lidt frem. Så ville jeg sætte en stor om bag i.

Det bliver noget bøvl at skal ha isofix af hver gang og babystole  ind bagved, så enten begge i bag eller forsædet i brug tror jeg, åh må vist bare sætte dem ind når det er. Og flytte rundt, for bliver også svært at undvære bagageplads når der sksl handles men så må jeg have foldekasser eller sådan noget. Øv også 

Anmeld

4. januar 2015

Pigent

Hvis du nu sætter 0-13 kgs autostolen ude i den ene side, 9-18 kgs autostolen i midten også en af de store på det sæde der skal vippe. Hvis du lader være med at bruge isofixen så det ikke så svært at vippe sædet med autostol på. Også en stor bag i.

Anmeld

4. januar 2015

Kløver

Pigent skriver:

Hvis du nu sætter 0-13 kgs autostolen ude i den ene side, 9-18 kgs autostolen i midten også en af de store på det sæde der skal vippe. Hvis du lader være med at bruge isofixen så det ikke så svært at vippe sædet med autostol på. Også en stor bag i.

God ide men bliver jeg træt af, og ved ikke om 9-18 kan sidde i midten, den mister ihvertfald sin drejefunktion hmmm kunne også bare købe en minibus 

Anmeld

4. januar 2015

Pigent

Årgangs Mor skriver:

God ide men bliver jeg træt af, og ved ikke om 9-18 kan sidde i midten, den mister ihvertfald sin drejefunktion hmmm kunne også bare købe en minibus 

Så måske skifte den ud med autostol der godt må stå i midten også gemme den anden til den lille skal i den næste str

Ja en mini bus ville være nemt, men nok også dyrt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.