Fødsel, hjem og samføring af den lill familie???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2015

Kløver

Malle-123 skriver:

Grunden til jeg ikke ønsker farmor og farfar er der når familien forenes er, at farmor tit tager mor rollen fra mig og tager den på hendes kappe, hvilket gør mig rigtig vred. Men hun har lidt svær ved balance, selvom jeg godt ved hun gør ting i en god mening. ( ja hun er noget for sig selv) 

ja jeg skal føde ambulant, det tror jeg vidst alle andengangs gør :-) 

jeg glæder mig bestemt også til, at dele tiden med min mand og vores ny fødte, og alt det skønne der hører med til den fantastiske oplevelse, men det ikke der mit fokus er på lige nu, men nærmere hjemkomsten da jeg ikke lige har fundet et smut hul 

Min svigermor kan desværre også godt tage den på sig, men trods det fungerede det fint her, da vi havde aftalt på forhånd hvordan vi tacklede det men fik også kejsersnit. Det er jo sværere med den ambulante fødsel da i ikke aner hvad tid på døgnet i kommer hjem 

hvad med at hun bliver passet ved farmor og farfar og far så kan hente hende hjem når i er landet og det er et godt tidspunkt  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2015

Malle-123

Årgangs Mor skriver:

Min svigermor kan desværre også godt tage den på sig, men trods det fungerede det fint her, da vi havde aftalt på forhånd hvordan vi tacklede det men fik også kejsersnit. Det er jo sværere med den ambulante fødsel da i ikke aner hvad tid på døgnet i kommer hjem 

hvad med at hun bliver passet ved farmor og farfar og far så kan hente hende hjem når i er landet og det er et godt tidspunkt  

Ja, det er ikke så nemt, at man skal kæmpe for sin titel altid 

helt sikkert er det om dagen aften osv. Så kører hendes far hende bare hjem til dem også henter hende igen, når vi klar derhjemme

men er det nat, kan jeg næsten ikke får mig selv til, at vække vores pige på 3 år. 

Anmeld

3. januar 2015

Kløver

Malle-123 skriver:

helt sikkert er det om dagen aften osv. Så kører hendes far hende bare hjem til dem også henter hende igen, når vi klar derhjemme

men er det nat, kan jeg næsten ikke får mig selv til, at vække vores pige på 3 år. 

Det jeg mener er at hun bliver passet hos dem, så risikerer i ikke hun vågner eller andet hvis i pludselig kommer hjem, men i kan komme hjem og gøre klar og hente hende når det passer, så er i kommet hjem om natten henter i hende jo bare når i er stået op �� 

Anmeld

3. januar 2015

Chellie

Malle-123 skriver:

Jeg kan godt se, hvad du mener, men det er jo forhåbentlig kun en enkelt nat, hun skal vækkes, hvis det overhovedet bliver om natten. Det er ikke normen .. Mon ikke det går, i sådan et helt særligt tilfælde?

Hun behøver jo ikke nødvendigvis igennem den helt store påklædnings-seance, bare pakket godt ind i en dyne, med en taske med tøj ved siden af, og så stille og roligt afsted ..

Det ville også give jer lidt mere ro, når I kommer hjem, til lige at komme ind ad døren, måske sove et par timer ekstra, nyde hinanden og baby lidt, og så kan storesøster blive hentet, når I føler jer klar?

Anmeld

3. januar 2015

lineog4

Lige her ville jeg tænke: hvad er bedst for den store? Det er måske bedst ikke at skulle vækkes og op og afsted mens mor måske har veer. Ja prisen er så farmor og farfar er der når I kommer hjem, men måske er det ikke en stor pris for roen til den store?

og så ville jeg ikke ligge meget i det første øjeblik, for det er ikke der hun bliver storesøster, det er i dagene efter og ja ofte er reaktionen der først efter en måned,for i starten er alt så spændende... I tager ikke noget fra hende ved hun ikke er den første til at se, at hun ikke får de rolige første timer - egentlig vil hun nok være pænt højt oppe og køre alligevel så den ro kommer nok først senere... Måske hendes behov er anderledes end jeres - min datter feks havde et kæmpe behov for at gøre godt for mor, lave balloner og holde fødselsdag for lillesøster da hun var samme alder. Det med at sidde og studere og få fortalt var hun overhovedet ikke interesseret i, det kom først senere. Hun skulle ses og jo flere der så hende jo bedre 

Så mit råd er at vurdere hvad er vigtigst og handle ud fra det, og hvis svigermor ikke kan rumme det, ja så skal I måske se jer om efter andre pasningsmuligheder... Nå ja og så 80% af det vi bekymrer os for sker aldrig  Måske føder du mens storesøster i børnehave 

Anmeld

3. januar 2015

LinLin

Jeg skal føde på Viborg sygehus, og jeg er jo andengangsfødende, så jeg skal føde ambulant, og man bliver vel kun og overnatter på sygehuset hvis det er nat når man er andengangs og alt forløber stille og roligt 

det der er ved min tanke er, at hvis det sker om natten og farmor og farfar er hjemme ved os, så skal vi jo hjem fra sygehuset og hjem til vores datter, og man kan ikke gemme babyen også sige til farmor og farfar, kom igen om 3 timer........ Hvis i forstår 

Jeg fødte her 3. Gang kl 2.51. Vi tog hjem fra Skejby kl 6.30 (min mand blundede lidt men vi sov da ikke

Iøvrigt fødte jeg anden gang kl 10.05, dvs den store blev afleveret kl 7.30 i bhv og hentet igen 15.30 - af min mand

Anmeld

3. januar 2015

Nystart

min datter er noget ældre (9 år), hun skal passes af farmor og farfar der bor meget tæt på...

her bliver hun vækket og kommer over til dem hvis det er nat, jeg ville lige meget hvad vække hende og sige at vi tog afsted....

jeg ønsker også at min datter skal være den første ud over os forældre der skal møde lillebror.. i stille og rolige omgivelser UDEN andre.. så hun bliver hentet når vi synes det er tid... og alle andre får besked på at de får besked når JEG(for det er mig der har født, og haft en lang hård graviditet)synes der er overskud til besøg...

Anmeld

3. januar 2015

Malle-123

Chellie skriver:

Jeg kan godt se, hvad du mener, men det er jo forhåbentlig kun en enkelt nat, hun skal vækkes, hvis det overhovedet bliver om natten. Det er ikke normen .. Mon ikke det går, i sådan et helt særligt tilfælde?

Hun behøver jo ikke nødvendigvis igennem den helt store påklædnings-seance, bare pakket godt ind i en dyne, med en taske med tøj ved siden af, og så stille og roligt afsted ..

Det ville også give jer lidt mere ro, når I kommer hjem, til lige at komme ind ad døren, måske sove et par timer ekstra, nyde hinanden og baby lidt, og så kan storesøster blive hentet, når I føler jer klar?

Ja det har du helt ret i. Jeg skal nok også passe på ikke at gøre mine bekymringer større end de er

Ja nok det, at komme hjem ville være rart! Jeg tænker også på roen. Osv omkring mig selv.....

Anmeld

3. januar 2015

Malle-123

LinLin skriver:

Jeg fødte her 3. Gang kl 2.51. Vi tog hjem fra Skejby kl 6.30 (min mand blundede lidt men vi sov da ikke

Iøvrigt fødte jeg anden gang kl 10.05, dvs den store blev afleveret kl 7.30 i bhv og hentet igen 15.30 - af min mand

Håber på, at det sker i dagtimerne.... Det ville lette mine tanker... 

Anmeld

3. januar 2015

Malle-123

Nystart skriver:

min datter er noget ældre (9 år), hun skal passes af farmor og farfar der bor meget tæt på...

her bliver hun vækket og kommer over til dem hvis det er nat, jeg ville lige meget hvad vække hende og sige at vi tog afsted....

jeg ønsker også at min datter skal være den første ud over os forældre der skal møde lillebror.. i stille og rolige omgivelser UDEN andre.. så hun bliver hentet når vi synes det er tid... og alle andre får besked på at de får besked når JEG(for det er mig der har født, og haft en lang hård graviditet)synes der er overskud til besøg...

Så tænker vi lidt ens alligevel 

jeg har også haft en enorm hård graviditet og bla. Ønsker jeg nok ligeså meget ro når jeg kommer hjem pga jeg skal føde ambulant også os fordi jeg ikke lige nu kunne forestille mig jeg kunne overskue når jeg kom hjem alle de spørgsmål vedr. Hvordan gik osv osv... Også tænker jeg meget på at vores barn måske er 4 -5 timer gammelt når vi kommer hjem og jeg ønsker ikke, at dele ud af min baby så tidligt, som om det bare var en kramme bamse . Nu går der nok lidt hormoner og løve mor over mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.