Fødsel, hjem og samføring af den lill familie???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.424 visninger
34 svar
16 synes godt om
2. januar 2015

Malle-123

Hejsa alle i skønne kvinder og mænd! 

Jeg er i dag 39+6 uger henne... 

Og jeg er en kvinde, der elsker struktur, derfor har jeg selfølgelig noget jeg lige må spørge jer om 

vi står i den situation, at vi har vore skønne datter på 3 år!! 

Og når jeg går i fødsel skal hub selfølgelig passes, og da Farmor og Farfar bor 3 min fra os af, vil det være mest naturligt ..at de passer hende, hvilket de på alle måder gerne vil! 

Nå, men det der bekymre mig er, at de gerne vil komme hjem og passe vores datter hjemme i vores hjem også hvis det skulle blive sen aften osv. Normalt vil jeg elske at min datter blev passet hjemme i vante omgivelser, men det der bekymre mig er, at farmor og farfar skal være der når familien skal forenes! 

Jeg så helst det var mor, far, vores datter og den lille ny bebs, der var til stede... Jeg vil så gerne, at vi får forklaret vores datter det hele osv, og får en god start på vores familie, og det specielle øjeblik ønsker jeg ikke at dele.....

Og specielt ikke med Farmoren, da hun er ret dominerende og grænse overskridende og jeg er nok for nærtagende.... Men skidt med det, det arbejder jeg på at tackle ����

men hvad har i gjort?? 

����Skal vi indlægges på sygehuset er det selvfølgelig nemt, så det bare manden der kører hjem og henter prinsessen også forenes vi på den måde. skylder man ikke også sin datter at hun i det mindste er den første der får lillebror eller lille søster og se? ����������

kram den forvirrede ����

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2015

Stimap

Jeg kan sagtens følge jer og synes det er op til jer, hvad der er den bedste og mest rigtige måde for jer... 

Jeg ville bestemt også foretrække at komme hjem, uden at der var "gæster".. 

Jeg tror de har tilbudt at passe hende hjemme ved jer, da de tænker det ville være det nemmeste - både for jer og jeres datter...Så synes i skal fortælle dem hvordan du/i har det - ellers har de ingen chance for at vide det. Fortælle at det ville betyde meget, hvis de ville tage hende med hjem. Så kan i hente jeres datter når i er klar til 'samle' jeres lille nye familie... :-)

Anmeld

2. januar 2015

Chellie

Altså, i min mening, er I i jeres gode ret til at dele et privat øjeblik med jeres egen lille familie, før I lukker andre ind. Det er jo, som du selv er inde på, et ret stort øjeblik, og selvom bedsteforældrene selvfølgelig også skal præsenteres, er de altså stadig i anden række, set i forhold til storesøster.

Hvordan man så bedst tackler det i forhold til svigermor er jeg lidt usikker på. Kan I være på hospitalet en dags tid, vil det selvfølgelig være nemmest, også for at slippe for diskussioner med svigermor om hvor pasningen foregår. Men kan I være sikre på at kunne det? 

Anmeld

2. januar 2015

De3Guldklumper

Malle-123 skriver:

Og jeg er en kvinde, der elsker struktur, derfor har jeg selfølgelig noget jeg lige må spørge jer om 

Og når jeg går i fødsel skal hub selfølgelig passes, og da Farmor og Farfar bor 3 min fra os af, vil det være mest naturligt ..at de passer hende, hvilket de på alle måder gerne vil! 

Nå, men det der bekymre mig er, at de gerne vil komme hjem og passe vores datter hjemme i vores hjem også hvis det skulle blive sen aften osv. Normalt vil jeg elske at min datter blev passet hjemme i vante omgivelser, men det der bekymre mig er, at farmor og farfar skal være der når familien skal forenes! 

Jeg så helst det var mor, far, vores datter og den lille ny bebs, der var til stede... Jeg vil så gerne, at vi får forklaret vores datter det hele osv, og får en god start på vores familie, og det specielle øjeblik ønsker jeg ikke at dele.....

Og specielt ikke med Farmoren, da hun er ret dominerende og grænse overskridende og jeg er nok for nærtagende.... Men skidt med det, det arbejder jeg på at tackle ����

men hvad har i gjort?? 

����Skal vi indlægges på sygehuset er det selvfølgelig nemt, så det bare manden der kører hjem og henter prinsessen også forenes vi på den måde. skylder man ikke også sin datter at hun i det mindste er den første der får lillebror eller lille søster og se? ����������

kram den forvirrede ����

Jeg tænker egentlig ikke der er det store problem i det.

Hvis det er sent aften/nat når i kommer hjem så kan farmor og farfar jo gå hjem til dem selv og i har jeres datter for jer selv om morgenen.

Bliver det om dagen så henter farmand da bare datteren hjemme så hun kan komme med på sygehuset og se den lille samt være med til at bringe lillebror/søster hjem.

Pøj pøj med fødslen - det er helt specielt når den lille ny skal fremvises for ældre søskende..

Anmeld

2. januar 2015

Malle-123

Stimap skriver:

Jeg kan sagtens følge jer og synes det er op til jer, hvad der er den bedste og mest rigtige måde for jer... 

Jeg ville bestemt også foretrække at komme hjem, uden at der var "gæster".. 

Jeg tror de har tilbudt at passe hende hjemme ved jer, da de tænker det ville være det nemmeste - både for jer og jeres datter...Så synes i skal fortælle dem hvordan du/i har det - ellers har de ingen chance for at vide det. Fortælle at det ville betyde meget, hvis de ville tage hende med hjem. Så kan i hente jeres datter når i er klar til 'samle' jeres lille nye familie... :-)

Ja, men vores lille pige bliver puttet hver aften 19:15 også tænker jeg at det også er synd at vække hende kl 23:40 feks og sige du skal op til farmor, eller hvad ??? 

For jeg skal jo føde ambulant da jeg er andengangs fødende, så hvis prinsessen sover.... Ja så ved jeg sørme ikke hvad vi gør.... Så vil de jo være i huset når vi kommer, det er det der bekymre mig. 

Åh det med at snakke om det med dem, er ikke så nemt. 

Anmeld

2. januar 2015

Pinkrose

Malle-123 skriver:

men hvad har i gjort?? 

kram den forvirrede ����

Hej syntes de andre svar var rigtig gode, men ville bare lige tilføre at oftest med 2 gangs fødende kommer man hjem efter et par timer hvis alt er gået som det skal

Anmeld

2. januar 2015

Malle-123

Chellie skriver:

Altså, i min mening, er I i jeres gode ret til at dele et privat øjeblik med jeres egen lille familie, før I lukker andre ind. Det er jo, som du selv er inde på, et ret stort øjeblik, og selvom bedsteforældrene selvfølgelig også skal præsenteres, er de altså stadig i anden række, set i forhold til storesøster.

Hvordan man så bedst tackler det i forhold til svigermor er jeg lidt usikker på. Kan I være på hospitalet en dags tid, vil det selvfølgelig være nemmest, også for at slippe for diskussioner med svigermor om hvor pasningen foregår. Men kan I være sikre på at kunne det? 

Jeg skal føde på Viborg sygehus, og jeg er jo andengangsfødende, så jeg skal føde ambulant, og man bliver vel kun og overnatter på sygehuset hvis det er nat når man er andengangs og alt forløber stille og roligt 

det der er ved min tanke er, at hvis det sker om natten og farmor og farfar er hjemme ved os, så skal vi jo hjem fra sygehuset og hjem til vores datter, og man kan ikke gemme babyen også sige til farmor og farfar, kom igen om 3 timer........ Hvis i forstår 

Anmeld

2. januar 2015

Rockertand

Malle-123 skriver:

men hvad har i gjort?? 

kram den forvirrede ����

Hos os hentede mormor børnene om aftenen, og vi tog på sygehuset sen nat og fik guldklumpen, et par timer senere tog vi hjem - og børnene fik besked om, at den lille ny var kommet til verden. Derefter kørte vi hjem og slappede af, kun manden og jeg, vi lå bare og studerede den lille og det var fuldstændig ligesom første gang, meget intimt, og vi nød det i fulde drag. Manden hentede mad, og vi havde en hyggedag, og vi fik sovet ud, og derefter kørte manden ud for at hente de store, der så blev forenet med os i familiens skød. Jeg havde forinden fortalt mormor og morfar, at det var sådan vi ønskede det, for de var naturligvis klar til at levere de store - svaret var: selvfølgelig skal I gøre det sådan, vi kommer til kaffe dagen efter, og vi glæder os. 

Et godt råd: lad være med at gøre et stort nummer ud af introduktionen af den lille, specielt overfor mindre børn, der ikke helt forstår, at der nu er et andet barn, som mor og far tager sig af. Vi lod den lille ligge i liften, hvor nr. 2 (knap 2 år) så gik og lurede og gik lidt frem og tilbage og til sidst gjorde OS opmærksomme på, at der altså var en lille baby (så det var altså nr. 2, der havde "opdaget" den lille, og dermed var kimen til beskyttertrangen allerede lagt), vi har aldrig, aldrig oplevet nogen former for søskendejalousi herhjemme, hviljet lyder utroligt med 3 børn, men sådan forholder det sig. Af samme grund har vi heller aldrig givet gaver ved familieforøgelse, gaver markerer et plaster på såret og forstærker at der nu sker en ændring i deres hverdag.

Anmeld

2. januar 2015

De3Guldklumper

Malle-123 skriver:

Jeg skal føde på Viborg sygehus, og jeg er jo andengangsfødende, så jeg skal føde ambulant, og man bliver vel kun og overnatter på sygehuset hvis det er nat når man er andengangs og alt forløber stille og roligt 

det der er ved min tanke er, at hvis det sker om natten og farmor og farfar er hjemme ved os, så skal vi jo hjem fra sygehuset og hjem til vores datter, og man kan ikke gemme babyen også sige til farmor og farfar, kom igen om 3 timer........ Hvis i forstår 

Men der sker vel ikke noget ved at farmor og farfar ser baby først så længe i får jeres forening med storesøster alene??

Anmeld

2. januar 2015

Malle-123

Pinkrose skriver:

Hej syntes de andre svar var rigtig gode, men ville bare lige tilføre at oftest med 2 gangs fødende kommer man hjem efter et par timer hvis alt er gået som det skal

Det er også min "bekymring"... At de er der når vi kommer hjem... Vil gerne bare have fred og ro..... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.