Fødsel, hjem og samføring af den lill familie???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2015

Malle-123

De3Guldklumper skriver:

Men der sker vel ikke noget ved at farmor og farfar ser baby først så længe i får jeres forening med storesøster alene??

Er sikker på det ikke bare varer kort ved dem når de skal se baby....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2015

De3Guldklumper

Malle-123 skriver:

Er sikker på det ikke bare varer kort ved dem når de skal se baby....

uanset så tror jeg ikke du skal bekymre dig så meget. Snak med din bedre halvdel og sig det er iorden de gerne må se baby først og så må han få dem til at forstå, efter kort tid, at du lige har været igennem en fødsel og er træt samt at i nu gerne lige vil være jer selv Hvis farmor stiller sig på bagben så må i jo sætte foden ned og fortælle hende hvordan landet ligger.

En anden løsning kunne jo også være at sende storesøster over til farmor og farfar så er problemet jo løst helt

Anmeld

2. januar 2015

Kay

hvad med at forklare farmor og farfar at i har brug for at de tager den store med hjem, da man efter en 2. gang fødsel bliver sendt hurtigt hjem og i gerne lige vil hjem og lande inden farmand henter hende hjem og så er de meget velkomne dagen efter, men at i har brug for ro til at samle den lille ny i jeres familie... 

det burde en hver da kunne forstå??  

(kender godt det med dominerende svigermor)

Anmeld

2. januar 2015

Malle-123

Rockertand skriver:

Hos os hentede mormor børnene om aftenen, og vi tog på sygehuset sen nat og fik guldklumpen, et par timer senere tog vi hjem - og børnene fik besked om, at den lille ny var kommet til verden. Derefter kørte vi hjem og slappede af, kun manden og jeg, vi lå bare og studerede den lille og det var fuldstændig ligesom første gang, meget intimt, og vi nød det i fulde drag. Manden hentede mad, og vi havde en hyggedag, og vi fik sovet ud, og derefter kørte manden ud for at hente de store, der så blev forenet med os i familiens skød. Jeg havde forinden fortalt mormor og morfar, at det var sådan vi ønskede det, for de var naturligvis klar til at levere de store - svaret var: selvfølgelig skal I gøre det sådan, vi kommer til kaffe dagen efter, og vi glæder os. 

Et godt råd: lad være med at gøre et stort nummer ud af introduktionen af den lille, specielt overfor mindre børn, der ikke helt forstår, at der nu er et andet barn, som mor og far tager sig af. Vi lod den lille ligge i liften, hvor nr. 2 (knap 2 år) så gik og lurede og gik lidt frem og tilbage og til sidst gjorde OS opmærksomme på, at der altså var en lille baby (så det var altså nr. 2, der havde "opdaget" den lille, og dermed var kimen til beskyttertrangen allerede lagt), vi har aldrig, aldrig oplevet nogen former for søskendejalousi herhjemme, hviljet lyder utroligt med 3 børn, men sådan forholder det sig. Af samme grund har vi heller aldrig givet gaver ved familieforøgelse, gaver markerer et plaster på såret og forstærker at der nu sker en ændring i deres hverdag.

Tusind tak for sit svar. Vi ønsker at gøre det specielt på den måde, at forstå, at det er helt nede på jorden, og at der ro og tid til spørgsmål osv. Også det ikke bliver en snak henover hovedet på vores datter fordi bedsteforældrene er der.  Også fordi båndet mellem svigermor og jeg er lidt anspændt. Fordi hun går ind over mine grænser ang børneopdragelse, slik osv... Og da hun er en struktreret kvinde, med faste meninger og jeg det samme... Ja så bliver det ligesom en løve der passer på sin unge og markere af og til...

men vil helt klart tage dine svar til mig og ikke lave en kæmpe seance ud af det, men holde det på lavt plan 

Anmeld

2. januar 2015

Malle-123

De3Guldklumper skriver:

uanset så tror jeg ikke du skal bekymre dig så meget. Snak med din bedre halvdel og sig det er iorden de gerne må se baby først og så må han få dem til at forstå, efter kort tid, at du lige har været igennem en fødsel og er træt samt at i nu gerne lige vil være jer selv Hvis farmor stiller sig på bagben så må i jo sætte foden ned og fortælle hende hvordan landet ligger.

En anden løsning kunne jo også være at sende storesøster over til farmor og farfar så er problemet jo løst helt

Ja det er også en mulighed 

men min svigermor som jeg kender hende, vil ikke bryde sig om og blive fejet sådan af... Tænker jeg....

derfor søgte jeg måske en løsning på at undgå "konflikt"

men helt klart, det du skriver er en høflig måde at sige det på, hvis de ikke tager det af sig selv 

jeg bekymre mig nok for meget, men er ligesom en fugl, jeg bygger reden helt færdig inden jeg ligger ægget, så det rart lige at kunne have over blikket 

Anmeld

2. januar 2015

Malle-123

Kay skriver:

hvad med at forklare farmor og farfar at i har brug for at de tager den store med hjem, da man efter en 2. gang fødsel bliver sendt hurtigt hjem og i gerne lige vil hjem og lande inden farmand henter hende hjem og så er de meget velkomne dagen efter, men at i har brug for ro til at samle den lille ny i jeres familie... 

det burde en hver da kunne forstå??  

(kender godt det med dominerende svigermor)

Helt sikkert, jeg er på ingen måder bange for, at hvis de har hende, at man nemmere kan få ro på derhjemme i fred og ro. Aå det jo enkelt, at farmand bare henter hende og lige sludder med dem om hvornår vi tænker osv. 

Men hvis det sker om aften eller natten og lille pigen sover, ved jeg ikke om jeg vil vække hende for at kører hende derhjem  ??? 

Anmeld

2. januar 2015

Kay

Malle-123 skriver:

Helt sikkert, jeg er på ingen måder bange for, at hvis de har hende, at man nemmere kan få ro på derhjemme i fred og ro. Aå det jo enkelt, at farmand bare henter hende og lige sludder med dem om hvornår vi tænker osv. 

Men hvis det sker om aften eller natten og lille pigen sover, ved jeg ikke om jeg vil vække hende for at kører hende derhjem  ??? 

fødte du hurtigt første gang? 

for hvis det er kan du jo aftale med dem at de tager hende med når hun vågner så... det gjorde vi med elna... det blev dog ikke nødvendigt... 

men sørg for at lave en klar aftale om hvordan og hvorledes det skal foregå 

Anmeld

2. januar 2015

Malle-123

Kay skriver:

fødte du hurtigt første gang? 

for hvis det er kan du jo aftale med dem at de tager hende med når hun vågner så... det gjorde vi med elna... det blev dog ikke nødvendigt... 

men sørg for at lave en klar aftale om hvordan og hvorledes det skal foregå 

Jeg gik sidste gang 10 dage over og gik 4 dage med modningsveer også blev jeg sat igang og fra jeg fik pillen til vores datter er født gik der knap 4 timer... 

Så er spændt på om bebs selv melder ankomst eller jeg skal sættes igang... 

Ja det kunne man da gøre, lyder som en plan B. 

Anmeld

2. januar 2015

Kløver

Vires de store var ikke de første til at se, og synes det fungerede fint med at der også var andre så var der også fokus på de store. Tror bestemt ikke det ødelægger noget selvom farmor og farfar er der, vi gjorde det sådan at lillebror havde en gave med til de store, og fungere rigtig godt mine var 3.5 og 2 år og 2 mdr da lillebror kom til verden  men ved ikke om du føder ambulant eller hvordan men det er heller ikke til at vide hvad tid på døgnet man kommer hjem, tror forberedelse og tiden efter i har sammen, betyder mere  

Anmeld

3. januar 2015

Malle-123

Årgangs Mor skriver:

Vires de store var ikke de første til at se, og synes det fungerede fint med at der også var andre så var der også fokus på de store. Tror bestemt ikke det ødelægger noget selvom farmor og farfar er der, vi gjorde det sådan at lillebror havde en gave med til de store, og fungere rigtig godt mine var 3.5 og 2 år og 2 mdr da lillebror kom til verden  men ved ikke om du føder ambulant eller hvordan men det er heller ikke til at vide hvad tid på døgnet man kommer hjem, tror forberedelse og tiden efter i har sammen, betyder mere  

Grunden til jeg ikke ønsker farmor og farfar er der når familien forenes er, at farmor tit tager mor rollen fra mig og tager den på hendes kappe, hvilket gør mig rigtig vred. Men hun har lidt svær ved balance, selvom jeg godt ved hun gør ting i en god mening. ( ja hun er noget for sig selv) 

ja jeg skal føde ambulant, det tror jeg vidst alle andengangs gør :-) 

jeg glæder mig bestemt også til, at dele tiden med min mand og vores ny fødte, og alt det skønne der hører med til den fantastiske oplevelse, men det ikke der mit fokus er på lige nu, men nærmere hjemkomsten da jeg ikke lige har fundet et smut hul 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.