Rockertand skriver:
Hos os hentede mormor børnene om aftenen, og vi tog på sygehuset sen nat og fik guldklumpen, et par timer senere tog vi hjem - og børnene fik besked om, at den lille ny var kommet til verden. Derefter kørte vi hjem og slappede af, kun manden og jeg, vi lå bare og studerede den lille og det var fuldstændig ligesom første gang, meget intimt, og vi nød det i fulde drag. Manden hentede mad, og vi havde en hyggedag, og vi fik sovet ud, og derefter kørte manden ud for at hente de store, der så blev forenet med os i familiens skød. Jeg havde forinden fortalt mormor og morfar, at det var sådan vi ønskede det, for de var naturligvis klar til at levere de store - svaret var: selvfølgelig skal I gøre det sådan, vi kommer til kaffe dagen efter, og vi glæder os.
Et godt råd: lad være med at gøre et stort nummer ud af introduktionen af den lille, specielt overfor mindre børn, der ikke helt forstår, at der nu er et andet barn, som mor og far tager sig af. Vi lod den lille ligge i liften, hvor nr. 2 (knap 2 år) så gik og lurede og gik lidt frem og tilbage og til sidst gjorde OS opmærksomme på, at der altså var en lille baby (så det var altså nr. 2, der havde "opdaget" den lille, og dermed var kimen til beskyttertrangen allerede lagt), vi har aldrig, aldrig oplevet nogen former for søskendejalousi herhjemme, hviljet lyder utroligt med 3 børn, men sådan forholder det sig. Af samme grund har vi heller aldrig givet gaver ved familieforøgelse, gaver markerer et plaster på såret og forstærker at der nu sker en ændring i deres hverdag.
Tusind tak for sit svar. Vi ønsker at gøre det specielt på den måde, at forstå, at det er helt nede på jorden, og at der ro og tid til spørgsmål osv. Også det ikke bliver en snak henover hovedet på vores datter fordi bedsteforældrene er der.
Også fordi båndet mellem svigermor og jeg er lidt anspændt. Fordi hun går ind over mine grænser ang børneopdragelse, slik osv... Og da hun er en struktreret kvinde, med faste meninger og jeg det samme... Ja så bliver det ligesom en løve der passer på sin unge og markere af og til...

men vil helt klart tage dine svar til mig og ikke lave en kæmpe seance ud af det, men holde det på lavt plan