Hvide øjne på billeder :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2015

Vivienne

Fru Ebied skriver:

Har i været ved lægen idag?

Ringede rundt til samtlige øjenlæger idag og alle holder lukket til d. 5/1.

Må ringe igen på mandag. 

Skal nok opdatere jer. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2015

Chellie

Jeg tror ikke, det betyder noget. Mine øjne ser altid ligesådan ud på billeder, det har de gjort hele mit liv .. (Jeg har ret store øjne)

Bekymringen er relevant, hvis det kun er det ene øje, der ser anderledes ud, men er det begge øjne, er det bare genskin, og betyder intet 

Anmeld

3. januar 2015

lenemor77

Vivienne skriver:

Men de fandt ud af at hun intet fejlede?

Hun havde en lille pigment-fejl i det ene øje. Men det var 2 voldsomme dage... 

Anmeld

6. januar 2015

4kløver

Noget nyt. 

Anmeld

6. januar 2015

Snevejr84

Det er altså helt normalt 

Anmeld

6. januar 2015

Vivienne

4kløver skriver:

Noget nyt. 

Så kom vi til øjenlæge igår. Han kiggede på ham og sagde at han havde fine røde pupiller, som han også viste mig. 

Han sagde, at hvis der havde været svulster, så havde pupillerne været helt sorte. Desuden sagde han at det er fint, at jeg var opmærksom på hans øjne og at jeg kom ind med ham, så han ku blive tjekket. 

Vi takker øjenlægen og forlader øjenklinikken overlykkelige. 

Men...

Imorges kl. 9 ringer min tlf og jeg kan se at det er øjenklinikken. Straks bliver jeg nervøs. 

Sekretæren fortæller mig at min søn skal have en ny tid til dråber. Dråber? Hvad er det for noget? 

Det er en del af undersøgelsen, som tager lidt længere tid, hvor han får dråber, som udvider hans pupiller. 

Jeg tænker hvad foregår der? Fortæller hende at jeg igår forlod klinikken i troen om at det var det. Og lægen sagde intet om endnu en undersøgelse. Men sekretæren svarer, at det var sygeplejerskens opgave at give os en ny tid, men at vi smuttede fra hende. Og at det hele var  stressende igår pga at der lige havde været ferie.

Så imorgen skal min dreng undersøges ved øjenlægen igen. Og inden da skal han til læge med en "forkølelse" som har varet i 2 mdr nu (han er 3mdr)

Og mor er et nervevrag for tiden 

Anmeld

7. januar 2015

Pikku Myy

Vivienne skriver:

Så kom vi til øjenlæge igår. Han kiggede på ham og sagde at han havde fine røde pupiller, som han også viste mig. 

Han sagde, at hvis der havde været svulster, så havde pupillerne været helt sorte. Desuden sagde han at det er fint, at jeg var opmærksom på hans øjne og at jeg kom ind med ham, så han ku blive tjekket. 

Vi takker øjenlægen og forlader øjenklinikken overlykkelige. 

Men...

Imorges kl. 9 ringer min tlf og jeg kan se at det er øjenklinikken. Straks bliver jeg nervøs. 

Sekretæren fortæller mig at min søn skal have en ny tid til dråber. Dråber? Hvad er det for noget? 

Det er en del af undersøgelsen, som tager lidt længere tid, hvor han får dråber, som udvider hans pupiller. 

Jeg tænker hvad foregår der? Fortæller hende at jeg igår forlod klinikken i troen om at det var det. Og lægen sagde intet om endnu en undersøgelse. Men sekretæren svarer, at det var sygeplejerskens opgave at give os en ny tid, men at vi smuttede fra hende. Og at det hele var  stressende igår pga at der lige havde været ferie.

Så imorgen skal min dreng undersøges ved øjenlægen igen. Og inden da skal han til læge med en "forkølelse" som har varet i 2 mdr nu (han er 3mdr)

Og mor er et nervevrag for tiden 

Nu ved jeg overhovedet ikke hvad den undersøgelse I nu også skal til drejer sig om, men min søn har også fået de der dråber i øjnene, og begge gangene har det været til en synsprøve. Jeg har også prøvet det.

Jeg tænker at du skal prøve at slå koldt vand i blodet. Det lyder som om øjenlægen har sagt klart og tydeligt at der ikke er noget i vejen med din søns øjne. Mon ikke det bare er standard at foretage en synsprøve også?

Du kan også ringetil klinikken og spørge hvad det er der skal undersøges for. Du skal hvert fald ikke gå rundt og være bange en gang til

Anmeld

18. januar 2015

Miss Thunder

Status.

Anmeld

19. januar 2015

Vivienne

Thunderangel skriver:

Status.

Hej piger,

Ja, jeg blev så traumatiseret af min oplevelse, at jeg helt glemte at opdatere jer som lovet.

Vi kom til øjenlægen, og han fik dråberne, som udvidede hans pupiller. Han tog det meget pænt, blev lidt nervøs, men mor og moster var der, så han følte sig tryg.

Da vi endeligt kom ind til øjenlægen, begyndte han at skrige og slå ud. Han brød sig slet ikke om det lys han fik i øjnene. Øjenlægen måtte efter en hård kamp give op, og ville have os til at tage på sygehuset, hvor han får bedøvet øjnene og bla bla... What the F...???? Jeg hørte kun "bedøvet øjnene" og så brød jeg sammen. Så sagde øjenlægen til mig "Dette er noget, som børn kan dø af" og forklarede en masse ting. Heldigvis havde jeg min søster med, som var helt cool og som ovenikøbet er sygeplejerske.

Øjenlægen aftalte med overlægen på sygehuset, at vi kom ind med det samme, og at der vil blive kigget på ham så snart vi kom derop. Endnu en gang fik han dråber (for udvidelse), så han var klar til undersøgelsen på sygehuset.

Vi kom på sygehuset og registrerede os, og satte os i venteværelset, som var proppet. Vi regnede med at de ville hente os hurtigt... Men nej... Min søster gik op til dem 3 gange for at påminde dem om, at der altså var en baby på næsten 3 mdr. der venter på at komme til undersøgelse, og at det var blevet aftalt at vi kom ind med det samme...

Jeg brød sammen flere gange, hver gang jeg kiggede på min lille søn, som havde været oppe siden kl. 9 den dag, først fordi han skulle til lungetjek hos lægen kl.11, så til øjenlægen kl.1230, og nu på sygehuset kl.1330, uden søvn hele dagen, og som alligevel opførte sig pænt... Det gjorde meget ondt i mors hjerte

Det endte med at vi kom ind til undersøgelse kl. 1630

Han fik bedøvelse i øjnene og skreg rigtig meget. Jeg kunne slet ikke trøste ham. 5 min senere var de 3 personer om at holde ham, så øjenlægen kunne sætte nogen linser i,for at kigge ordenligt ind. Min søn skreg så meget, som om han blev stukket med kniv eller lign. Jeg havde aldrig oplevet ham sådan. Jeg forsøgte at komme til for at trøste ham, men min søster sagde at jeg skulle blive i baggrunden. Det var den værste dag i mit liv.

Heldigvis fandt øjenlægen ingenting. Min søn har raske øjne

Begge øjenlæger sagde at det var godt, at vi havde været opmærksomme på billederne, og at vi var kommet ind med ham for at få øjnene tjekket...

Da vi kom hjem den dag, gik vi direkte i seng, så jeg kunne amme ham og så han ku sove. Jeg rystede i hele min krop og det tog tid før jeg kunne slappe af igen. Det tog mig flere dage om at komme over denne grimme oplevelse... Min søn var den dejlige og smilende dreng (som jeg kender ham) igen den samme aften

Undskyld den blev lidt lang

Anmeld

19. januar 2015

Vivienne

lenemor77 skriver:

Vores pige fik det tjekket på øjenafdelingen på AUH. Det tog 2 dage og hun var bla i fuld narkose. Forfærdelige og lange dage. 

Hos hende var det kun det ene øje, som pludselig blev Hvidt på billeder..

held og lykke..

Hej lenemor,

Ved ikke om du læser min forrige besked, men jeg tænkte faktisk på dig under den forfærdelige oplevelse... Du skrev at jeres to dage på sygehuset var forfærdelige. Jeg håbede vi ville slippe, men nej...

Er bare glad for at det er overstået

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.