Hvide øjne på billeder :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.991 visninger
43 svar
14 synes godt om
1. januar 2015

Vivienne

Kære piger

Da jeg kiggede vores nytårsbilleder igennem, så jeg at min søn havde hvide øjne på dem alle sammen. Han er næsten 3 mdr gammel.

Har læst om at hvis man ser hvide øjne på billeder, så kunne det være tegn på leukocoria eller kræft i øjnene som typisk ses hos børn under 5 år. Hvis man ser hvide øjne, rådes man til at opsøge øjenlæge. 

Mit spørgsmål er så, skal man have en henvisning eller kan man selv tage kontakt til en øjenlæge?

Nogen af jer der har erfaringer med børn med "hvide øjne"?

Hilsen, 

En meget bekymret mor 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2015

Trekløver(:

Vivienne skriver:

Kære piger

Da jeg kiggede vores nytårsbilleder igennem, så jeg at min søn havde hvide øjne på dem alle sammen. Han er næsten 3 mdr gammel.

Har læst om at hvis man ser hvide øjne på billeder, så kunne det være tegn på leukocoria eller kræft i øjnene som typisk ses hos børn under 5 år. Hvis man ser hvide øjne, rådes man til at opsøge øjenlæge. 

Mit spørgsmål er så, skal man have en henvisning eller kan man selv tage kontakt til en øjenlæge?

Hilsen, 

En meget bekymret mor 

Jeg ville starte med at kontakte egen læge, og så tror jeg at du kan tage det helt roligt  Ved kræft er der som regel en masse andre tegn, såsom feber, træthed, massivt vægttab og generelt utilpashed. Men det er selvfølgelig vigtigt, at i får ham tjekket, så i kan få ro og klarhed  

Anmeld

1. januar 2015

Vivienne

Trekløver(: skriver:

Jeg ville starte med at kontakte egen læge, og så tror jeg at du kan tage det helt roligt  Ved kræft er der som regel en masse andre tegn, såsom feber, træthed, massivt vægttab og generelt utilpashed. Men det er selvfølgelig vigtigt, at i får ham tjekket, så i kan få ro og klarhed  

Det gør jeg. 

Det der bekymrer mig mest er, at vi andre ikke har hvide øjne på billederne, men hans er hvide på alle billeder. 

Sikke en start på det nye år... 

Tak for svar ❤️

Anmeld

1. januar 2015

Kay

Vivienne skriver:

Kære piger

Hilsen, 

En meget bekymret mor 

Ring og snak med lægen i morgen og hør hvordan og hvor ledes

Anmeld

1. januar 2015

Vivienne

Kay skriver:

Ring og snak med lægen i morgen og hør hvordan og hvor ledes

Tak, det gør jeg 

Anmeld

1. januar 2015

aarhusmor

Som en anden skriver, ring til lægen og få en hurtig tid. Ring også til en øjenlæge og få en tid. Tag den tid der er hurtigst.

Håber det bedste

Anmeld

1. januar 2015

Vivienne

aarhusmor skriver:

Som en anden skriver, ring til lægen og få en hurtig tid. Ring også til en øjenlæge og få en tid. Tag den tid der er hurtigst.

Håber det bedste

Tak. Det gør jeg. Ringer imorgen. 

Anmeld

1. januar 2015

TNBC

Vivienne skriver:

Tak. Det gør jeg. Ringer imorgen. 

'Lyser de op eller er de bare hvide?

var de taget blitz?

Anmeld

1. januar 2015

mor88

Kære piger

Hilsen, 

En meget bekymret mor 

Hvis de er hvide med blitz, som i skinnende hvide, hvor han kigger lige ind i kameraet, kan det også være gråstær, som er meget mere normalt end kræft i begge øjne. I tilfælde af kræft, ville det være meget usandsynligt at begge øjne er ramte.

Til dig, kontakt lægen på fredag

Anmeld

1. januar 2015

Vivienne

Yurie skriver:

'Lyser de op eller er de bare hvide?

var de taget blitz?

De er begge hvide. Det ene lidt mere end det andet. 

Og ja, taget med blitz. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.