Jeg har prøvet to fødsler som ikke var i gangsat, en hvor de kunne prikke vandet (dvs ingen medicin) og en hvor jeg blev sat i gang med stikpille (41+).
Vil sige alle mine 4 fødsler har været forskellige men ingen af dem har været dårlige. Den som blev sat i gang to måske lidt længere end de to før (den første tog længst og den gik i gang af sig selv), men de var også super hurtigere, så fra under to timer, tog den måske 3.
med ham hvor de prikkede vandet (40+4) skulle han overvåges mere (måske også fordi jeg havde mistet hans storesøster) under fødslen - var jeg meget irriteret over fordi jeg gerne ville stå op, men bæltet faldt ned, så måtte kun hvis der kom elektroder på hans hoved og det kunne de ikke nå.
Med ham der blev rigtig sat i gang, overvågede de slet ikke (som jeg husker det), og kan huske de blev ved med at tale om der nok ikke var rigtige veer, for med piller fik man ofte snyde veer - men da jeg pludselig brølede som en løve forstod de jeg var i fødsel go han var ude 5 minutter efter (nøj de fik travlt).
Så kan kun berette gode historier om igangsættelse - pøj pøj
Anmeld