Igangsættelse???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2014

Klumpe-dumpe

birthee skriver:

Jeg er 38+2 idag... Har lige snakket med fødegangen, og fortalt at jeg var forvirret over at to læger ville sætte mig i gang, men at en tredje ikke ville... Så nu venter jeg på at vagthavende læge på fødegangen ringer tilbage, når han har læst min journal...

Hvordan går det her? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2014

birthee

Klumpe-dumpe skriver:

Hvordan går det her? 

Skal have kørt en ny ctg-strimmel her kl 10, afhængig af hvad den viser, tager de stilling til hvad de vil anbefale... Så nu må vi se...

Anmeld

30. december 2014

Lotus86

Jeg blev sat igang 39+5 da der stort set heller ikke var noget fostervand tilbage. Jeg var slet ikke moden eller åben, men der gik ikke mere end knap 4 timer fra første pille, til hun var ude,  det var meget voldsomt, havde vestorm og kunne slet ikke følge med. Dog var det rart bagefter,  at man ikke havde ligget i 100 år Jeg blev behandlet som normalt, og blev sendt hjem igen samme dag

Anmeld

30. december 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg blev sat igang med min datter og, ikke for at skræmme dig, men det var virkelig ikke en god oplevelse! 

Fødslen varede 14 timer fra første pille (havde allerede plukveer der med det samme blev til rigtige veer) og pressefasen varede 3-4 timer før hun blev taget med sugekop. Jeg fik epidural, men synes generelt det var et rent smertehelvede. Jeg skal IKKE sættes igang med nr 2, når den tid kommer, har jeg bestemt mig for. Jeg vil ikke igennem sådan en fødsel mere.

Anmeld

30. december 2014

Carina:-)

5 igangsættelser ,1 selv igang og 1 ks-  det har ikke været noget jeg har tænkt var specielt besværligt i forhold til min nene fødsel der selv gik i gang. - alle gangene har været før tid fra 36.+2 og du er en erfaren 4 gangs fødende så du skal ikke være bekymret.

Anmeld

30. december 2014

lineog4

Jeg har prøvet to fødsler som ikke var i gangsat, en hvor de kunne prikke vandet (dvs ingen medicin) og en hvor jeg blev sat i gang med stikpille (41+). 

Vil sige alle mine 4 fødsler har været forskellige men ingen af dem har været dårlige. Den som blev sat i gang to måske lidt længere end de to før (den første tog længst og den gik i gang af sig selv), men de var også super hurtigere, så fra under to timer, tog den måske 3.

med ham hvor de prikkede vandet (40+4) skulle han overvåges mere (måske også fordi jeg havde mistet hans storesøster) under fødslen - var jeg meget irriteret over fordi jeg gerne ville stå op, men bæltet faldt ned, så måtte kun hvis der kom elektroder på hans hoved og det kunne de ikke nå.

Med ham der blev rigtig sat i gang, overvågede de slet ikke (som jeg husker det), og kan huske de blev ved med at tale om der nok ikke var rigtige veer, for med piller fik man ofte snyde veer - men da jeg pludselig brølede som en løve forstod de jeg var i fødsel go han var ude 5 minutter efter (nøj de fik travlt).

Så kan kun berette gode historier om igangsættelse - pøj pøj

Anmeld

30. december 2014

OneNight

Følger lige lidt med... Jeg har været til kontrol for blodtryk og protein i urinen igen i dag (Jeg har været til kontrol de sidste mange uger) og nu har de valgt at sætte mig i gang i dag hvilket kom som noget af et chok da baby har det helt fint...

Anmeld

30. december 2014

Klumpe-dumpe

birthee skriver:

Skal have kørt en ny ctg-strimmel her kl 10, afhængig af hvad den viser, tager de stilling til hvad de vil anbefale... Så nu må vi se...

Hvordan gik ctg'en? 

Anmeld

30. december 2014

birthee

Klumpe-dumpe skriver:

Hvordan gik ctg'en? 

Super fint! Nu skal jeg bare henvende mig, når jeg får veer... Og hvis jeg stadig synes hun er for stille, ringer jeg bare, så kigger de på mig igen ..

Anmeld

30. december 2014

Klumpe-dumpe

birthee skriver:

Super fint! Nu skal jeg bare henvende mig, når jeg får veer... Og hvis jeg stadig synes hun er for stille, ringer jeg bare, så kigger de på mig igen ..

Godt at høre at alt selv fint ud. 

-og godt nytår  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.