Igangsættelse???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.433 visninger
31 svar
7 synes godt om
29. december 2014

birthee

Har været til skanning for 2. dag i træk, pga. for lidt bevægelse fra baby, hvor de så i går konstaterede for lidt fostervand, og i dag mindre end i går... CTG-kurven er dog ganske fin!

Skal så til endnu  en skanning i morgen, hvor de skal køre end ctg igen...

Læge 1+2 på Svendborg sygehus ville have jeg skulle sættes i gang, men det blev afvist fra OUH Odense, hvor jeg skal omvisiteres til, pga. nu er min fødsel ikke en "normal" fødsel længere, pga. for lidt fostervand...

Så nu flyver tankerne rundt i hovedet, mærker stadig ikke meget til baby, hvad bestemmer de så i morgen, og ikke mindst, hvordan er det at blive sat i gang? Jeg har ikke prøvet det med nogle af de 3 andre, der er jeg ved alle gået i fødsel af mig selv - så det håber jeg jo sker inden i morgen...

Vil I ikke dele jeres erfaring omkring igangsættelse, og hvordan I blev sat i gang, hvor længe det tog osv? Var I længere på barselsgang, eller fik I lov at tage hjem forholdsvis hurtigt?

Tænker lidt om jeg skal presse på, for at blive sat i gang i morgen?

Mvh. Birthe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2014

Klumpe-dumpe

Jeg blev sat igang i uge 34+ pga min datter var væksthæmmet. 

Som overlægen sagde, "alt var lukket og slukket" Down there. -men jeg fik lagt 2 piller op Kl 9:30 og kl 12:32, kom den første ve'. Kl 13:00 havde jeg regelmæssige veer, med 1 min imellem.( Kl 16:18 blev der kaldt aks og kl 16:27 var hun ude.)så her var det en nem igangsættelse. 

Mht om du skal presse på, så følg din mavefornemmelse! (Var det mig personligt, havde jeg presset på) 

hvor langt er du henne? 

Anmeld

29. december 2014

female

Jeg blev sat i gang, hvor jeg fik første pille kl 16. Næste pille fik jeg kl 20. Vågnede ved midnat med veer, og barnet blev født 12 timer senere. Jeg tog hjem fra hospitalet seks timer senere.

Anmeld

29. december 2014

Clisolka

Har været til skanning for 2. dag i træk, pga. for lidt bevægelse fra baby, hvor de så i går konstaterede for lidt fostervand, og i dag mindre end i går... CTG-kurven er dog ganske fin!

Læge 1+2 på Svendborg sygehus ville have jeg skulle sættes i gang, men det blev afvist fra OUH Odense, hvor jeg skal omvisiteres til, pga. nu er min fødsel ikke en "normal" fødsel længere, pga. for lidt fostervand...

Så nu flyver tankerne rundt i hovedet, mærker stadig ikke meget til baby, hvad bestemmer de så i morgen, og ikke mindst, hvordan er det at blive sat i gang? Jeg har ikke prøvet det med nogle af de 3 andre, der er jeg ved alle gået i fødsel af mig selv - så det håber jeg jo sker inden i morgen...

Vil I ikke dele jeres erfaring omkring igangsættelse, og hvordan I blev sat i gang, hvor længe det tog osv? Var I længere på barselsgang, eller fik I lov at tage hjem forholdsvis hurtigt?

Mvh. Birthe

Du må ikke være bange for at blive sat i gang (Første gang) Her mødte vi en fredag aften 17.30 til igangsættelse (39+4). JM undersøger mig indvendigt og hun tager med det samme mit vand, da jeg er 3-4 cm åben. Jeg kommer direkte på fødegangen og får noget klyx. Veerne startede ca. 30 min efter JM tog mit vand. Kl. 9.19 næste morgen bliver hun født ved et AKS. Hun havde sat sig skævt i mit bækken, så hun ville absolut ikke ud. Jeg var indlagt i 5 dage, netop pga. AKS og hun havde en smule gulsot, som de gerne ville holde øje med. 

Anden gang fødte jeg normalt 

Anmeld

29. december 2014

rogerrasch

birthee skriver:

Mvh. Birthe

Jeg blev sat i gang første gang da jeg var 42 uger henne og det blev også med stikpille en søndag eftermiddag  og natten til mandag gik vandet omkring kl 01:00 men jeg havde en meget langt og hård fødsel på 37 timer fordi han lå skævt i bækkenet...

Anmeld

29. december 2014

Stumpen

Jeg har kun prøvet i gangsættelser og det er ved at være 5,5 og 8,5 år siden, så noget er sikkert anderledes..

1. Fødsel blev jeg sat igang 41+5 og fødte 42+0

2. Fødsel blev jeg sat i gang 42+1 og fødte 42+3

Igangsættelserne var ikke helt ens, da der var kommet nye piller på markedet mellem min graviditeter..

Ved 2. Fødsel: 42+1 havde jeg fortsat 2 cm livmoderhals og lukket.. Jeg fik en pille lørdag morgen.. En ny søndag morgen stadig total lukket og 2 cm livmoderhals.. Søndag eftermiddag 1,5 cm livmoderhals og 2 piller... Ved midnat begynder veerne.. KL 4.10 ankommer vi til sygehuset, hvor jeg tegnbløder og er 4 cm åben.. kl 5.20 får jeg den bedste fødselsdagsgave ever nemlig Victoria...

Der var stor forskel på fødselerne... 1.fødsel var mine veer kramp-agtige, som om jeg ikke kunne få luft og ved 2. Fødsel var de hårde, men virkede på mig (som ikke aner hvad rigtige veer er) som rigtige veer...

Kort sagt jeg har intet imod igangsættelser..

jeg tog hjem 4 timer efter fødslen 2. Gang.. 

Jeg ville klart give udtryk for i morgen hvor bekymret jeg var og at det ikke giver dig ro og derved stresser barnet..

Pøj pøj med det..

Anmeld

29. december 2014

birthee

Klumpe-dumpe skriver:

Jeg blev sat igang i uge 34+ pga min datter var væksthæmmet. 

Som overlægen sagde, "alt var lukket og slukket" Down there. -men jeg fik lagt 2 piller op Kl 9:30 og kl 12:32, kom den første ve'. Kl 13:00 havde jeg regelmæssige veer, med 1 min imellem.( Kl 16:18 blev der kaldt aks og kl 16:27 var hun ude.)så her var det en nem igangsættelse. 

Mht om du skal presse på, så følg din mavefornemmelse! (Var det mig personligt, havde jeg presset på) 

hvor langt er du henne? 

Jeg er 38+2 idag... Har lige snakket med fødegangen, og fortalt at jeg var forvirret over at to læger ville sætte mig i gang, men at en tredje ikke ville... Så nu venter jeg på at vagthavende læge på fødegangen ringer tilbage, når han har læst min journal...

Anmeld

29. december 2014

l.kjoeller

birthee skriver:

Mvh. Birthe

Det der vil være anderledes  er veerne.. mine kom som perler på en snor med 2 min mellemrum fra første ve. De var aggressive og og jeg mærkede ikke overgang  fra pilleveer til ordinære veer. Jeg havde veer i 16 timer hvorefter jeg fik ve drop. Fødslen to 22 timer fra første ve. Selve fødslen varede 12 min. Sådan var mit forløb. Det jeg manglede var en indslusningsfase men synes jeg havde en god fødsel trods alt . Held og lykke 

Anmeld

30. december 2014

Klumpe-dumpe

birthee skriver:

Jeg er 38+2 idag... Har lige snakket med fødegangen, og fortalt at jeg var forvirret over at to læger ville sætte mig i gang, men at en tredje ikke ville... Så nu venter jeg på at vagthavende læge på fødegangen ringer tilbage, når han har læst min journal...

Det synes jeg lyder fornuftigt. 

Jeg ringede også ind nogle gange hvorefter vagthavende ringende retur. 

(Jeg havde en meget kompliceret graviditet og mødte mange tåbelige læger, tilsidst blev jeg fast knyttet til en overlæge og fik hendes direkte nr, så jeg kunne komme i kontakt med hende 24/7) 

men jeg håber, de vil sætte dig igang, da du er så langt henne og det virker til udfra dit skrevne ord at du er nervøs for hvad der kan ske. 

Jeg sender dig mine bedste tanker. 

Anmeld

30. december 2014

Bshizzle

birthee skriver:

Mvh. Birthe

Jeg var gået over tid, og blev sat igang..  (Havde heller ikke meget 'liv" i maven). 

De kunne se at jeg ikke havde ret meget fostervand, så de holdt bare øje med mig. 

Jeg mødte op om morgen (kl 8.30) og fik lavet en kurve for at se om jeg havde små veer. 

Fik derefter lagt 2 stikpiller op, for at sætte det igang. (Gjorde slet ikke ondt!) 

Gik ikke længe før at jeg kunne mærke noget murren i maven, og så skal jeg love dig for jeg fik veer 

Min fødsel tog 4 timer..   Uden smertestillende. 

Min nr 2 fødsel skulle jeg samme dag møde op til en igangsættelse, men fostervandet begyndte at sive der hjemme, så jeg gik derfor selv i fødsel. 

Faktisk tog denne fødsel kun 45 min ... 

Det et jeg prøver at sige... Du har intet at skulle være nervøs for!! 

Det gør slet ikke ondt at blive sat igang. 

Faktisk gav det mig en ro i kroppen, at vide at de ville holde ekstra øje med mig og kunne altid hive i snoren/ringe. 

(Nogle får lov til at ta hjem.. Andre ikke). 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.