birthee skriver:
Har været til skanning for 2. dag i træk, pga. for lidt bevægelse fra baby, hvor de så i går konstaterede for lidt fostervand, og i dag mindre end i går... CTG-kurven er dog ganske fin!
Skal så til endnu en skanning i morgen, hvor de skal køre end ctg igen...
Læge 1+2 på Svendborg sygehus ville have jeg skulle sættes i gang, men det blev afvist fra OUH Odense, hvor jeg skal omvisiteres til, pga. nu er min fødsel ikke en "normal" fødsel længere, pga. for lidt fostervand...
Så nu flyver tankerne rundt i hovedet, mærker stadig ikke meget til baby, hvad bestemmer de så i morgen, og ikke mindst, hvordan er det at blive sat i gang? Jeg har ikke prøvet det med nogle af de 3 andre, der er jeg ved alle gået i fødsel af mig selv - så det håber jeg jo sker inden i morgen...
Vil I ikke dele jeres erfaring omkring igangsættelse, og hvordan I blev sat i gang, hvor længe det tog osv? Var I længere på barselsgang, eller fik I lov at tage hjem forholdsvis hurtigt?
Tænker lidt om jeg skal presse på, for at blive sat i gang i morgen?
Mvh. Birthe
Jeg var gået over tid, og blev sat igang..
(Havde heller ikke meget 'liv" i maven).
De kunne se at jeg ikke havde ret meget fostervand, så de holdt bare øje med mig.
Jeg mødte op om morgen (kl 8.30) og fik lavet en kurve for at se om jeg havde små veer.
Fik derefter lagt 2 stikpiller op, for at sætte det igang. (Gjorde slet ikke ondt!) 
Gik ikke længe før at jeg kunne mærke noget murren i maven, og så skal jeg love dig for jeg fik veer 
Min fødsel tog 4 timer.. 
Uden smertestillende.
Min nr 2 fødsel skulle jeg samme dag møde op til en igangsættelse, men fostervandet begyndte at sive der hjemme, så jeg gik derfor selv i fødsel. 
Faktisk tog denne fødsel kun 45 min
...
Det et jeg prøver at sige... Du har intet at skulle være nervøs for!!
Det gør slet ikke ondt at blive sat igang.
Faktisk gav det mig en ro i kroppen, at vide at de ville holde ekstra øje med mig og kunne altid hive i snoren/ringe.
(Nogle får lov til at ta hjem.. Andre ikke).