Trin for trin - ingen kommentarer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2011

Chr-Hei

Profilbillede for Chr-Hei
Tynen skriver:

Først laves cremen og moussen (Helst dagen i forvejen kagen skal serveres for den bedste smag).
Den skal trække en times tid.
Jeg lavede en hindbærmousse og en Tobleronecreme.

200 g toblerone
1/4 piskeløde

Chokoladen smeltes og køles. Fløden piskes meget stiv. De to ting blandes og lægges i en kage. Bliver rigtig stiv efter et døgn eller to :-)

Tobleronen kan erstattes med al slags chokolade. F.eks. daim (evt. marabou) eller halv marabou og halv blød nougat.
Kornene fra en ½ vaniliestang
1-1½  dl. yougurt naturel
½ l. piskefløde

Bærerne optøes og moses ud med sukker og vanilien.
Yougurten vendes derefter i og vendes derefter sammen med det stiftpiskede piskefløde.
Fløden skal piskes helt stift.
Stilles koldt en times tid før det puttes i kagen.

En frostpose klippes ned i den ene side så den kan være i en skål.
Dernæst fores skålen rundt i kanterne med kagebunde.

Jeg brugte købebunde (Turde simpelthen ikke begive mig ud i mere nyt  - Lad dog være med at bruge dem fra Landlord til en 10ér for 3 stk. De smuldrer og smager ikke særlig godt!&nbsp
Jeg brugte ca. 6 stk. pr. kage (Havde ikke så stor en skål, så lavede 2 stk. kager - Vedhæfter lige et billede så du kan se hvor stor den var i forhold til Stella. Der var nok til en 9-10 mennesker i 1)

Man kunne nemt fore siderne i skålen og de 4 der skulle bruges til lagene og bunden skulle bare skæres til, så det passede med skålens omfang.

Derefter ligges et lag fyld efterfulgt af en bund - Fyld, bund, fyld, bund- indtil der ikke er mere eller toppen af skålen er nået.
Kagen skal derefter stå/sætte sig et par timer i køleskabet.

Husk at lave hovedet til mariehønen, den skal nemlig også overtrækkes med smørcreme og stå og størkne lidt tid.

Smurte kagen op med denne smørcreme for at jævne ujævnhederne ud:
(Vil dog halvere ingredienserne, da der var alt, alt for meget i overskud!)
En smørcreme laves før MMFén eller sugarpasten skal smides på.

Smørcreme

125g. flormelis
3 spsk. kogende vand
250g. blødt smør
Evt. lidt vaniliesukker

Rør flormelis med væden og pisk det bløde smør i lidt efter lidt.

Skålen vendes på hovedet, så man kan få kagen ud og posen trækkes forsigtigt af.
Smørcremen smøres ud over hele kagen så alle ujævnheder på kagen dækkes.
Skal derefter atter engang i køleskabet til det størkner.

Til sidst kan MMFén/sugarpasten rulles ud - Brug Maizena majsstivelse eller kartoffelmel til at dække bordet med, så det ikke sidder urokkeligt fast i bordet

Til at overtrække kagen med (Det røde, blå, sorte, hvide) havde jeg købt færdigfarvet sugarpaste til den nettet (Ironi kan være anvendt) sum af 69 kr. pr. kg.
http://www.kagekompagniet.dk/group.asp?group=26
Man betaler så også lige 75 kr. i porto, men synes det var så dejlig nemt
Jeg købte et kg. rød, 1 kg. hvid og 1 kg. sort.
Bogstaverne farvede jeg blå med noget konditorfarve fra Bilka til kr. 29,-

Istedet for sugarpaste kan man selv lave noget der minder om (Og er meget billigere) - Nemlig MMF.
Opskriften på dette er under tråden: Opskrifter

Kagen kan derefter pyntes og børstes af med en lille pensel (Bogstaver eller andet pynt lavet af Sugarpaste kan sættes fast med lidt vand på bagsiden) og stå til dagen efter - Klar til servering

Følgende billeder er blevet uploadet til dette indlæg:

Ej opper altså lige dette emne .. Det længe siden den er oprettet I KNOW.. Men står skal lave min første kage her en af dagene og inspiration og fremgangmåde helt fra START er da bare helt kanon til en der er så blank som jeg ... Kom gerne med flere seje kager

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

15. november 2011

Christina.78

Profilbillede for Christina.78
Chr-Hei skriver:

Ej opper altså lige dette emne .. Det længe siden den er oprettet I KNOW.. Men står skal lave min første kage her en af dagene og inspiration og fremgangmåde helt fra START er da bare helt kanon til en der er så blank som jeg ... Kom gerne med flere seje kager

Anmeld Citér

17. oktober 2012

GønskE

Tynen skriver:

Først laves cremen og moussen (Helst dagen i forvejen kagen skal serveres for den bedste smag).
Den skal trække en times tid.
Jeg lavede en hindbærmousse og en Tobleronecreme.

200 g toblerone
1/4 piskeløde

Chokoladen smeltes og køles. Fløden piskes meget stiv. De to ting blandes og lægges i en kage. Bliver rigtig stiv efter et døgn eller to :-)

Tobleronen kan erstattes med al slags chokolade. F.eks. daim (evt. marabou) eller halv marabou og halv blød nougat.
Kornene fra en ½ vaniliestang
1-1½  dl. yougurt naturel
½ l. piskefløde

Bærerne optøes og moses ud med sukker og vanilien.
Yougurten vendes derefter i og vendes derefter sammen med det stiftpiskede piskefløde.
Fløden skal piskes helt stift.
Stilles koldt en times tid før det puttes i kagen.

En frostpose klippes ned i den ene side så den kan være i en skål.
Dernæst fores skålen rundt i kanterne med kagebunde.

Jeg brugte købebunde (Turde simpelthen ikke begive mig ud i mere nyt  - Lad dog være med at bruge dem fra Landlord til en 10ér for 3 stk. De smuldrer og smager ikke særlig godt!&nbsp
Jeg brugte ca. 6 stk. pr. kage (Havde ikke så stor en skål, så lavede 2 stk. kager - Vedhæfter lige et billede så du kan se hvor stor den var i forhold til Stella. Der var nok til en 9-10 mennesker i 1)

Man kunne nemt fore siderne i skålen og de 4 der skulle bruges til lagene og bunden skulle bare skæres til, så det passede med skålens omfang.

Derefter ligges et lag fyld efterfulgt af en bund - Fyld, bund, fyld, bund- indtil der ikke er mere eller toppen af skålen er nået.
Kagen skal derefter stå/sætte sig et par timer i køleskabet.

Husk at lave hovedet til mariehønen, den skal nemlig også overtrækkes med smørcreme og stå og størkne lidt tid.

Smurte kagen op med denne smørcreme for at jævne ujævnhederne ud:
(Vil dog halvere ingredienserne, da der var alt, alt for meget i overskud!)
En smørcreme laves før MMFén eller sugarpasten skal smides på.

Smørcreme

125g. flormelis
3 spsk. kogende vand
250g. blødt smør
Evt. lidt vaniliesukker

Rør flormelis med væden og pisk det bløde smør i lidt efter lidt.

Skålen vendes på hovedet, så man kan få kagen ud og posen trækkes forsigtigt af.
Smørcremen smøres ud over hele kagen så alle ujævnheder på kagen dækkes.
Skal derefter atter engang i køleskabet til det størkner.

Til sidst kan MMFén/sugarpasten rulles ud - Brug Maizena majsstivelse eller kartoffelmel til at dække bordet med, så det ikke sidder urokkeligt fast i bordet

Til at overtrække kagen med (Det røde, blå, sorte, hvide) havde jeg købt færdigfarvet sugarpaste til den nettet (Ironi kan være anvendt) sum af 69 kr. pr. kg.
http://www.kagekompagniet.dk/group.asp?group=26
Man betaler så også lige 75 kr. i porto, men synes det var så dejlig nemt
Jeg købte et kg. rød, 1 kg. hvid og 1 kg. sort.
Bogstaverne farvede jeg blå med noget konditorfarve fra Bilka til kr. 29,-

Istedet for sugarpaste kan man selv lave noget der minder om (Og er meget billigere) - Nemlig MMF.
Opskriften på dette er under tråden: Opskrifter

Kagen kan derefter pyntes og børstes af med en lille pensel (Bogstaver eller andet pynt lavet af Sugarpaste kan sættes fast med lidt vand på bagsiden) og stå til dagen efter - Klar til servering

Følgende billeder er blevet uploadet til dette indlæg:

Bliver nødt til at vide, om du bagte kagen i den derhos skål med Boisen omkring?

Anmeld Citér

17. oktober 2012

GønskE

GønskE skriver:

Bliver nødt til at vide, om du bagte kagen i den derhos skål med Boisen omkring?

...elsker at rettelser er tilsluttet ... 

Bagte kagen i glasskålen med plastik posen omkring* 

Anmeld Citér

17. oktober 2012

mariamiss6

Profilbillede for mariamiss6
Foto
Jeg er FOR baby.dk OG Staff :D
GønskE skriver:

...elsker at rettelser er tilsluttet ... 

Bagte kagen i glasskålen med plastik posen omkring* 

Kagen er bagt i en rund bageform. 

Derefter er den skåret til bunde.

Så forer du den runde skål med plastik, og SÅ lægger du kagen sammen ned i skålen...

Altså, nej, kagen e rikke bagt i skålen, med pose i. Den e rkun lagt sammen i skålen  

Anmeld Citér

17. oktober 2012

GønskE

mariamiss6 skriver:

Så forer du den runde skål med plastik, og SÅ lægger du kagen sammen ned i skålen...

Altså, nej, kagen e rikke bagt i skålen, med pose i. Den e rkun lagt sammen i skålen  

Det forstår jeg hat af den er jo hel på billedet, hverken skåret i eller noget? findes der helt runde forme?

Anmeld Citér

17. oktober 2012

GønskE

mariamiss6 skriver:

Nu kan jeg fodt se hvad du mener. Men forstår ikke hvorfor man gør det i en skål? Kan man ikke bare skære dem i 3, og så lægge den ene bund nederst, så komme mousse på, nu bund osv, til man tilsidst kommer toppen op?

Anmeld Citér

17. oktober 2012

mariamiss6

Foto
GønskE skriver:

Nu kan jeg fodt se hvad du mener. Men forstår ikke hvorfor man gør det i en skål? Kan man ikke bare skære dem i 3, og så lægge den ene bund nederst, så komme mousse på, nu bund osv, til man tilsidst kommer toppen op?

Aå bliver kagen jo ikke rund på toppen.... Du lægger kagen sammen med toppen først, altså kagens top, i bunden af skålen. Så fyld, så bund, så fyld, så bund.

Når den har stået en rum tid, er den fast, og kan vendes ud, og så er det en halv kugle, i stedet for en flad kage.

Anmeld Citér

17. oktober 2012

GønskE

mariamiss6 skriver:

Aå bliver kagen jo ikke rund på toppen.... Du lægger kagen sammen med toppen først, altså kagens top, i bunden af skålen. Så fyld, så bund, så fyld, så bund.

Når den har stået en rum tid, er den fast, og kan vendes ud, og så er det en halv kugle, i stedet for en flad kage.

Hvis den er bagt i en rund form, så er toppen vel ikke flad? er total nybegynder på det her punkt!

Anmeld Citér

17. oktober 2012

mariamiss6

Foto
GønskE skriver:

Hvis den er bagt i en rund form, så er toppen vel ikke flad? er total nybegynder på det her punkt!

Jo, den er bagt i en almindelig flad rund springform... Så er kagen skåret til bunde. 
Så pakker du først 1 bund i bunden af din forede skål, så putter du fyld i, men ikke højere end kagebunden når op ad skålens sider, så en ny bund, mere fyld, ny bund.  

Men du kan godt bage den i en dyb rund form, som glasskålen. Det er bare noget mere besværligt, i forhold til fyldet. 

Hvis du bager i en skål, som jo ikke er flad, så skal du selvfølgelig også skære den til bunde. fyldet kommer bare til at ligge anderledes, svært at fprklare. Men det gør det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.