nytårs menu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. december 2014

Clisolka

Vi skal bare være alene hjemme med ungerne i år, så det bliver ikke det helt vilde mad. Jeg ved endnu ikke hvad vi skal lave 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2014

sne190810

Jeg kigger lige med, får selv et vennepar på besøg til gak og løjer. Oprigtig skulle det være en aften med børn, men det blev lavet om i sidste øjeblik, så skal lige omstille mig på den aften vi nu skal have med god mad, champagne, drinks og øller 

Min mand og jeg har snakket om at lave små mini gourmet burgers (ja, inspireret af den nye restaurant Sliders på Nørrebro, København) til hovedret. Ved dog bare ikke hvad man kan lave til som forret? 

Dessert tænker jeg at lave noget jordbær/hindbærmousse, da det kan laves i forvejen. 

Anmeld

26. december 2014

Kay

sne190810 skriver:

Jeg kigger lige med, får selv et vennepar på besøg til gak og løjer. Oprigtig skulle det være en aften med børn, men det blev lavet om i sidste øjeblik, så skal lige omstille mig på den aften vi nu skal have med god mad, champagne, drinks og øller 

Min mand og jeg har snakket om at lave små mini gourmet burgers (ja, inspireret af den nye restaurant Sliders på Nørrebro, København) til hovedret. Ved dog bare ikke hvad man kan lave til som forret? 

Dessert tænker jeg at lave noget jordbær/hindbærmousse, da det kan laves i forvejen. 

Det lyder også lækkert 

Anmeld

26. december 2014

pussekat

Kay skriver:

Ja vi kommer ikke uden om det, nytårs aften er på trapperne så må jeg høre jeres nytårs menu i år?

Vi skal pt intet, vi har ingen at holde med, vi er lidt blevet brændt af, af dem vi plejer at holde med

hejsa

vi skal have den muns ned fra  http://superbrugsen.dk/ af  4rat til 259 kr pr folk 

Anmeld

26. december 2014

Krydserfingre

Vi skal holde nytår stille og roligt med mine forældre som normalt er i udlandet nytåraften. 

Forret: 

hvidløgs og chili marinerede tigerrejer på salat og bruschetta til. 

Hovedret: 

En steg med flødekartofler og lækker rødbede eller brocolli salat til. 

Dessert: 

En hjemmelavet brownie med mørk og hvid chokolade og frisk sorbet is til. 

Og sekcføldlig kransekage og champagne kl 24  

Anmeld

26. december 2014

Carina:-)

Pigeeeeen skriver:

Vi skal holde nytår stille og roligt med mine forældre som normalt er i udlandet nytåraften. 

Forret: 

hvidløgs og chili marinerede tigerrejer på salat og bruschetta til. 

Hovedret: 

En steg med flødekartofler og lækker rødbede eller brocolli salat til. 

Dessert: 

En hjemmelavet brownie med mørk og hvid chokolade og frisk sorbet is til. 

Og sekcføldlig kransekage og champagne kl 24  

Hvordan laver du rødbedesalat?

Anmeld

26. december 2014

Krydserfingre

Carina:-) skriver:

Hvordan laver du rødbedesalat?

Rødbede salat laver jeg bare på en pose rødbeder skrællet og skåret ud i små "tynde" tern alt efter hvor meget bid man kan lide også tager jeg et par æbler og skærer i ligeså små tern også blander jeg dem sammen med en god olivenolie salt peber og en dressing af sennep, honning, eddike salt og peber. Også til sidst blander jeg bredbladet persille i og drysser ristede pinje kerner eller græskar kerner over. Smager super dejligt og friskt en lidt anderledes salat. 

Ps man kan bruge appelsin, peberrod eller andet i stedet for æble. Synes bare æblens konsistens og sur/sødme er god. 

Anmeld

26. december 2014

Krydserfingre

Rødbede salat laver jeg bare på en pose rødbeder skrællet og skåret ud i små "tynde" tern alt efter hvor meget bid man kan lide også tager jeg et par æbler og skærer i ligeså små tern også blander jeg dem sammen med en god olivenolie salt peber og en dressing af sennep, honning, eddike salt og peber. Også til sidst blander jeg bredbladet persille i og drysser ristede pinje kerner eller græskar kerner over. Smager super dejligt og friskt en lidt anderledes salat. 

Ps man kan bruge appelsin, peberrod eller andet i stedet for æble. Synes bare æblens konsistens og sur/sødme er god. 

Google rødbede salat så kan du finde det  

Hov! Rødbederne koger jeg lige lyn hurtigt så de bliver lidt tilberedte men kun GANSKE LIDT for man skal kunne mærke biddet og sprødheden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.