Anonym skriver:
je g føler mig så led fordi jeg er jaloux
det er juleften imorgen og ja jeg elsker at få gaver og er vant til at få mange 4-5 stk..
men i år får jeg 0 vi skal holde jul hos svigerfamilie sammen med noget andet fra min mand s side vi bliver 16 og ved en af dem får mange gaver sidste år fik hun 22
... jeg føler mig ret udenfor da jeg jo ikke får noglen og det ved jeg 100 % sikkert fik dog 1 for 2 mdr siden fordi vores støvsuger brændt sammen så fik vi den som gave... men føler mig bare så forkert at jeg føler mig jaloux på alle de andre får noget og jeg ik gør 
min mand og jeg har ikke købt til hinanden da vi vil tage en tur til sommer et eller andet...
men glædelig jul
For mig er alt det der gave race lidt for opkørt til mig som er voksen, slutning af tyverne
Her får børnene, gaver, men det er ikke en konkurrence om hvor mange de får hver, det der betyder noget for dem, er at de får noget de bliver glade for.
Som voksen syntes jeg det med gaver er en stor byttehandel, du køber noget for x antal penge man har aftalt at give hinanden for, og så bytter man bare.
Man kunne ligeså godt bare gå ud i byen og købe De ting til sig selv.
Det vigtigste for mig med julen er hyggen og det at man er samlet som familie, jeg tænker tit på hvordan de i andre lande må sulte og drikke beskidt vand, så derfor er julemaden i sig selv den største gave for os i vores familie
Men sådan er vi jo så forskellige, og heldigvis for det
men op med humøret, din mand og dig skal afsted til sommer
det er da endnu mere fantastisk at have sådan en gave og se frem til
Rigtig glædelig jul til dig, du skal nok få en dejlig juleaften, selvom du ikke får gaver, smid din jalousi væk, og tag i byen til januar, hvor der er udsalg, for forkæl dig selv lidt der