At få flået sin nyfødte ud af armene :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.953 visninger
29 svar
45 synes godt om
23. december 2014

Anonym trådstarter

Jeg skriver fordi jeg ikke ved hvordan jeg skal tackle det her problem. 

Et familiemedlem er så ivrig efter at have mit barn i armene at hun bare tager barnet ud af mine arme. Ja det er ikke på nogen blid måde.... Det ligesom hun nærmest flår mit barn ud af mine arme... Jeg når ikke at reagerer. 

Den ene gang havde mit barn lige sovet og jeg siger, hun altså lige skal vågne... Men det skider familiemedlem på.... Hun flår hende ud af mine arme  

det er første gang hun gjorde det der så jeg bliver virkelig chokeret. 

Problemet er at jeg ikke ved hvordan jeg skulle reagere da det er familie fra min mands side.... 

Jeg vælger dog at snakke med min mand om det bagefter når vi er alene...

Vi aftaler at sige til hende, at vi godt kan forstå hun vil være der for barnet og holde det men det skal være i barnets tempo. 

Nogle dage senere siger vi så til hende at det skal være i barnets tempo fordi sidst var hun simpelthen fyldt og græd hele natten.. Hun accepterer det. 

Men der når kun at gå en 20 min så gør hun det fandeme igen! Barnet sover hos mig og så siger hun "er barnet ikke snart færdig med at sove?" Og flår barnet ud af mine arme. 

Vi kan ikke rigtig undgå det her familiemedlem :/ derudover er hun virkelig voldsom ved mit barn når hun sidder med hende, ja det ender faktisk med at hendes mand skælder hende ud.... Men hun er kold.

Jeg er meget tæt på at eksplodere over det... Men jeg ved ikke hvad jeg kan tillade mig at sige/gøre? 

Andre som har haft lignende problem ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2014

TNBC

Anonym skriver:

Jeg skriver fordi jeg ikke ved hvordan jeg skal tackle det her problem. 

Et familiemedlem er så ivrig efter at have mit barn i armene at hun bare tager barnet ud af mine arme. Ja det er ikke på nogen blid måde.... Det ligesom hun nærmest flår mit barn ud af mine arme... Jeg når ikke at reagerer. 

Den ene gang havde mit barn lige sovet og jeg siger, hun altså lige skal vågne... Men det skider familiemedlem på.... Hun flår hende ud af mine arme  

det er første gang hun gjorde det der så jeg bliver virkelig chokeret. 

Problemet er at jeg ikke ved hvordan jeg skulle reagere da det er familie fra min mands side.... 

Jeg vælger dog at snakke med min mand om det bagefter når vi er alene...

Vi aftaler at sige til hende, at vi godt kan forstå hun vil være der for barnet og holde det men det skal være i barnets tempo. 

Nogle dage senere siger vi så til hende at det skal være i barnets tempo fordi sidst var hun simpelthen fyldt og græd hele natten.. Hun accepterer det. 

Men der når kun at gå en 20 min så gør hun det fandeme igen! Barnet sover hos mig og så siger hun "er barnet ikke snart færdig med at sove?" Og flår barnet ud af mine arme. 

Vi kan ikke rigtig undgå det her familiemedlem :/ derudover er hun virkelig voldsom ved mit barn når hun sidder med hende, ja det ender faktisk med at hendes mand skælder hende ud.... Men hun er kold.

Jeg er meget tæt på at eksplodere over det... Men jeg ved ikke hvad jeg kan tillade mig at sige/gøre? 

Andre som har haft lignende problem ?

jeg havde sagt: Vores barn, VORES regler. Kan hun ikke acceptere det, kan hun ikke holde barnet og jeg ville gå væk hver gang hun kommer. så hun kan lære at det bare ikke er ok, det hun gør.

Anmeld

23. december 2014

Sniks86

Du kan tillade dig alt i verden, det er DIT barn. 

Jeg ville sige stop og holde fast i mit barn og fortælle klart og tydeligt at det ikke er okay! 

Anmeld

23. december 2014

Anonym trådstarter

Jeg hader bare at skulle sige fra.... Og det er svigermor, så hader jeg det endnu mere.....

men er åbenbart nødt til at være hård for hun fatter det ikke......

Anmeld

23. december 2014

Spirrevippen

Anonym skriver:

Jeg hader bare at skulle sige fra.... Og det er svigermor, så hader jeg det endnu mere.....

Hvis du ikke siger fra nu, bliver det bare værre og værre.

Anmeld

23. december 2014

Anonym trådstarter

Spirrevippen skriver:

Hvis du ikke siger fra nu, bliver det bare værre og værre.

Det har du nok ret i.... :/ 

pisse irriterende at hun ikke forstår det når man siger det på en pæn måde...

Anmeld

23. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Altså at barnet græd behøver ikke have noget med svigermor at gøre. 

Men jeg ville lade min kæreste sige noget til sin mor, hvis jeg var i din situation. 

Anmeld

23. december 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Uha det ville jeg slet ikke have fundet mig i. Bedsteforældre har altså ikke ret til at holde deres nyfødte børnebørn! Jeg ville sige (og har også selv sagt) "idag bliver xxx lige hos mig" og hvis hun spørger hvorfor, så sig at det har dig og dit barn behov for. Slut prut. 

Ingen tager mit barn ud af armene på mig, og ville flejne hvis de gjorde, hun er ikke et legetøj. 

Dig og din mand er jeres barns advokat, og hvis hun ligefrem er voldsom over for barnet, så er det jeres pligt at sige fra

Kram til dig

Anmeld

23. december 2014

Trekløver(:

Nu kan jeg se at det er din svigermor. Tænker lidt om du ville have det på samme måde, hvis det var din egen mor? Men hvis hun virkelig flår hende ud af armene på dig, hvilket lyder sådan lidt voldsomt, så er det selvfølgelig ikke i orden. Men tænker lidt om du overfortolker lidt. 

Siger slet ikke det er det der er tilfældet, men ville lige tænke over det, hvis jeg var dig

Anmeld

23. december 2014

TNBC

Er det hendes første barnebarn? Og du skal lære at sige fra. Du er dit barns beskytter ind til det er stort nok til at kunne gøre det selv.

Men I er nød til at vise hende, at hun godt må sidde med pigen, men hun skal respektere hvordan hun gør det. Ingen kan li at få deres barn revet ud af hænderne på en. Vis hende at enten spørg i om hun vil holde eller også gør hun, og sidde stille med hende. Hvis hun ikke kan det, jamen så kan hun ikke holde.

Hendes egen mand har skældt hende ud, og det er hun ligeglad med, hvilket kan betyde at ord bare ikke virker på hende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.