Julegaver hvornår???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2014

Mother-love

Her hedder det sig at Isabella først får gaverne efter aftensmad og dessert.

i år gør vi dog en undtagelse da hun får et stort gourmet køkken i træ som skal samles og da vi ikke gider og slæbe det med op til farmor, samler vi det om aftenen den 23. Og så får hun det om morgenen den 24. Ellers vil hun først få gaver om aftenen.

men nu får hun også kalendergaver. Og vi har så købt en lille ting til hende til om aftenen når vi er hos farmor. Men hun får rigeligt med gaver. For selvom vi ikke bliver voldsomt mange så er der gaver fra alle kroge af familien.

jeg er selv vokset op med at vi ikke fik gaver først der var ryddet op efter maden. Og hoooold da op dagen gik langsomt. Og ikke mindst det at mine forældrealtid ville have vi lige skulle ind og sove en time til middag. Jeg hadede det hahahah for man kunne da ikke sovende man vidste at i aften skulle man have mange gaver hehe.

men som voksen synes jeg nu at det er den bedste måde at gøre det på. For selvom mor er i køkkenet så er der stadig massere af tegnefilm i fjernsynet. Og far kan stadig tage ungerne med ud og lege.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2014

L&V

Mor til Ella skriver:

Hej...

vi taler lidt i familien om hvornår børnene skal have gaver???

hvad siger i?

jeg mener børn skal lære at vente? Og at hvis de får gaver kl 16, så er det hele ligesom kulmineret...

hvor jeg kan høre at mange mener de bare skal have de gaver så der er ro på...

så kom med jeres mening

Her får de dem efter hovede retten. Så ka vi slå mave mens vi går om træet også bliver der plads til ris ala manden og 100kg ekstra snoller. Jeg syntes os at man ska lære at vente.

Anmeld

20. december 2014

L&V

Mor til Ella skriver:

Hej...

hvad siger i?

jeg mener børn skal lære at vente? Og at hvis de får gaver kl 16, så er det hele ligesom kulmineret...

så kom med jeres mening

Her får de dem efter hovede retten. Så ka vi slå mave mens vi går om træet også bliver der plads til ris ala manden og 100kg ekstra snoller. Jeg syntes os at man ska lære at vente.

Anmeld

20. december 2014

WilliamDSTN

Mor til Ella skriver:

Hej...

hvad siger i?

så kom med jeres mening

vi danser om juletræet og får gaver bagefter, vi begynder ved 3 tiden ca

vi gør det sådan fordi vi synes det er synd at børnene skal vente til vi har spist, så kan vi spise i fred uden plagende børn

Anmeld

20. december 2014

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Vi har altid ventet til efter maden...men jeg synes faktisk at det er anstrengende med x antal utålmodige børn og det har det med at spolere hyggen lidt. Så vi prøver at danse om træet og åbne gaver før maden og så er der forhåbentlig overskud til at spise og hygge resten af aftenen. Jeg vil hellere lade ungerne hygge sig mens de er FRISKE og ikke overtrætte osv. Så for mig er det ikke nødevendigt at de skal lære at vente lige den dag - der er masser af andre tispunkter hvor man øver den slags! Juleaften og gaver er (i min verden) for børnenes skyld så hvorfor ikke indrette den lidt efter dem :-)

Glædelig jul til jer alle :-)

Anmeld

20. december 2014

migxher

Her er det mad ved 18 tiden, danse om træ og så gaver. Det har aldrig været et problem at vente for mine søskende som er 4, 6 og 8 I dag.

Anmeld

20. december 2014

Hertz

Her der er det når vi har spist og danset om træet. Så ca ved 20 tiden får de lov at pakke op. Den mindste er 3 år om 3 mdr

Anmeld

21. december 2014

PernilleogLouis

Her er det også efter maden - han er snart 7 år og sådan har det altid været - har aldrig oplevet at han får en dårlig dag og kun venter på gaver - hun hygger fint om dagen på trods af at gaverne ligger under træet og venter

Anmeld

21. december 2014

Mor til Ella

Det lyder som om at det er helt normalt at børn får lov at opleve " forventningens glæde"

og vil også gøre hvad jeg kan for at det bliver sådan i år.... Vil virkelig synes der er noget " forkert" ved at åbne gaver kl 16 og danse om jule træet

Anmeld

21. december 2014

TNBC

Mor til Ella skriver:

Hej...

hvad siger i?

så kom med jeres mening

Vi har gjort nogen gange at børnene får en gave om morgenen/eftermiddagen. og så resten efter maden, sammen med os andre. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.