Julegaver hvornår???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.776 visninger
21 svar
20 synes godt om
20. december 2014

Mor til Ella

Hej...

vi taler lidt i familien om hvornår børnene skal have gaver???

hvad siger i?

jeg mener børn skal lære at vente? Og at hvis de får gaver kl 16, så er det hele ligesom kulmineret...

hvor jeg kan høre at mange mener de bare skal have de gaver så der er ro på...

så kom med jeres mening

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2014

Zelinasmor

Mor til Ella skriver:

Hej...

hvad siger i?

jeg mener børn skal lære at vente? Og at hvis de får gaver kl 16, så er det hele ligesom kulmineret...

så kom med jeres mening

Min datter er 3 år. Hun har nok omkring 30 gaver til jul! Det kan hun slet ikke overskue. Så i stedet for at jeg skal sidde og åbne halvdelen af hendes gaver fordi hun ikke kan holde fokus mere, så får hun 1 om morgenen og et par stykker om eftermiddagen også. Så har hun også noget nyt og spændende hun kan lave så jeg kan få "ro" i køkkenet  Jeg synes det er okay at børn får et par gaver om dagen når de er små (under 10 år)

Anmeld

20. december 2014

MKBP

Profilbillede for MKBP

Her får vi først gaver om aftenen :-) Vores børn skal lære at vente - også selvom der er 30 gaver (hvilket jeg synes er helt vildt - men nok også det der vil være her!) Tror ikke på det der med at give gaver løbende. Her får min datter på 3 pakkekalender og den 24. er der lidt forskelligt i, som noget af tiden kan bruges på ! Tror det er sundt at lære at vente :-)

//Mette

Anmeld

20. december 2014

Lunae

Mor til Ella skriver:

Hej...

hvad siger i?

så kom med jeres mening

Mine unger er halvandet år og 4 år. Tidligere har vi fulgt den almindelige rytme. Altså aftensmad, dansen om juletræet og gaveåbning. Det tror jeg egentlig at vi forsætter med jeg tænker at vi bare spiser en smule tidligere - altså kl 17.00-17.30 og så at børnene kan få deres gaver omkring 19.30-20 tiden. I år bliver den yngste nok bare puttet, når han har åbnet et par gaver og vores ældste kan godt få lov at være lidt længere oppe!

Anmeld

20. december 2014

Sprit25

Min datter er kun 8 mdr så hun fatter ikke en skid. Og sagde faktisk til folk jeg ligeså gerne ville have penge til hendes børneppsparing da hun jo INTET fatter, men nøj min bror blev sur så hun får gaver 

nåh men herhjemme får vi gaverne når vi har spist of ryddet op. Jeg kan selv huske da jeg var barn og vi skulle VENTE mens mor ryddet op. Omg det tog lang tid men så lagde vi pakkerne under træet også kunne vi jo mærke på dem alle sammen

Anmeld

20. december 2014

Nystart

Her er det efter aftensmaden, og så tager vi desserten bagefter..Eller imens...

En sjælden gang imellem har de fået en morgen gave der opholder dem det meste af dagen.... Men det er jeg ikke tilhænger af.... De har masser i forvejen, der er masser i tv og det er for mig sundt at vente...

Anmeld

20. december 2014

LinLin

Mine drenge får en gave om morgenen, så de har den at lege med hele dagen. Der er godt nok lang tid til aften når man vågner kl 6! 

Jeg er selv vokset op med at man først fik gaverne om aftenen...

Anmeld

20. december 2014

Jupiter

Jeg er af den holdning at det er forældrenes behov for at fastholde deres opfattelse af juleaften, som bliver prioriteret når man vælger at vente med gaverne til sent/efter aftensmaden.

Jeg husker det selv som barn - dagen var faktisk ikke rar, for det var kun gaverne man ventede på. Spiste aldrig særlig meget, og maden var bare i vejen og irriterende. Jeg forstod ikke "tradition"-begrebet.

Her får vi gaver når børnene har sovet lur (ved 14-15 tiden). Julen handler ikke om gaver (for mig), men om hygge. Og hvis jeg gerne vil hygge med mit barn, så ved jeg at det vil være langt hyggeligere at lege sammen med hende med gaverne, end at bruge tiden på at forklare hende at hun skal vente, bare fordi det har mor besluttet.

Jo ældre hun bliver, jo længere vil vi så vente, og jo nærmere kommer vi den "almindelige" juleaften.

(Tilføjelse: jeg dømmer ikke dem som har en anden holdning - det er helt okay med mig. Vi er heldigvis forskellige ).

Glædelig jul alle sammen 

Anmeld

20. december 2014

Mumto3

Vi har altid ventet til efter mad og juletræ. Som barn fik jeg selv en enkelt gave eller to i løbet af d. 24 og selvom jeg var GLAD, synes jeg også bare at det var mega snyd!!! -vi har aldrig oplevet problemer med vores tre børn i forhold til at vente.

Anmeld

20. december 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Mor til Ella skriver:

Hej...

hvad siger i?

så kom med jeres mening

vi holder faktisk allerede jul i aften da min søn skal være hos sin far juleaften i år...

mine børn (en dreng på 7 år og en pige på 8 mdr.) får ikke gaver tidligere en os andre... min kæreste, svoger og knægten kører til Aakirkeby hvor de skal se på nisseland og hente nissehuer med slik til ham og lillesøster på den måde går formiddagen og i eftermiddag skal vi pynte juletræet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.