børne - opsparing.s konto ?? hvor mange penge ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
mussimor skriver:

Hej. 

Som overskriften lyder. ..

Børneopsparing. Jeg er lidt nysgerrig hvor mange penge sætter i på jeres barns opsparing? ? Hver måned /hver tredje måned?? Min datter er 5 år og har under 4000 kr. Nu  på. .!

Eller sætter nogen af jer en sjat penge fra børnepengene ind på opsparingen - hvornår kan barnet bruge af kontoen 18 eller 21

vores drenge får 750 kr hver gang vi får børnepenge.

den bliver åben når de skal konfirmeres hvor vi bruger penge til det. Resten får lov at stå og de får forsat penge hver 3 md

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2014

Tøs85

mussimor skriver:

Hej. 

Som overskriften lyder. ..

Børneopsparing. Jeg er lidt nysgerrig hvor mange penge sætter i på jeres barns opsparing? ? Hver måned /hver tredje måned?? Min datter er 5 år og har under 4000 kr. Nu  på. .!

Eller sætter nogen af jer en sjat penge fra børnepengene ind på opsparingen - hvornår kan barnet bruge af kontoen 18 eller 21

Vi sætter 200 ind pr måned plus pengegaver fra fødselsdag, jul og dåb.. Vores søn blir snart 2 og har ca. 8600.. Synes selv det er rigeligt og tror vi dropper det med at sætte fødselsdagspenge ind..

Anmeld

17. december 2014

B&J

Vi sætter 250kr ind hver måned børneopsparing og 300k ind på en konfirmations opsparing 

Anmeld

17. december 2014

Mom

Profilbillede for Mom
hannetheis skriver:

vores drenge får 750 kr hver gang vi får børnepenge.

den bliver åben når de skal konfirmeres hvor vi bruger penge til det. Resten får lov at stå og de får forsat penge hver 3 md

Blot til info, reglerne blev lavet om for ca. 10 år siden, man må ikke længere bruge af børneopsparingen til fx konfirmationsfest og gaver, da pengene er låst til barnets cpr nr., og derfor skal gå og bruges direkte til og af barnet. En konfirmation er en udgift forældre selv må afholde.

Reglen kom så vidt jeg husker efter der havde været en del sager hvor forældrene var skilt og den forældre som ikke havde barnet boende, hævede pengene og brugte dem selv.

Blot så I kan nå at lave en decideret konfirmationsopsparing hvor det er jer som forældre der står som indehaver af kontoen.

Anmeld

17. december 2014

hannetheis

Mom skriver:

Blot til info, reglerne blev lavet om for ca. 10 år siden, man må ikke længere bruge af børneopsparingen til fx konfirmationsfest og gaver, da pengene er låst til barnets cpr nr., og derfor skal gå og bruges direkte til og af barnet. En konfirmation er en udgift forældre selv må afholde.

Reglen kom så vidt jeg husker efter der havde været en del sager hvor forældrene var skilt og den forældre som ikke havde barnet boende, hævede pengene og brugte dem selv.

Blot så I kan nå at lave en decideret konfirmationsopsparing hvor det er jer som forældre der står som indehaver af kontoen.

jeg er indehaver af vores børns børneopsparing og den bliver åben den dag de bliver 14 år.

hvilket også står på kontrakten da vi oprettede den.

Anmeld

17. december 2014

Mom

Profilbillede for Mom
hannetheis skriver:

jeg er indehaver af vores børns børneopsparing og den bliver åben den dag de bliver 14 år.

hvilket også står på kontrakten da vi oprettede den.

Okay, men vær obs på om opsparingen reelt står i barnets navn, for så klapper fælden , blot så man ikke bliver forskrækket til den tid.

Men så er det vel ikke en "rigtig" (altså den med de max. 36000 kr ialt), for der skal den jo kobles til barnets cpr.

Anmeld

17. december 2014

hannetheis

Mom skriver:

Okay, men vær obs på om opsparingen reelt står i barnets navn, for så klapper fælden , blot så man ikke bliver forskrækket til den tid.

Men så er det vel ikke en "rigtig" (altså den med de max. 36000 kr ialt), for der skal den jo kobles til barnets cpr.

denne er der ingen max på. Mine børn får 3000 om året plus renter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.