børne - opsparing.s konto ?? hvor mange penge ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.767 visninger
26 svar
3 synes godt om
17. december 2014

mussimor

Hej. 

Som overskriften lyder. ..

Børneopsparing. Jeg er lidt nysgerrig hvor mange penge sætter i på jeres barns opsparing? ? Hver måned /hver tredje måned?? Min datter er 5 år og har under 4000 kr. Nu  på. .!

Eller sætter nogen af jer en sjat penge fra børnepengene ind på opsparingen - hvornår kan barnet bruge af kontoen 18 eller 21

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2014

lillespir26

Nu venter jeg første barn og bar fået til råd at sætte 3000kr om året ind altså 250kr pr mdr 

Anmeld

17. december 2014

Nystart

Det har været skik at den er givet i dåbsattest gave med 1000 kr på....

Herefter har jeg, med en længere pause hver måned overført 100 kr, og sat lidt ind som 400 kr ved arv....

Den var sat til konfirmations alderen jeg har rykket den til 21 år... Dette skal gøres inden barnet er en bestemt alder 

Anmeld

17. december 2014

FruStolpe

Vi har fra fødslen sat 200kr ind på opsparingen hver måned. 

Anmeld

17. december 2014

Hertz

Vi sætter 250kr ind om måneden og den er sat til de er 21.

Anmeld

17. december 2014

Missy_B

Vi har ikke selv lavet en opsparing men hver sæt bedster har. Farmor og farfar satte 3000 ind ved dåb, og herefter 100 kr pr måned + når de har lyst , låst til konfirmation 

mormor og morfar startede ved 1 års fødselsdagsgave, 500 start og herefter 100 kr pr md, låst til 18 år.

vi laver selv en konfirmationsopsparing hvor vi fra fødsel sætter 100 kr ind om md. Den bruges til at betale festen og resten får vores barn ud som gave

Anmeld

17. december 2014

l.kjoeller

mussimor skriver:

Hej. 

Som overskriften lyder. ..

Børneopsparing. Jeg er lidt nysgerrig hvor mange penge sætter i på jeres barns opsparing? ? Hver måned /hver tredje måned?? Min datter er 5 år og har under 4000 kr. Nu  på. .!

Eller sætter nogen af jer en sjat penge fra børnepengene ind på opsparingen - hvornår kan barnet bruge af kontoen 18 eller 21

Der bliver sat 200 ind om måneden hos min datter til udbetaling  når hun er 18. Det er ca 43000 der når at rulle ind + renter. 

Anmeld

17. december 2014

bla89

Min søn er 3 år og får de max 3000 man må sætte ind om året så nu har han 9000 kr på den konto

Sætter bare max ind om året og så får han dem ud når han er 21 år.

Anmeld

17. december 2014

Mom

Profilbillede for Mom

Vi har 3 børn som siden fødslen har fået sat 100 kr ind pr. mdr. De løber til de bliver 18 år. Derudover har vi en konfirmationsopsparing som vi sætter 600 kr ind på pr. mdr (det svare ca. til 25-30.000 kr pr konfirmation).

Bonusinfo: Husk at alle konti stående i barnets navn ikke må bruges af forældrene, da det er børnens penge, så hvis man hæver af fx en børneopsparing til konfirmation kan det anses som værende kriminelt. Så en evt konfirmationsopsparing skal stå i forældrenes navn.

Anmeld

17. december 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Vi sætter 150 ind pr måned. Har ikke råd til mere. Sparer også op til konf/næste dåb. 

Vores pige har så allerede max på(3000) da vi til dåben opgav konto.nr til opsparingen. 

Vi har tænkt os at binde den til 21 ligesom jeg selv

hvad sætter I over?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.