børne - opsparing.s konto ?? hvor mange penge ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2014

Miss BananaHammock

Vi sætter maks ind om året. Mener det er 3000kr?! Sidste år brugte jeg børnepengene i januar, da knægten både har fødselsdag i december og der jo er jul, så der var ikke brug for noget. 

Vi har oprettet en ekstra opsparing til ham, hvis bedsteforældrene gerne vil give lidt til opsparingen. Eller vi selv får lidt ekstra vi vil sætte ind. Men de 3000kr er min. om året. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Hvert år i januar indsætter vi de 3000 kr, man må indsætte årligt på en børneopsparing. Vi sætter det fulde beløb ind på en gang den 2. januar i stedet for et månedligt beløb for, at pengene kan trække renter i længst mulig tid.

Anmeld

17. december 2014

Soffy27

Vi har en børnebørns opsparing hver til begge unger - der bliver sat 400 kr ind  til dem begge hver måned.. Mine forældre har også en konto til dem, og der kommer ca 5000 ind om året.. Alle opsparinger er til når de fylder 21 år.  

Anmeld

17. december 2014

Kløver

Kan ikke huske hvad vi sætter ind, men passer med at de får max beløbet på mener det er 36.000 når vi rammer 18 år. Jeg vil dog gerne have den låst til de bliver 21 

Anmeld

17. december 2014

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg sætter 100 kr ind hver måned til hvert barn, og den er låst, til de fylder 21.

Derudover har jeg en uddannelsesopsparing til dem hver, hvor jeg også sætter 100 kr ind om måneden. Det kommer ikke til at kunne betale deres uddannelse, men det bliver en hjælp, og det er alt, jeg har råd til i øjeblikket. 

Deres fædre har også en uddannelsesopsparing til deres barn, så jeg håber, det alt i alt vil kunne betale det meste af uddannelsen. Det er dyrt at gå på universitetet herovre.

Anmeld

17. december 2014

Fru Frederiksen.

Har ikke født endnu men planen er, at sætte 200kr ind på børneopsparing der kan hæves når hun er 21 år og 250 kr på konfirmationskonto og 250kr på en uddandelseskonto på den vil vi også sætte de pengegaver hun får til barnedåb og de første fødselsdage, indtil hun selv er klar over hvad penge er. 

Anmeld

17. december 2014

Bell'star

mussimor skriver:

Hej. 

Som overskriften lyder. ..

Børneopsparing. Jeg er lidt nysgerrig hvor mange penge sætter i på jeres barns opsparing? ? Hver måned /hver tredje måned?? Min datter er 5 år og har under 4000 kr. Nu  på. .!

Eller sætter nogen af jer en sjat penge fra børnepengene ind på opsparingen - hvornår kan barnet bruge af kontoen 18 eller 21

Hvis det er en "rigtig" børneopsparing, sådan en der også hedder børneopsparing i banken, så er der et maxbeløb (fra bankens side) om, at man kun må sætte 3000kr ind om året. - men så kan man jo selvfølgelig bare lave en helt almindelig konto til sit/sine børn, hvis man har lyst/råd til at sætte mere ind til sine børn om året

men herhjemme, synes vi det er et meget passende beløb, så vi har gjort det sådan, at vi sætter 750kr ind på kontoen hver gang der kommer børnepenge = 3000kr om året. 

Så har vi også oprettet en almindelig konto til ham, hvor vi når/ hvis vi synes vi kan undvære lidt ekstra for en periode, kan sætte lidt mere ind..

Anmeld

17. december 2014

Mami

250 hver månede  

Anmeld

17. december 2014

Jibbe

Vi betaler 3000 ind hver januar. Det er det max man må indsætte om året. Det ender med at blive omkring 50.000 når de er 18. 

Anmeld

17. december 2014

JH12

Herhjemme bliver der overført 750 hvert 3 måned.. Og det er der blevet gjord lige siden hun blev født.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.