Enighed eller lidt overtalese eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2014

Anonym trådstarter

l.kjoeller skriver:

Knap et år . Ja ikk hehe 

Hold da op det var hurtigt og jo mon ikk. Ikk ret mange kvinder oplever det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2014

Anonym trådstarter

Tak for svar de damer

Anmeld

2. januar 2015

Linda Stæhr

Profilbillede for Linda Stæhr
Ciss skriver:

Min X-mand var med på, at vi skulle have to tætte. (uden at jeg pressede på). Det var helt, til jeg stod med den positive test i hånden. Så ville han ikke alligevel. Da var det altså for sent. Jeg havde aldrig (!) haft ubeskyttet sex med ham, om jeg vidste, at han ikke ville, når det kom til stykket. En anden ting er, om man bliver gravid ved et uheld. Da må man tage sit valg i en vanskelig situation.

Hvis han er usikker, så er min anbefaling at give det en måned eller to uden at nævne sagen, og så tage en snak igjen. Hvis man presser på kan han finde på at sige ja, selv om han ikke er sikker, eller gå helt i baglås og sige nej af Princip, fordi han føler sig presset.

Der er forresten 23 måneder imellem vores to, og det har fungeret godt.

Hej Ciss. Jeg kunne ikke lade være med at lægge mærke til dit svar... og jeg tror du har noget at give andre... jeg ved om en anden bruger her på baby.dk, som har sendt mig et spørgsmål du måske ville kommentere... Det tror jeg kunne være godt!

https://www.baby.dk/debat/252904pi1/ordet-er-frit/eksperthjaelp-abort-eller-beholde-kaeresten-.aspx#GoToMessage

Kærlig hilsen Linda Stæhr

Anmeld

2. januar 2015

Risse

Anonym skriver:

Hej herinde 

lige et hurtig spørgsmål gik jeres mænd bare med på vognen med at få nr 2 barn hurtig efter nr 1 eller?

og hvis ikk der var enighed kunne i bare så hurtig overtale dem lidt til det? 

Tænker højst 2 år i mellem børnene. 

På forhånd tak

Altså herhjemme er det faktisk min kæreste der gerne vil have dem tæt.

Han glæder sig rigtig meget til at få børn, men vi er også ret realistiske om at det bliver hårdt at have blebørn, der forstyrre ens søvn og de år vil han gerne helst have taget hurtigst muligt. Han er også meget i mod efternølere, så hvis det kører når vi engang har fået nummer et, så har vi ikke tænkt os at bruge beskyttelse derefter  

Når det så er sagt, så tror jeg at jeg ville snakke med min kæreste om, hvornår vi hver især synes det er passende med barn nummer to, og så snakke om fordelene og ulemperne ved at få børn tæt eller med afstand. Ud fra det, ville jeg nok tale lidt varmere for at få dem tæt og så lade manden selv komme frem til det samme, så han ikke føler sig presset.

Men da der er fordele og ulemper ved det hele, tror jeg det kommer an på om han føler sig klar til at starte forfra igen. I så fald, ville jeg tale med ham om, hvordan han oplevede både din graviditet og den efterfølgende tid med jeres første barn, inden jeg begyndte på fordele og ulemper. Tal om det gode og det der måske var hårdt ved første graviditet og barn, og om jeres forventninger til det næste barn, så du også får hele hans syn på det og måske en ide om, hvor vidt og hvorfor han (ikke) er klar, og så tage den derfra. 

Held og lykke med det 

Anmeld

2. januar 2015

Missy_B

Anonym skriver:

Hej herinde 

lige et hurtig spørgsmål gik jeres mænd bare med på vognen med at få nr 2 barn hurtig efter nr 1 eller?

På forhånd tak

Ja, vi var enige om at gå i gang med det samme, da det var en kamp med nr 1, og krævede behandling. Nr 2 kom naturligt, efter 10 mdr prøven, og et vægttab hos mig på 20 kg

Anmeld

2. januar 2015

Clisolka

Anonym skriver:

Hej herinde 

På forhånd tak

Vi havde hele tiden vidst at vi skulle have 2 børn. Da min datter var omkring 1 års tid var jeg skruk igen, men min kæreste ville godt have at hun var lidt mere selvstændig inden vi skulle have en til. Da hun var 2 år smed vi p-pillerne 

Min datter er fra oktober 10 - og lillebror er fra september 13, så næsten 3 år imellem dem 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.