Anonym skriver:
Hej herinde
lige et hurtig spørgsmål gik jeres mænd bare med på vognen med at få nr 2 barn hurtig efter nr 1 eller?
og hvis ikk der var enighed kunne i bare så hurtig overtale dem lidt til det?
Tænker højst 2 år i mellem børnene.
På forhånd tak
Altså herhjemme er det faktisk min kæreste der gerne vil have dem tæt.
Han glæder sig rigtig meget til at få børn, men vi er også ret realistiske om at det bliver hårdt at have blebørn, der forstyrre ens søvn og de år vil han gerne helst have taget hurtigst muligt. Han er også meget i mod efternølere, så hvis det kører når vi engang har fået nummer et, så har vi ikke tænkt os at bruge beskyttelse derefter
Når det så er sagt, så tror jeg at jeg ville snakke med min kæreste om, hvornår vi hver især synes det er passende med barn nummer to, og så snakke om fordelene og ulemperne ved at få børn tæt eller med afstand. Ud fra det, ville jeg nok tale lidt varmere for at få dem tæt og så lade manden selv komme frem til det samme, så han ikke føler sig presset.
Men da der er fordele og ulemper ved det hele, tror jeg det kommer an på om han føler sig klar til at starte forfra igen. I så fald, ville jeg tale med ham om, hvordan han oplevede både din graviditet og den efterfølgende tid med jeres første barn, inden jeg begyndte på fordele og ulemper. Tal om det gode og det der måske var hårdt ved første graviditet og barn, og om jeres forventninger til det næste barn, så du også får hele hans syn på det og måske en ide om, hvor vidt og hvorfor han (ikke) er klar, og så tage den derfra.
Held og lykke med det 
Anmeld