Uddannelseshjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2014

Anonym trådstarter

female skriver:

Nej der står at du som eneste undtagelse kan modtage su, hvis du starter på baggrund af et uddannelsespålæg. Det følger også af den politiske aftale, hvor der står følgende:

Partierne er endvidere enige om, at unge, der har påbegyndt 5 ungdomsuddannelser med SU og herefter omfattes af uddannelsespålæg i kontanthjælpssystemet, skal kunne få dispensation til fortsat at modtage SU.

Dvs forsørgelsesgrundlaget er su.

Nå for søren, så håber jeg da at jeg kan få uddannelsespålæg, det ville slet ikke se så sort ud alligevel :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2014

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Nå for søren, så håber jeg da at jeg kan få uddannelsespålæg, det ville slet ikke se så sort ud alligevel :-)

Jeg er godt nok ikke ekspert på dette område, men ud fra de andres svar, synes jeg, at det ser værre ud end det, du skriver i dit indledende indlæg, hvor du har fundet en sats på 8.196 kr. Ud fra de andres svar læser jeg det som om, at I begge kun får SU, hvis I begge skal læse videre og, at du kun kan få SU, hvis du får uddannelsespålæg, og SU-satsen er noget mindre selv om man kan få forsørgertillæg.

Anmeld

15. december 2014

Anonym trådstarter

Janey skriver:

Jeg er godt nok ikke ekspert på dette område, men ud fra de andres svar, synes jeg, at det ser værre ud end det, du skriver i dit indledende indlæg, hvor du har fundet en sats på 8.196 kr. Ud fra de andres svar læser jeg det som om, at I begge kun får SU, hvis I begge skal læse videre og, at du kun kan få SU, hvis du får uddannelsespålæg, og SU-satsen er noget mindre selv om man kan få forsørgertillæg.

Hvis man kan få SU kan man tage både det normale lån og supplerende da vi begge får SU hvis det er :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.