Uddannelseshjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.653 visninger
22 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. december 2014

Anonym trådstarter

Hej
Der står dette på borgers hjemme side "forsørger og samlevende med en person, som modtager kontanthjælp, uddannelseshjælp eller SU, får du 8.196 kr. (2014)"
Kan nogen fortælle mig om der bliver taget skat af dette?
Min mand og jeg skal begge tage en uddannelse gennem dette og ikke SU i nogle år, og vores indtægt er ikke særlig stor hvis der bliver taget skat af det, så er 60-65% af hele vores indkomst huslejen alene, så ville lige høre om nogle ved det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2014

EKAB

Profilbillede for EKAB

Det er før skat, ja.

Anmeld

14. december 2014

Panther

Profilbillede for Panther
ES90 skriver:

Det er før skat, ja.

Men du har jo et bundfradrag, så det er ikke fordi der ryger 40%

Anmeld

14. december 2014

EKAB

Profilbillede for EKAB
PUHK skriver:

Ja, men det var jo ikke det der blev spurgt om 

Anmeld

14. december 2014

Anonym trådstarter

PUHK skriver:

Jeg har regnet 38%, har aldrig været på KH før så aner ikke hvor meget der bliver trukket 

Anmeld

14. december 2014

Panther

ES90 skriver:

Ja, men det var jo ikke det der blev spurgt om 

Nej, men du kan jo nærmest regne ud, at hun tænker, at der bliver trukket omkring 40%, så derfor er det en relevant bioplysning

Anmeld

14. december 2014

Panther

Anonym skriver:

Jeg har regnet 38%, har aldrig været på KH før så aner ikke hvor meget der bliver trukket 

Du har et bundfradrag, som der ikke bliver trukket skat af. Uden at stå på mål for det, ville jeg tro, at du vil blive trukket omkring 1500,- +/-

Anmeld

14. december 2014

Anonym trådstarter

PUHK skriver:

Du har et bundfradrag, som der ikke bliver trukket skat af. Uden at stå på mål for det, ville jeg tro, at du vil blive trukket omkring 1500,- +/-

Ja okey. Ved du om der er andre tillæg eller lign man kan få så hvis man er 2 med "lav" indkomst på KH? (Ikke for at snakke ned til nogen!)

Anmeld

14. december 2014

Panther

Anonym skriver:

Ja okey. Ved du om der er andre tillæg eller lign man kan få så hvis man er 2 med "lav" indkomst på KH? (Ikke for at snakke ned til nogen!)

Nej, hvem skulle du da snakke ned til? :-)

Nej, ikke umiddelbart desværre. Har ikke den store erfaring med kontanthjælp - kun med det skattemæssige aspekt.

Men har i barn/børn (tilskud til institution)? Bor I i lejelejlighed (boligstøtte)? Kan I få SU-lån? Kender dog ikke betingelserne for ovenstående, men det må kunne slåes op.

Anmeld

14. december 2014

Anonym trådstarter

Det handler om at jeg skal starte på en uddannelse her til januar og har en pige på knap 2.

min mand og jeg læser så i går på SU.dk at man kan tage 5 ungdomsuddannelser og jeg ønsker at tage en HHX på trods af min lidt ældre alder og har haft 5 ungdomsuddannelser.... Der står og jeg citerer :"Får du et uddannelsespålæg i kontanthjælpssystemet, og du allerede har fået SU til fem ungdomsuddannelser, kan du få SU til den nye ungdomsuddannelse med uddannelsespålæg."

betyder det at man kan få SU? Altså også SU til forsørgere og det supplerende SU lån? Eller er det uddannelseshjælp satsen? Jeg forstår ikke helt det her su og KH?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.