Baby kaster mælk op..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. december 2014

Kamulla

tager hun på som hun skal og ellers upåvirket? så vil jeg ikke gøre mere ved det mm det var mere ekstremt.. 

min søn kastede nærmest hele flasker op ved hvert måltid også selvom det var flere timer siden den blev indtaget... 

da han så kom på fast føde håbede jeg det stoppede, men nej han begyndte at kaste maden op også... han har altid taget pænt på (kommer virkelig bag på mig) men han var også ekstremt meget syg efterfølgende, og før skreg han så vi var på nutramigen som er mme fra apoteket da hans mave ikke kunne tåle normal mme. 

nå men sagens kærne er at min søn er bare en en der skal trues dvs. vi var hos lægen og han blev udredt for refluks. dvs. hans mavesæk lukkede ikke rigtigt og derfor kastede han hele tiden op.. og da der var snak om operation stoppede hans opkastning fra den ene dag til den anden.. mener han var halvandet år der  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2014

TrineMine86

Frk_Louise skriver:

Min datter på knap 5 uger er begyndt minimum en gang dagligt at kaste mælk op. Enten almindelig mælk eller den der lidt klumpede fordøjede mælk... Det er i en tyk stråle og det står ud af næsen på hende også. Lille stakkel.. 

SP var her fredag og Katrine har taget fint på i vægt. Men det her kasten op er startet i weekenden... Hun kommer op og får bøvset efter hun har spist. Idag kastede hun sågar op, mens hun stadig var oppe over min skulder for at bøvse.. 

Andre, der har oplevet det eller nogen, der ved hvorfor hun kaster op?

Eller skal jeg have ringet til lægen/SP? Hun virker frisk og glad, som hun plejer.. 

Magnus led af refluks og havde derfor eksplosive opkastninger, synes du skal kontakte sp i morgen, bedre ikke st skal gå og bekymre sig, det kan jo også blot være hun spiser for hurtigt eller andet.. 

Anmeld

9. december 2014

Mitlivsommooor

Frk_Louise skriver:

Min datter på knap 5 uger er begyndt minimum en gang dagligt at kaste mælk op. Enten almindelig mælk eller den der lidt klumpede fordøjede mælk... Det er i en tyk stråle og det står ud af næsen på hende også. Lille stakkel.. 

SP var her fredag og Katrine har taget fint på i vægt. Men det her kasten op er startet i weekenden... Hun kommer op og får bøvset efter hun har spist. Idag kastede hun sågar op, mens hun stadig var oppe over min skulder for at bøvse.. 

Eller skal jeg have ringet til lægen/SP? Hun virker frisk og glad, som hun plejer.. 

Sofus gylpede også rigtig meget og ofte stod det ud i en stor stråle når han havde spist. Min SP anbefalede at komme johannesbrødkernemel i modermælkserstatningen (han får flaske), og skal love for det virker.

Men snak hellere med SP inden du kaster dig ud i en masse. Håber i finder en løsning.  

Anmeld

10. december 2014

Clisolka

Jeg tænker overspisning, forstoppelse - eller refluks, som der er blevet nævnt 

Vi havde ingen problemer med den store, men lillebror? Novra han kunne kaste op! Man kan tydeligt se forskel på gylp eller opkast 

Han led meget af forstoppelse, så hvis han ikke havde haft en bumble i løbet af dagen, så var det stensikkert, at han kastede op når han fik sin natflaske. Og det var ikke bare lidt opkast - nej, det var hele flasken som kom retur 

Anmeld

10. december 2014

Frk_Louise

Kamulla skriver:

tager hun på som hun skal og ellers upåvirket? så vil jeg ikke gøre mere ved det mm det var mere ekstremt.. 

min søn kastede nærmest hele flasker op ved hvert måltid også selvom det var flere timer siden den blev indtaget... 

da han så kom på fast føde håbede jeg det stoppede, men nej han begyndte at kaste maden op også... han har altid taget pænt på (kommer virkelig bag på mig) men han var også ekstremt meget syg efterfølgende, og før skreg han så vi var på nutramigen som er mme fra apoteket da hans mave ikke kunne tåle normal mme. 

nå men sagens kærne er at min søn er bare en en der skal trues dvs. vi var hos lægen og han blev udredt for refluks. dvs. hans mavesæk lukkede ikke rigtigt og derfor kastede han hele tiden op.. og da der var snak om operation stoppede hans opkastning fra den ene dag til den anden.. mener han var halvandet år der  

Det tror jeg - hun blev vejet fredag, men opkastningerne startede først lørdag... 

Her er det heldigvis ikke efter hvert måltid. Men en eller to gange om dagen.. Det er også derfor jeg tænker, at hun jo må få noget af mælken ud i systemet. Hun afleverer også tunge tissebleer og en sjælden prutble.. 

Har talt med SP, hun mener det enten er en lille virus/influenza eller fordi hun forspiser sig.

Anmeld

10. december 2014

Frk_Louise

TrineMine86 skriver:

Magnus led af refluks og havde derfor eksplosive opkastninger, synes du skal kontakte sp i morgen, bedre ikke st skal gå og bekymre sig, det kan jo også blot være hun spiser for hurtigt eller andet.. 

Ringede til SP igår.. 

Hun tror, at det enten er en lille virus/influenza eller også er det fordi hun forspiser sig.. For hun kaster ikk op efter hvert måltid og hun er frisk og glad i hendes vågne timer. 

Skal afvente et par dage og se om det bliver bedre. Men hold da op - eksplosiv er det helt rigtige ord! 

Anmeld

10. december 2014

Frk_Louise

Mortilsofus skriver:

Sofus gylpede også rigtig meget og ofte stod det ud i en stor stråle når han havde spist. Min SP anbefalede at komme johannesbrødkernemel i modermælkserstatningen (han får flaske), og skal love for det virker.

Men snak hellere med SP inden du kaster dig ud i en masse. Håber i finder en løsning.  

Jeg ammer hende bare, så har ikke rigtig mulighed for at putte noget i mælken 

Har talt med SP og hun siger, at jeg skal afvente og se om det ikke bliver bedre inden fredag. Ellers skal vi til lægen. Hun mener, at det enten er en virus eller også fordi hun forspiser sig.. Så nu må vi se! Men jeg har dit råd i baghovedet - tak 

Anmeld

10. december 2014

Frk_Louise

Clisolka skriver:

Jeg tænker overspisning, forstoppelse - eller refluks, som der er blevet nævnt 

Vi havde ingen problemer med den store, men lillebror? Novra han kunne kaste op! Man kan tydeligt se forskel på gylp eller opkast 

Han led meget af forstoppelse, så hvis han ikke havde haft en bumble i løbet af dagen, så var det stensikkert, at han kastede op når han fik sin natflaske. Og det var ikke bare lidt opkast - nej, det var hele flasken som kom retur 

Ja, det er let at se, at de ikke bare gylper! Helt enig 

Den med bleen er bare lidt svær med Katrine. For hun bliver kun ammet, så indimellem kan der godt gå en 3-4 dage mellem prutbleerne.. 

Men jeg synes ikke, at hun viser nogen tegn på at have ondt, altså forstoppelse. Tværtimod. Hun virker mere og mere glad for hver dag.. Så er ikke mega bekymret - bliver bare lidt forskrækket, når hun kaster op. Det ser så voldsomt ud.. 

Anmeld

10. december 2014

Clisolka

Frk_Louise skriver:

Ja, det er let at se, at de ikke bare gylper! Helt enig 

Den med bleen er bare lidt svær med Katrine. For hun bliver kun ammet, så indimellem kan der godt gå en 3-4 dage mellem prutbleerne.. 

Men jeg synes ikke, at hun viser nogen tegn på at have ondt, altså forstoppelse. Tværtimod. Hun virker mere og mere glad for hver dag.. Så er ikke mega bekymret - bliver bare lidt forskrækket, når hun kaster op. Det ser så voldsomt ud.. 

Det ser meget voldsomt ud, men du skal bare tænke på, om hun tager det på som hun skal 

Jeg bryder mig bestemt heller ikke om alt det opkast, men han stoppede heldigvis da han kom på fast føde, og der kom mere gang i maven 

Anmeld

10. december 2014

Christine

Frk_Louise skriver:

Min datter er 7 uger og har gjort det tre gange. Umiddelbart tillægger jeg det ikke så meget betydning. Kan hun være smittet med noget opkastsyge? Eller måske spiser hun lidt for meget. Bliver hun ammet eller får hun flaske?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.