Baby kaster mælk op..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.662 visninger
24 svar
3 synes godt om
9. december 2014

Frk_Louise

Min datter på knap 5 uger er begyndt minimum en gang dagligt at kaste mælk op. Enten almindelig mælk eller den der lidt klumpede fordøjede mælk... Det er i en tyk stråle og det står ud af næsen på hende også. Lille stakkel.. 

SP var her fredag og Katrine har taget fint på i vægt. Men det her kasten op er startet i weekenden... Hun kommer op og får bøvset efter hun har spist. Idag kastede hun sågar op, mens hun stadig var oppe over min skulder for at bøvse.. 

Andre, der har oplevet det eller nogen, der ved hvorfor hun kaster op?

Eller skal jeg have ringet til lægen/SP? Hun virker frisk og glad, som hun plejer.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2014

WilliamDSTN

Frk_Louise skriver:

Min datter på knap 5 uger er begyndt minimum en gang dagligt at kaste mælk op. Enten almindelig mælk eller den der lidt klumpede fordøjede mælk... Det er i en tyk stråle og det står ud af næsen på hende også. Lille stakkel.. 

SP var her fredag og Katrine har taget fint på i vægt. Men det her kasten op er startet i weekenden... Hun kommer op og får bøvset efter hun har spist. Idag kastede hun sågar op, mens hun stadig var oppe over min skulder for at bøvse.. 

Eller skal jeg have ringet til lægen/SP? Hun virker frisk og glad, som hun plejer.. 

Det lyder som noget allergi mod mælk, synes du skal kontakte SP 

Anmeld

9. december 2014

asff

Frk_Louise skriver:

Altså min datter gylpede ekstremt til hun var 9 mdr. Hun gør det sommetider stadig, når hun  får tynd mad.

Jeg synes det lyder helt normalt. Men hvis du er utryg, så synes jeg du skal kontakte sp/læge. Det skader aldrig

Anmeld

9. december 2014

Soffy27

Altså.. Synes det lyder ganske normalt.. Min første fødte havde refluks og gylpede konstant.. Det har min sidstfødte ikke, men han kan sagtens gylpede flere gange i døgnet, også da han blev ammet.. Ved ikke om din får bryst eller flaske.. Vi gik over til flaske efter 4 uger da der ikke var nok mælk, og der gylpede han konsekvent hvis han fik NAN, og gylper ikke på samme måde med Allomin..  

Anmeld

9. december 2014

Frk_Louise

asff skriver:

Altså min datter gylpede ekstremt til hun var 9 mdr. Hun gør det sommetider stadig, når hun  får tynd mad.

Jeg synes det lyder helt normalt. Men hvis du er utryg, så synes jeg du skal kontakte sp/læge. Det skader aldrig

Hun gylper også indimellem, men det er kun en lille smule.

Og det her, det er hvor man kan se på hende inden der kommer mælk op, at hun laver "bræk-ansigt". Lidt svært at forklare! Men jeg er ikke i tvivl om, at hun kaster op og ikke bare gylper!

Anmeld

9. december 2014

Frk_Louise

Soffy27 skriver:

Altså.. Synes det lyder ganske normalt.. Min første fødte havde refluks og gylpede konstant.. Det har min sidstfødte ikke, men han kan sagtens gylpede flere gange i døgnet, også da han blev ammet.. Ved ikke om din får bryst eller flaske.. Vi gik over til flaske efter 4 uger da der ikke var nok mælk, og der gylpede han konsekvent hvis han fik NAN, og gylper ikke på samme måde med Allomin..  

Hun bliver ammet..

Hvad er refluks?

Anmeld

9. december 2014

asff

Frk_Louise skriver:

Hun gylper også indimellem, men det er kun en lille smule.

Og det her, det er hvor man kan se på hende inden der kommer mælk op, at hun laver "bræk-ansigt". Lidt svært at forklare! Men jeg er ikke i tvivl om, at hun kaster op og ikke bare gylper!

Det gjorde min datter også. Men hvis du er meget bekymret, skader det jo ikke at snakke med en læge. 

Anmeld

9. december 2014

Maipo

Jeg tror ikke du skal bekymre dig, så lang tid dit barn tager på. Hvis det derimod begynder at tabe sig kan du hos lægen få nogle dråber du giver dit barn.

Refluks er lukkemekanismen fra mavesækken op i spiserøret.

Anmeld

9. december 2014

Frk_Louise

Det gjorde min datter også. Men hvis du er meget bekymret, skader det jo ikke at snakke med en læge. 

Har talt med SP nu. Hun var ikke bekymret, men sagde at hvis hun stadig kastede op henad mod fredag, skulle jeg kontakte lægen..

tak for dit svar 

Anmeld

9. december 2014

Frk_Louise

Maipo skriver:

Jeg tror ikke du skal bekymre dig, så lang tid dit barn tager på. Hvis det derimod begynder at tabe sig kan du hos lægen få nogle dråber du giver dit barn.

Refluks er lukkemekanismen fra mavesækken op i spiserøret.

Det var jo også fredag, hun blev vejet og det her kasten op er startet efter i fredags..

Har talt med SP - hun mente, at det sagtens kunne være på grund af en lille influenza eller fordi hun overspiser og så ikke kan holde det tilbage, når hun skal bøvse.. 

Skulle kontakte lægen, hvis det stadig var galt fredag. 

Tak for dit svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.