Sover han for lidt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2014

modesty

*MorTilAlbert* skriver:

Han er nok vågen 1-2 timer mellem lurene. Han spiser godt, er begyndt at smile til os og pludre. Så jeg tror bestemt at han trives. Om aftenen får han den sidste flaske ved 23-24 tiden og så hører vi ham først omkring kl. 3-4 stykker. Så får han flaske og sover til kl. 7-8 om morgenen. 

Det lyder helt fint, synes jeg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2014

*Mor Til Albert*

modesty skriver:

Det lyder helt fint, synes jeg.

Det er jeg glad for. Troede der var noget i vejen med ham. 

Min mor mener jo, at han skal sove 2-3 timer i hver lur, for det gjorde min søster og jeg jo dengang. 

Anmeld

5. december 2014

*Mor Til Albert*

Yurie skriver:

Hvis han er glad og tilfreds og spiser godt, så er han bare en af de børn der ikke sover meget. Det er forskelligt fra barn til barn, og det der står i bøger er kun et tal. Og han sover når han er træt, man kan jo ikke tvinge ham til at sove hvis han ikke er træt

Jeg passede tvillinger engang fra de var 2,5måned, de sov 15min af gangen flere gange om dagen, ind til de var 5-6måneder, men de var glade, og spiste godt, så der var ikke noget der.

Det var ikke længe. Men ja, vi kan jo ikke tvinge dem til at sove. Hvad nu hvis ens barn er vågen i mere end 2 timer ad gangen? Er det normalt?

Anmeld

5. december 2014

modesty

*MorTilAlbert* skriver:

Det er jeg glad for. Troede der var noget i vejen med ham. 

Min mor mener jo, at han skal sove 2-3 timer i hver lur, for det gjorde min søster og jeg jo dengang. 

Min søn sov 45 minutter pr. lur. Så kunne der måske lige være et par dage hist og her hvor han tog en ordentlig skraver. Men det er så individuelt hvordan de sover.

Anmeld

5. december 2014

*Mor Til Albert*

modesty skriver:

Min søn sov 45 minutter pr. lur. Så kunne der måske lige være et par dage hist og her hvor han tog en ordentlig skraver. Men det er så individuelt hvordan de sover.

I starten synes jeg bare at han sov godt. Der kunne han sagtens sove 3 timer i træk. Men han har flere vågne timer nu og i de timer snakker vi, smiler sammen osv. Han er ikke ulykkelig når han er vågen. Kun når han har luft i maven, selvfølgelig. Jeg er bare så bange for at han ikke er normal, for min mor mener at han burde sove noget mere sammenhængende. Suk!

Anmeld

5. december 2014

Mettefpigen

LinLin skriver:

6-8 timer ialt!?! 

Ts: sådan har mine børn også været, men aå længe de sover om natten så... De to store har sovet igennem fra 3 og 4 mdr. I nat har Lia sovet 6 timer i træk (7 uger)  - så det må hun da gerne fortsætte med 

Jaa i døgnet... Ca 2-3 om natten, også alt fra 20 min til 2 timer af gangen om dagen...

Anmeld

5. december 2014

LinLin

Mettefpigen skriver:

Jaa i døgnet... Ca 2-3 om natten, også alt fra 20 min til 2 timer af gangen om dagen...

Det lyder hårdt! 

Anmeld

6. december 2014

Mettefpigen

Det lyder hårdt! 

det var også sindssygt hårdt.... sov 2-3 timer hver nat, intet om dagen (da jeg havde en mor der lå på ouh) og en kæreste der arbejdede nat (20-04, så han sov til en 12-14 stykker)

Anmeld

6. december 2014

fnuggi

*MorTilAlbert* skriver:

Han er nok vågen 1-2 timer mellem lurene. Han spiser godt, er begyndt at smile til os og pludre. Så jeg tror bestemt at han trives. Om aftenen får han den sidste flaske ved 23-24 tiden og så hører vi ham først omkring kl. 3-4 stykker. Så får han flaske og sover til kl. 7-8 om morgenen. 

du køre samme mønster som vi gør med thea bare hun er vågen om natten og sover om dagen og vores børn er lige gamle 

skal vi byt 

Anmeld

6. december 2014

Isabella_mor

*MorTilAlbert* skriver:

Albert er 4 uger i morgen og jeg synes ikke at han sover særlig meget i dagtimerne. Han sover max. 1 time for så at vågne og vil op. Ellers er det en halv time her og 40 min. der. Om natten sover han til gengæld rigtig fint. 

Men sover han for lidt om dagen?

Min søn på 8 ugerhar det samme mønster som din har. Nu er han begyndt at kunne sove lidt længere, men kun hvis vi ligger og sover sammen. Ligger han alene så sover han ikke særlig længe. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.