Sover han for lidt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.666 visninger
22 svar
4 synes godt om
4. december 2014

*Mor Til Albert*

Albert er 4 uger i morgen og jeg synes ikke at han sover særlig meget i dagtimerne. Han sover max. 1 time for så at vågne og vil op. Ellers er det en halv time her og 40 min. der. Om natten sover han til gengæld rigtig fint. 

Men sover han for lidt om dagen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2014

modesty

*MorTilAlbert* skriver:

Albert er 4 uger i morgen og jeg synes ikke at han sover særlig meget i dagtimerne. Han sover max. 1 time for så at vågne og vil op. Ellers er det en halv time her og 40 min. der. Om natten sover han til gengæld rigtig fint. 

Det er så forskelligt fra barn til barn. Hvor lang tid er han vågen mellem lurene?

Anmeld

4. december 2014

Englehår

Profilbillede for Englehår

Et så lille barn skal gerne sove mellem 18 og 20 timer i døgnet  

Da han (formodentlig) ikke har nogen rytme endnu, er det nemmest at regne sammen pr døgn hvor meget han har sovet. 

Hvor lang tid er han vågen af gangen? 

Anmeld

5. december 2014

Mettefpigen

Det er forskelligt hvordan børn sover... Lukas sov ca 6-8 timer i døgnet de første 6 måneder....

Anmeld

5. december 2014

Mathilde

Tillykke med din dreng

Ingen af mine børn har sovet lige så meget, som de kloge anbefaler. Som helt lille sov min datter også meget om natten og så næsten ikke i løbet af dagen. 

Jeg synes du skal se på, om han er tilpas når han er vågen og ellers trives som han skal 

Voksne har også forskellige søvnmønstre og søvnbehov

Anmeld

5. december 2014

TNBC

*MorTilAlbert* skriver:

Hvis han er glad og tilfreds og spiser godt, så er han bare en af de børn der ikke sover meget. Det er forskelligt fra barn til barn, og det der står i bøger er kun et tal. Og han sover når han er træt, man kan jo ikke tvinge ham til at sove hvis han ikke er træt

Jeg passede tvillinger engang fra de var 2,5måned, de sov 15min af gangen flere gange om dagen, ind til de var 5-6måneder, men de var glade, og spiste godt, så der var ikke noget der.

Anmeld

5. december 2014

Trekløver(:

Det er helt normalt. Spædbørn sover meget forskelligt, men fælles for de fleste er at de som regel ikke tager så lange stræk, hvilket din søn jo så åbenbart gør om natten. Dejligt. 

Min datter sov også max 1,5 time ad gangen cirka, dog også om natten, og det gjorde hun i hvert tilfælde de første par måneder. Så ingen grund til bekymring. 

Anmeld

5. december 2014

LinLin

Mettefpigen skriver:

Det er forskelligt hvordan børn sover... Lukas sov ca 6-8 timer i døgnet de første 6 måneder....

6-8 timer ialt!?! 

Ts: sådan har mine børn også været, men aå længe de sover om natten så... De to store har sovet igennem fra 3 og 4 mdr. I nat har Lia sovet 6 timer i træk (7 uger)  - så det må hun da gerne fortsætte med 

Anmeld

5. december 2014

Emisoph

Det kan være det blot er hans facon, men ellers så prøv at google "baby søvnfaser" eller lignende.. De fleste små (inkl. min datter) vågner efter 30-45 min, fordi det er der de sover lettest, og nogen kan have svært ved at blive i søvnen og skal lige hjælpes videre i søvnen igen

Anmeld

5. december 2014

*Mor Til Albert*

modesty skriver:

Det er så forskelligt fra barn til barn. Hvor lang tid er han vågen mellem lurene?

Han er nok vågen 1-2 timer mellem lurene. Han spiser godt, er begyndt at smile til os og pludre. Så jeg tror bestemt at han trives. Om aftenen får han den sidste flaske ved 23-24 tiden og så hører vi ham først omkring kl. 3-4 stykker. Så får han flaske og sover til kl. 7-8 om morgenen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.