To autostole på bagsædet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2014

Lenats31

Den mest sikre er den som

Passer til barnet i størrelse og vægt.

Passer til bilen (kan monteres rigtigt.

Passer til familien (pladsbehov, kan de montere stolen? forstår de at bruge den rigtigt osv).

mht. hvad der passer, så er du nødt til at arrangere en afprøvning i butik.

Testen der udgives af FDM og Tænk siger lidt om hvad der er godt og skidt. MEN, man begår noget af en brøler ved kun at bruge den som guide til hvad der er mest sikkert. Den kan og bør ALDRIG stå alene når der skal vælges en autostol til poden. Omtrent halvdelen af den består af subjektive vurderinger og er således ikke fact baseret. Dernæst vil det altid være det værste resultat der står som det gældende. Dvs. har du en autostol der kan bruges i begge retninger, så er det testresultaterne for fremadvendt anvendelse der står som de gældende. En autostol som testen skriver er nem at anvende  og har fået gode karakterer hele vejen ned i ergonomi, brugervenlighed osv. og står som testvinder kan og gør mange selv til en "køb frarådes". MODSAT, har du en der har fået dårlige karakterer i den del men du kan både montere og anvende den helt korrekt og kort sagt ikke oplever de problemer der nævnes og alt ovennævnte også er iorden. Så har du en lavet en "køb frarådes" om til en "Testvinder". Testen er og vil altid være en guide. Den er imodsætning til hvad de fleste tror - ikke en facitliste.Testresultaterne gælder desuden også kun 100% for et barn med samme mål som testdukken og samme bilmodel. Så du vil aldrig kunne  overføre dem 100% til dig og din bil og dit barn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2014

Lenats31

Jeg ville prøve at få en ind på midtersædet. lad dig ikke spise af med at det kan man eller må man ikke. Gu kan man så og gu må man så. Stolene er testede i bilerne på den plads.

Det er ikke svært at sætte den mindste ind i sin autostol hvis den står i midten. Du kan også nemmere selv komme til og fra bagsædet.

Når en bagudvendt autostol står i midten vil den også tage mindre plads mod fronten af bilen. De fleste oplever at de ikke kommer til at sidde klemt foran.

Maxi Cosi Mobi

Besafe Izi Kid X3 (snart X4)

Besafe Izi Combi X3 (snart X4)

Besafe Izi Plus

Rømer/Britax Maxway

Britax Hiway

Axkid Minikid

Besafe og Rømer Maxwy kan købes her til lands. De andre skal du hente i udlandet. Jeg ville starte med dem der kan købes her i DK.

Anmeld

19. december 2014

Pigent

Lenats31 skriver:

Jeg ville prøve at få en ind på midtersædet. lad dig ikke spise af med at det kan man eller må man ikke. Gu kan man så og gu må man så. Stolene er testede i bilerne på den plads.

Det er ikke svært at sætte den mindste ind i sin autostol hvis den står i midten. Du kan også nemmere selv komme til og fra bagsædet.

Når en bagudvendt autostol står i midten vil den også tage mindre plads mod fronten af bilen. De fleste oplever at de ikke kommer til at sidde klemt foran.

Maxi Cosi Mobi

Besafe Izi Kid X3 (snart X4)

Besafe Izi Combi X3 (snart X4)

Besafe Izi Plus

Rømer/Britax Maxway

Britax Hiway

Axkid Minikid

Besafe og Rømer Maxwy kan købes her til lands. De andre skal du hente i udlandet. Jeg ville starte med dem der kan købes her i DK.

Maxi cosi mobi kan købes ved coop som også er dansk 

Anmeld

19. december 2014

IT-nørd

Pigent skriver:

Det kan jeg godt se 

Vi må ud og prøve autostole i bilen når barnet flytter ind, om 1-2 måneder

Det bliver helt sikkert en bagudvendt og monteret i midten. Jeg håber vi kan finde en stol, som kan stå ved siden af den Cybex vi har og at det stadig være muligt at spænde det større barn fast da selelåsen er i forvejen begravet dybt inde i sædet og kan ikke komme mere op. Det er lidt besværligt at spænde barnet fast i forvejen.

Anmeld

23. december 2014

Lenats31

Pigent skriver:

Ja, men grunden til at jeg ikke har nævnt det er at det er en online butik. Det er ikke en god ide at handle autostole online med mindre man har afprøvet og fundet den rette løsning inden køb. Online handel uden at have set og afprøvet autostolen inden er populært og hyppigt anvendt, men desværre også en løsning der er en af hovedårsagerne til at de enten fejlanvendes eller fejlmonteres

Anmeld

22. januar 2015

IT-nørd

Lenats31 skriver:

Ja, men grunden til at jeg ikke har nævnt det er at det er en online butik. Det er ikke en god ide at handle autostole online med mindre man har afprøvet og fundet den rette løsning inden køb. Online handel uden at have set og afprøvet autostolen inden er populært og hyppigt anvendt, men desværre også en løsning der er en af hovedårsagerne til at de enten fejlanvendes eller fejlmonteres

Hermed en opdatering omkring min udfordring omkring to autostole på bagsædet og tre voksne i bilen.

I går var jeg så heldig, at den lokale Babysam skaffede én af de sidste Besafe iZi Combi X3 stole http://www.autostol.dk/model/hts-besafe-izi-combi-x3/der var på lageret. De mistede forhandlerretten i 2015 og der kommer derfor ikke flere Besafe stole i Babysam. Derfor kunne jeg få 30 % rabat.

Jeg fik en meget kompetent hjælp til montering af denne stol i midten af bagsædet, ved siden af den Cybex vi har i forvejen. Jeg kunne sagtens sidde ved siden af de to stole uden at føle mig klemt og eg er langt fra spinkel 

Derfor blev det denne løsning med en bagudvendt stol, monteret i midten og en Cybex Pallas 2-fik, monteret i izofix i højre side af bilen.

Anmeld

22. januar 2015

Pigent

IT-nørd skriver:

Hermed en opdatering omkring min udfordring omkring to autostole på bagsædet og tre voksne i bilen.

I går var jeg så heldig, at den lokale Babysam skaffede én af de sidste Besafe iZi Combi X3 stole http://www.autostol.dk/model/hts-besafe-izi-combi-x3/der var på lageret. De mistede forhandlerretten i 2015 og der kommer derfor ikke flere Besafe stole i Babysam. Derfor kunne jeg få 30 % rabat.

Jeg fik en meget kompetent hjælp til montering af denne stol i midten af bagsædet, ved siden af den Cybex vi har i forvejen. Jeg kunne sagtens sidde ved siden af de to stole uden at føle mig klemt og eg er langt fra spinkel 

Derfor blev det denne løsning med en bagudvendt stol, monteret i midten og en Cybex Pallas 2-fik, monteret i izofix i højre side af bilen.

Det var godt i fandt en løsning

Anmeld

22. januar 2015

IT-nørd

Pigent skriver:

Det var godt i fandt en løsning

Jep

Ellers ville vi blive tvunget til at have det ældste barn på forsædet

Anmeld

25. januar 2015

Lenats31

Fantastisk.

Sådan en løsning kan man kun finde på en måde - og det er ved afprøvning. Så VED man med 100% sikkerhed hvad der dur og man spilder dermed ikke en masse penge på en kombination der ikke går an

Anmeld

25. januar 2015

IT-nørd

Lenats31 skriver:

Fantastisk.

Sådan en løsning kan man kun finde på en måde - og det er ved afprøvning. Så VED man med 100% sikkerhed hvad der dur og man spilder dermed ikke en masse penge på en kombination der ikke går an

Helt enig

Besaf'en virker i øvrigt til at være en lækker stol. Vi overvejer at bruge den allerede når lillemanden flytter ind om en måneds tid. Han vil være 9 måneder og han vejer allerede næsten 9 kg. 

Ærgerligt, at Babysam ikke forhandler Besafe i 2015

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.