To autostole på bagsædet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.448 visninger
29 svar
9 synes godt om
2. december 2014

IT-nørd

Erfaringer med to autostole på bagsædet søges

Vi har en ny stor bil, men der kommer til at stå to autostole på bagsædet og der skal være plads til en voksen i midten.

Den ene stol vi har, er en Cybex Solution X2-Fix stol og det er et barn på 4 år, som sidder i den. Vi er glade for stolen, men jeg træt af de ekstra "puder" på siderne (sidekollisionsbeskyttelse) da de fylder!

Derfor skal det ikke være en Cybex til det andet barn. Det skal være en stol, som kan bruges fra 9-18 kg, den skal være så smal, som mulig og den skal monteres i Isofix.

Vi kører med børnene dagligt, har flere gange om måneden ture på ca. 100 km hver vej og det skal derfor være en sikker stol nr. 2 vi skal investere i.

Forslag modtages med kyshånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2014

GUSO

De der puder kan du bare tage af det er altså nemt og så fylder den meget mindre  

Anmeld

2. december 2014

IT-nørd

GUSO skriver:

De der puder kan du bare tage af det er altså nemt og så fylder den meget mindre  

Ja, det ved jeg

Jeg synes bare, at det ser træls ud med en pude taget af i siden. Derfor efterlyser jeg en smal stol af et andet mærke. Kender ingen andre, end Cybex da det er de stole vi har haft fra start af

Anmeld

2. december 2014

Mamacita til 2 piger

Vi har Cybex - og jeg ville ikke vælge andet! De er fantastiske, og vi tager puderne af hvis der skal sidde en voksen i midten. 

Jeg er ret sikker på at jeg ikke ville gå på kompromis med mit barns sikkerhed frem for komfort for min medpassager..  

Anmeld

2. december 2014

IT-nørd

sessen1984 skriver:

Vi har Cybex - og jeg ville ikke vælge andet! De er fantastiske, og vi tager puderne af hvis der skal sidde en voksen i midten. 

Jeg er ret sikker på at jeg ikke ville gå på kompromis med mit barns sikkerhed frem for komfort for min medpassager..  

Cybex er ikke i top ifølge de nye tests, så der må også være andre stole, som er testet godt.

Jeg efterlyser en smal stol, da jeg ikke kan vurdere om Römer er smallere end feks en Maxi Cosy eller en anden.

Det er selvfølgeligt også muligt at tage ind i butikken og se de forskellige modeller

Anmeld

2. december 2014

Pigent

Jeg ville selv vælge en bagudvendt når det er 9-18 kg. 

Rømer har lavet en der ikke skulle fylde ret meget, ellers må i ud i butikken og kigge. Hvis jeres bil har i isofix, så vælge en med det.

Den rømer har lavet hedder Max-Way, men er uden isofix. De har også lavet en der hedder Max-Fix som er med isofix, ved dog ikke om den fylder mere

Anmeld

2. december 2014

IT-nørd

Pigent skriver:

Jeg ville selv vælge en bagudvendt når det er 9-18 kg. 

Rømer har lavet en der ikke skulle fylde ret meget, ellers må i ud i butikken og kigge. Hvis jeres bil har i isofix, så vælge en med det.

Den rømer har lavet hedder Max-Way, men er uden isofix. De har også lavet en der hedder Max-Fix som er med isofix, ved dog ikke om den fylder mere

Tak for forslagene

Jeg glemte at skrive, at det ikke skal være en bagudvendt stol. Jeg tager gerne alle hug jeg kan få, men jeg vil se mit barn når jeg kører bil. 

Jeg vil ikke i denne tråd diskuttere hvorvidt en bagudvendt stol er mere sikker, jeg ønsker blot at købe en smal, sikker stol 9-18 kg hvor barnet kigger frem 

Anmeld

2. december 2014

Pigent

IT-nørd skriver:

Tak for forslagene

Jeg glemte at skrive, at det ikke skal være en bagudvendt stol. Jeg tager gerne alle hug jeg kan få, men jeg vil se mit barn når jeg kører bil. 

Jeg vil ikke i denne tråd diskuttere hvorvidt en bagudvendt stol er mere sikker, jeg ønsker blot at købe en smal, sikker stol 9-18 kg hvor barnet kigger frem 

Okay, du kan få et spejl til at holde øje med dit barn hvis du ikke vidste det. Jeg har hørt at Recaro autostole er smalle, ved ikke om det passer. 

Anmeld

2. december 2014

Malthe2010

Vi har en stor og bred bil og 2 recaro 9-36kg stole med ryg på bagsædet. Der kan "sagtens" sidde et voksent menneske i midten af de 2 stole, men altså man sidder ikke særlig rart mellem 2 stole når man skal køre langt. 

Anmeld

2. december 2014

IT-nørd

Malthe2010 skriver:

Vi har en stor og bred bil og 2 recaro 9-36kg stole med ryg på bagsædet. Der kan "sagtens" sidde et voksent menneske i midten af de 2 stole, men altså man sidder ikke særlig rart mellem 2 stole når man skal køre langt. 

Recaro har jeg hørt om, men skal lige undersøge om de er sikre nok. Tak for svaret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.