IT-nørd skriver:
Vores familiebil er en Fiat 500 L. Stolene kommer til at stå i hver sin side af bilen da det er jo der ISOFIX beslagene er.
Mening var, at vores teenager skal sidde foran da han nemt bliver køresyg og jeg skal klemme mig imellem to autostole. Jeg er ikke lille, men helt almindelig af bygning.
Jeg tror vi monterer de to Cybex Pallas 2-fix vi har (vi har to biler, derfor to stole) og sætter mig i midten for at se om jeg kan være der 
Hvad tænker du når du skriver, at jeg bliver tvunget ud i en bagudvendt stol nr. 2? Jeg spørger fordi jeg ikke ved nok om det.
Barn nr. 3 vil være omkring 8-9 måneder når det flytter hjem til os. Familien vil så bestå af en teenager, to voksne, et barn på knap 4 og et barn på 8-9 måneder.
Kan man egentligt montere en bagudvendt stol i midten?
Med to fremadvendte bliver der med 99,99% sikkerhed ikke plads til en voksen mandsperson på bagsædet i en Fiat 500. Det svarer til at man sætter tre fremadvendte ind der. Jeg har endnu ikke mødt et tilfælde hvor dette har kunnet lade sig gøre uden at begå nogle graverende monteringsfejl. End ikke i store dytter som Audi Q7, hvor nogle har lavet forsøget, men var klar over at det ikke var gået særlig godt. Det måtte jeg sige ja til, at det var det ikke. 
Isofix vil du ikke kunne bruge, da de to yderste stole vil blive skubbet for langt ud mod siden til det.
De er i virkeligheden lige brede - stolene i de forskellige klasser. Men da de er meget forskellige vil det ikke være de samme steder. Derfor vil nogle spille bedre sammen på bagsædet i en given bil end andre.
det kommer også an på bilen selv: hvor er selelåsene til sikkerhedsselen placeret? isofixbeslagenes placering er vigtig hvis man ønsker brugen af dem. I nogle biler kan de t godt lade sig gøre med at bruge isofixet på begge de yderste sæder med en 3 autostol elelr en voksen person. i midten, Men så er isofixbeslagene placeret helt ude ved kanten af ydersæderne.
Fiat 500 har jeg ikke set til sådan en kombination, men ved sådan set hvordan den ser ud indeni. Og du er med 99,99 % sikkerhed tvunget til at købe en bagudvendt autostol til den mindste, med mindre I skifter mening og begge voksne sætter sig foran.