Overvejer at donere æg: erfaringer for eller imod?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2014

Trekløver(:

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Hej piger

Jeg er nybegynder i IVF behandling - og er netop startet i kort behandling. Jeg har fra start overvejet at donere æg - fordi jeg alligevel skal igennem den lidt voldsomme kur, ægudtagning, mv. og fordi jeg har en del gode brugbare æg.

Alligevel synes jeg at det er en stor beslutning - og jeg håber derfor at I andre måske har erfaringer at dele ud af?

På plussiden tæller selvfølgelig muligheden for at hjælpe et par i en ulykkelig situation (som jeg selv kender alt for godt), og netop det at jeg formentlig har mange gode æg.

På minussiden tæller dels det lidt specielle ved at skulle "dele sine gener ud", men egentlig primært en bekymring for om jeg formindsker vores egne chancer for en graviditet. 

Jeg har indtil på søndag til at beslutte mig. 

Kh Signe

PS: Jeg har lavet en ny blog om mine oplevelser med at være i fertilitetsbehandling, og om alt det som følger med når man er ufrivilligt barnløs: www.ErDuHerIkkeSnart.Wordpress.com 

Jeg har svaret nej, men det er ikke pga. at formindske egne chancer. Har i forevejen en skøn pige, og hun blev lavet rimelig hurtigt. Så på den led ville jeg ikke være nervøs. 

Men jeg ville ikke kunne "dele ud" af mig selv på den måde. Det er en virkelig smuk ide, og det er fantastisk at nogle kvinder/mænd kan gøre det, så barnløse par har bedre muligheder. Men jeg ville ikke kunne klare psykisk, at vide at jeg havde biologiske børn et andet sted end hos mig selv. Jeg ville komme til at føle at de var mine egne. 

Men tanken er enorm smuk. Du skal bare være 100 % afklaret inden, og så få dine børn først

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2014

ErDuHerIkkeSnart

Trekløver(: skriver:

Jeg har svaret nej, men det er ikke pga. at formindske egne chancer. Har i forevejen en skøn pige, og hun blev lavet rimelig hurtigt. Så på den led ville jeg ikke være nervøs. 

Men jeg ville ikke kunne "dele ud" af mig selv på den måde. Det er en virkelig smuk ide, og det er fantastisk at nogle kvinder/mænd kan gøre det, så barnløse par har bedre muligheder. Men jeg ville ikke kunne klare psykisk, at vide at jeg havde biologiske børn et andet sted end hos mig selv. Jeg ville komme til at føle at de var mine egne. 

Men tanken er enorm smuk. Du skal bare være 100 % afklaret inden, og så få dine børn først

Tak for dit svar - og jeg forstår godt din tanke. Jeg har dog besluttet, at det betyder meget for mig at hjælpe en anden og at jeg derfor gerne vil donere - når jeg vel at mærke har fået mine egne børn først. Det viste sig i denne omgang, at der kun var 5-6 æg, så derfor løste spørgsmålet i denne omgang sig selv. 

Kh /S

Anmeld

19. februar 2015

ErDuHerIkkeSnart

Hej med jer

Tak for de gode svar. Jeg er endt med at konkludere, at jeg vil være donor når jeg selv engang er færdig med behandlingen. 

Jeg har skrevet lidt videre om det her:  https://erduherikkesnart.wordpress.com/2015/02/19/kan-man-godt-det/

Kh S

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.