Overvejer at donere æg: erfaringer for eller imod?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville du donere æg, hvis du i forvejen var i IVF behandling?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.318 visninger
22 svar
21 synes godt om
1. december 2014

ErDuHerIkkeSnart

Hej piger

Jeg er nybegynder i IVF behandling - og er netop startet i kort behandling. Jeg har fra start overvejet at donere æg - fordi jeg alligevel skal igennem den lidt voldsomme kur, ægudtagning, mv. og fordi jeg har en del gode brugbare æg.

Alligevel synes jeg at det er en stor beslutning - og jeg håber derfor at I andre måske har erfaringer at dele ud af?

På plussiden tæller selvfølgelig muligheden for at hjælpe et par i en ulykkelig situation (som jeg selv kender alt for godt), og netop det at jeg formentlig har mange gode æg.

På minussiden tæller dels det lidt specielle ved at skulle "dele sine gener ud", men egentlig primært en bekymring for om jeg formindsker vores egne chancer for en graviditet. 

Jeg har indtil på søndag til at beslutte mig. 

Kh Signe

PS: Jeg har lavet en ny blog om mine oplevelser med at være i fertilitetsbehandling, og om alt det som følger med når man er ufrivilligt barnløs: www.ErDuHerIkkeSnart.Wordpress.com 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2014

o1Mutte

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Hej piger

Jeg er nybegynder i IVF behandling - og er netop startet i kort behandling. Jeg har fra start overvejet at donere æg - fordi jeg alligevel skal igennem den lidt voldsomme kur, ægudtagning, mv. og fordi jeg har en del gode brugbare æg.

Alligevel synes jeg at det er en stor beslutning - og jeg håber derfor at I andre måske har erfaringer at dele ud af?

På plussiden tæller selvfølgelig muligheden for at hjælpe et par i en ulykkelig situation (som jeg selv kender alt for godt), og netop det at jeg formentlig har mange gode æg.