Anemones mor skriver:
Hej alle!
Er det kun mig hvor suttestop ikke går så nemt som håbet??? Synes jeg har læst SÅ mange skrive at barnet kun spurgte efter sutten første aften og så var det det.
Sådan er det ikke ligefrem gået her
Putningen er blevet så svær. Hun faldt altid i søvn med det samme da hun havde sutten, og det er som om at hun faktisk slet ikke ved hvordan hun skal bære sig ad med det nu. Hun falder slet ikke til ro på samme måde, og hun bliver ked af det hvis jeg går fra hende.
Jeg forstår godt at det er et tab, og at hun skal vænne sig til det det lille pus.. Håber bare sådan at hun snart kan finde ro i den nye situation. Middagsluren er hun også helt forvirret over nu, uden sutten. Hun sætter sig bare op i sengen og leger og griner og snakker. Ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an?
Er der nogle der har nogle gode råd, eller som har prøvet det samme? Er det en lang fase at blive vænnet fra sutten?
Hun er forresten 2 år og 7 mdr 
Mange tak
Hun er ret lille, tænker jeg?
Vi har lige afleveret sutterne til suttetræet i Frederiksberg Have - min søn er 3 år og 1 måned. Han fik en stor is bagefter, så det rigtig blev en begivenhed.
Vi snakkede en del om det inden det skete, også at det er okay at blive ked af det, og at det må man gerne snakke om o.s.v. Vi snakkede med børnehaven om det, så de også har taget det op derovre, de store børn har fortalt om dengang de stoppede med sutterne o.s.v.
Vi sidder med ham og nusser ham på ryggen til han sover. Den første aften tog det en time, anden aften 20 minutter og derefter (måske 4-5 aftener) har det taget et par minutter eller 5.
Jeg har desværre ikke nogle råd til hvad I kan gøre anderledes. Nu er I jo ligesom i gang. Men jeg tænker at I helt klart skal sidde hos hende og nusse/holde i hånd eller hvad hun nu foretrækker, indtil hun er tryg nok til at I kan gå fra hende før hun er faldet i søvn.
Jeg har hørt alt fra at sutten aldrig blev savnet eller nævnt igen, til at den stadig blev savnet et halvt års tid efter. Tror at det er meget forskelligt.