Suttestop og putningskrise

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2014

NGV

Misser1989 skriver:

Min mindste dreng har været sut fri i en uge nu. Vi gemte dem og sagde at julemanden havde taget dem og så ville han komme med en stor gave til jul. Det er gået meget bedre end forventet. Han spørger da efter den og så fortæller vi igen at julemanden har dem. Har også fundet et billede på Google med julemanden og en masse sutter og vist ham når han efterspørger sutten. Han var meget glad for sin sut. Han fylder 2 år her den 18/12. 

Måske var det en ide og bruge julemanden? 

Tak for svar Lyder dejligt at det er gået så godt med jeres.

Tror egentlig at hun er fint bevidst om at sutterne ikke længere er tilgængelige, hun skal nok bare have lov at bearbejde det lidt og vænne sig til det  Vi går alligevel heller ikke så meget op i julen hjemme ved os, men ellers tak for tippet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2014

modesty

Anemones mor skriver:

Hej alle!

Er det kun mig hvor suttestop ikke går så nemt som håbet??? Synes jeg har læst SÅ mange skrive at barnet kun spurgte efter sutten første aften og så var det det.

Sådan er det ikke ligefrem gået her Putningen er blevet så svær. Hun faldt altid i søvn med det samme da hun havde sutten, og det er som om at hun faktisk slet ikke ved hvordan hun skal bære sig ad med det nu. Hun falder slet ikke til ro på samme måde, og hun bliver ked af det hvis jeg går fra hende.

Jeg forstår godt at det er et tab, og at hun skal vænne sig til det det lille pus.. Håber bare sådan at hun snart kan finde ro i den nye situation. Middagsluren er hun også helt forvirret over nu, uden sutten. Hun sætter sig bare op i sengen og leger og griner og snakker. Ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an?

Er der nogle der har nogle gode råd, eller som har prøvet det samme? Er det en lang fase at blive vænnet fra sutten?

Hun er forresten 2 år og 7 mdr 

Mange tak

Hun er ret lille, tænker jeg?

Vi har lige afleveret sutterne til suttetræet i Frederiksberg Have - min søn er 3 år og 1 måned. Han fik en stor is bagefter, så det rigtig blev en begivenhed.

Vi snakkede en del om det inden det skete, også at det er okay at blive ked af det, og at det må man gerne snakke om o.s.v. Vi snakkede med børnehaven om det, så de også har taget det op derovre, de store børn har fortalt om dengang de stoppede med sutterne o.s.v. 

Vi sidder med ham og nusser ham på ryggen til han sover. Den første aften tog det en time, anden aften 20 minutter og derefter (måske 4-5 aftener) har det taget et par minutter eller 5. 

Jeg har desværre ikke nogle råd til hvad I kan gøre anderledes. Nu er I jo ligesom i gang. Men jeg tænker at I helt klart skal sidde hos hende og nusse/holde i hånd eller hvad hun nu foretrækker, indtil hun er tryg nok til at I kan gå fra hende før hun er faldet i søvn.

Jeg har hørt alt fra at sutten aldrig blev savnet eller nævnt igen, til at den stadig blev savnet et halvt års tid efter. Tror at det er meget forskelligt.

Anmeld

30. november 2014

NGV

modesty skriver:

Hun er ret lille, tænker jeg?

Vi har lige afleveret sutterne til suttetræet i Frederiksberg Have - min søn er 3 år og 1 måned. Han fik en stor is bagefter, så det rigtig blev en begivenhed.

Vi snakkede en del om det inden det skete, også at det er okay at blive ked af det, og at det må man gerne snakke om o.s.v. Vi snakkede med børnehaven om det, så de også har taget det op derovre, de store børn har fortalt om dengang de stoppede med sutterne o.s.v. 

Vi sidder med ham og nusser ham på ryggen til han sover. Den første aften tog det en time, anden aften 20 minutter og derefter (måske 4-5 aftener) har det taget et par minutter eller 5. 

Jeg har desværre ikke nogle råd til hvad I kan gøre anderledes. Nu er I jo ligesom i gang. Men jeg tænker at I helt klart skal sidde hos hende og nusse/holde i hånd eller hvad hun nu foretrækker, indtil hun er tryg nok til at I kan gå fra hende før hun er faldet i søvn.

Jeg har hørt alt fra at sutten aldrig blev savnet eller nævnt igen, til at den stadig blev savnet et halvt års tid efter. Tror at det er meget forskelligt.

Ved ikke om hun direkte er lille Det var også meget pga at tandlægen gerne så hun smed den inden hun blev 3, og følte at hun var klar til det nu

Det lød også som en god måde at gøre det på

Ja, jeg har indset at det er det med trygheden hun mangler, så vi har været ved hende på skift til hun faldt i søvn 

Anmeld

30. november 2014

modesty

Ved ikke om hun direkte er lille Det var også meget pga at tandlægen gerne så hun smed den inden hun blev 3, og følte at hun var klar til det nu

Det lød også som en god måde at gøre det på

Ja, jeg har indset at det er det med trygheden hun mangler, så vi har været ved hende på skift til hun faldt i søvn 

Okay, hvis tandlægen har anbefalet det, forstår jeg godt at I stoppede nu.

Hvor lang tid tager det for hende at falde i søvn? Og hvor lang tid siden er det at I droppede dem?

Anmeld

30. november 2014

NGV

modesty skriver:

Okay, hvis tandlægen har anbefalet det, forstår jeg godt at I stoppede nu.

Hvor lang tid tager det for hende at falde i søvn? Og hvor lang tid siden er det at I droppede dem?

Før sov hun 5 min efter putning helt til næste morgen, har hun stort set altid gjort minus nogle perioder self!

Nu starter hun ud med at blive puttet i sin egen seng, hvor hun bliver utilfreds eller ked af det, bruger noget tid inde ved hende men det ender tit med at vi tager hende ind til os og sove. Så bærer jeg hende som regel tilbage efter en halv times tid. Så der kan vare fra kl 20 til 22 før hun sover. Det er kun 4 dage siden sutten røg dog

Anmeld

1. december 2014

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

vores tog det en uge før han let kunne sove uden sut.

han tabte en i toilettet imens det skyllede ud. Så samlede jeg de andre sammen.

den første uge stod vi mange gange om dagen og kiggede ned i toilettet.

han var 2,7

Anmeld

1. december 2014

Tulle28

Måske er hun ikke klar til at stoppe med sutten? De har jo et reelt suttebehov i den alder og samtidig er det jo tryghed. Vores datter er sensitiv og var meget knyttet til sin sut. Hun fandt ro og tryghed i den dag og nat og var ikke klar til at slippe den, før hun var 3 år og 9 mdr. Der gik det til gengæld helt nemt og uden tårer Så medmindre din datter har decideret flyvegebis, så ville jeg tage det roligt mht. at vænne den fra hende - hun er jo stadigvæk så lille.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.