Suttestop og putningskrise

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.101 visninger
16 svar
2 synes godt om
30. november 2014

NGV

Hej alle!

Er det kun mig hvor suttestop ikke går så nemt som håbet??? Synes jeg har læst SÅ mange skrive at barnet kun spurgte efter sutten første aften og så var det det.

Sådan er det ikke ligefrem gået her Putningen er blevet så svær. Hun faldt altid i søvn med det samme da hun havde sutten, og det er som om at hun faktisk slet ikke ved hvordan hun skal bære sig ad med det nu. Hun falder slet ikke til ro på samme måde, og hun bliver ked af det hvis jeg går fra hende.

Jeg forstår godt at det er et tab, og at hun skal vænne sig til det det lille pus.. Håber bare sådan at hun snart kan finde ro i den nye situation. Middagsluren er hun også helt forvirret over nu, uden sutten. Hun sætter sig bare op i sengen og leger og griner og snakker. Ved ikke helt hvordan jeg skal gribe det an?

Er der nogle der har nogle gode råd, eller som har prøvet det samme? Er det en lang fase at blive vænnet fra sutten?

Hun er forresten 2 år og 7 mdr 

Mange tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2014

Stumpen

Kan ikke hjælpe dig - mine har været ældre inden de kom af med sutten.. 3,5 og 3,4.. Det har passet med at sutterne blev lagt ved siden af risengrøden til julemanden den 23. Dec og så har han taget dem med hjem til nisserne... Mine har kun haft svært ved at falde i søvn den 23. - men de har også været (meget) ældre og forstået hvad det er der skulle ske...

Anmeld

30. november 2014

Happiness

Har I lavet en afsked med sutterne? 

Vi havde også lidt vrøvl, men så valgte vi at besøge Bamses hus og hænge sutterne der. Derefter har der intet været. De har nogle gange brug for en afslutning  

Vi gik ud og spiste is bagefter og besøgte BR, for når man aflevere alle sine sutter, får man en gave i retur herhjemme Lukas bed ihvertfald på. Han var i øvrigt 2år og 7-8 måneder.

Anmeld

30. november 2014

NGV

Stumpen skriver:

Kan ikke hjælpe dig - mine har været ældre inden de kom af med sutten.. 3,5 og 3,4.. Det har passet med at sutterne blev lagt ved siden af risengrøden til julemanden den 23. Dec og så har han taget dem med hjem til nisserne... Mine har kun haft svært ved at falde i søvn den 23. - men de har også været (meget) ældre og forstået hvad det er der skulle ske...

Det kunne da godt være at man skulle have ventet lidt

Kan godt se det måske kan være nemmere at forklare barnet det hvis det er lidt ældre.

Men må nok hellere holde fast i det nu

Anmeld

30. november 2014

Stumpen

Anemones mor skriver:

Det kunne da godt være at man skulle have ventet lidt

Kan godt se det måske kan være nemmere at forklare barnet det hvis det er lidt ældre.

Men må nok hellere holde fast i det nu

Helt enig  men hårdt er det at tage deres kæreste fra dem.. Vi talte jo dage på kalenderlyset og jo tættere vi kom på den 23. Des mere ondt i maven fik jeg 

Anmeld

30. november 2014

NGV

Happiness skriver:

Har I lavet en afsked med sutterne? 

Vi havde også lidt vrøvl, men så valgte vi at besøge Bamses hus og hænge sutterne der. Derefter har der intet været. De har nogle gange brug for en afslutning  

Vi gik ud og spiste is bagefter og besøgte BR, for når man aflevere alle sine sutter, får man en gave i retur herhjemme Lukas bed ihvertfald på. Han var i øvrigt 2år og 7-8 måneder.

Altså vi aftalte at hvis hun fandt alle sine sutter, så ville mor købe en gave til hende, og da jeg så kom hjem hang vi sutterne op i et træ i haven, det syntes hun var vældig sjovt, og så fik hun sin gave bagefter. Vi talte meget om det, og det tog også kun 1-2 døgn for hende HELT at forstå aftalen, men hun forstår den godt nu Det er heller ikke sådan at hun kalder efter sutten mere....... hun er bare forvirret og ved ikke lige hvordan hun nu skal falde til ro..

Anmeld

30. november 2014

NGV

Stumpen skriver:

Helt enig  men hårdt er det at tage deres kæreste fra dem.. Vi talte jo dage på kalenderlyset og jo tættere vi kom på den 23. Des mere ondt i maven fik jeg 

Ja hvor blev jeg da også overrasket over hvor hårdt det er for MOR at tage sutten! Blev godt nok lige ramt i hjertet da det pludselig første aften gik op for hende hvad hun havde givet afkald på..... det ansigtsudtryk glemmer jeg ikke lige

Anmeld

30. november 2014

Happiness

Anemones mor skriver:

Altså vi aftalte at hvis hun fandt alle sine sutter, så ville mor købe en gave til hende, og da jeg så kom hjem hang vi sutterne op i et træ i haven, det syntes hun var vældig sjovt, og så fik hun sin gave bagefter. Vi talte meget om det, og det tog også kun 1-2 døgn for hende HELT at forstå aftalen, men hun forstår den godt nu Det er heller ikke sådan at hun kalder efter sutten mere....... hun er bare forvirret og ved ikke lige hvordan hun nu skal falde til ro..

Ahhh ok, jeg troede hun spurgte efter sutten

Måske et lidt længere putteritual? 

Anmeld

30. november 2014

Misser1989

Min mindste dreng har været sut fri i en uge nu. Vi gemte dem og sagde at julemanden havde taget dem og så ville han komme med en stor gave til jul. Det er gået meget bedre end forventet. Han spørger da efter den og så fortæller vi igen at julemanden har dem. Har også fundet et billede på Google med julemanden og en masse sutter og vist ham når han efterspørger sutten. Han var meget glad for sin sut. Han fylder 2 år her den 18/12. 

Måske var det en ide og bruge julemanden? 

Anmeld

30. november 2014

NGV

Happiness skriver:

Ahhh ok, jeg troede hun spurgte efter sutten

Måske et lidt længere putteritual? 

Ja det forklarede jeg måske heller ikke lige så godt

Ja måske... det er nok det der med trygheden.., og den kan man jo heller ikke forvente at den bare lige kommer med det samme... må nok bare være lidt tålmodig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.