Hjæælp.. (laaangt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2009

Rasmine

Nu er du jo selv pædagog, ik?
Har du nogensinde tænkt på om der kunne være noget autisme ind over?
Ved godt det lyder hårdt, men det er vel med at bruge udelukkelsesmetoden?

Hvordan er det nu med stimuli, hvis man har noget autisme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2009

Rasmine

Eller noget Aspergers?

Det KAN jo også være hun vokser ud af det?

Som jeg skrev før, kunne udelukkelsesmetoden være vejen frem?

Anmeld

27. august 2009

Tikki

Jo jo bestemt har jeg overvejet det - jeg har arbejdet meget med autister. Der er noget med stimuli og autisme - en del faktisk. Men Iza har også en meget kærlig og empatisk side, som jeg ikke ser på samme måde hos hendes jævnaldrende - feks. spotter hun lynhurtigt hvis folk - både voksne og børn er kede af det og kan fare hen og give kram, aer op og ned af ryggen på dem. Hun har det meget svært med folk, der er kede af det - hun spørger dem om og om igen: hvad er der? hvad er der? og nærmest få tårer i øjnene. Ligeledes er hun en af dem, der altid kigger meget forbavset på de børn, der slår, bider eller lign. og flytter sig hellere end at komme i en konflikt. Og den side har jeg ikke set hos de autister, jeg har arbejdet med. Jeg tror ganske enkelt, hun er en meget følsom pige, der opfanger signaler, som hun ikke kan sætte ord på eller ved hvad er. Men autismepædagogik i moderat forstand virker fint for Iza, så det er da også en del af vores hverdag på mange måder. Men autist, det tror jeg bestemt ikke hun er

Anmeld

27. august 2009

Tikki

Asperger...det kan jeg afvise - hun er meget socialt forstående og empatisk

Anmeld

27. august 2009

Rasmine

Jeg håber heller ikke hun er autist.
Men nu er autismeområdet vel ret stort?
(Har ikke selv arbejdet så meget med autister, jo det har jeg, men ikke de "udtalte")

Arbejder jo selv i en skole/sfo, med udv.hæmmede børn/børn med generelle indlæringsvanskeligheder.
Og der er mange syndromer jeg har fået kendskab til, siden jeg startede der.
-Anede ikke noget som helst om dem før.

Som sagt, så håber jeg bare hun vokser fra det og lader sin mor få sin nattesøvn.

Anmeld

27. august 2009

Rasmine

Jeanette skriver:

Asperger...det kan jeg afvise - hun er meget socialt forstående og empatisk

Jamen, kommer bare med forskellige forslag.

Man kan vel godt afvige fra de gængse symptomer, eller?

Anmeld

27. august 2009

Tikki

Jo det tror jeg da, men så er spørgsmålet om man så kan stille en diagnose. Asberger, der er en autismeform, kendestegnes jo netop ved ikke at have empatisk forståelse eller evne til at leve sig ind i andre mennesker......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.