Bumbo stol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2014

StudPsyk

TrineMine86 skriver:

Ærlig talt så turde jeg sgu ikke lade et barn på 7 mdr sidde selv på køkken birdet når jeg skulle lave mad, han ville bestemt ikke sidde på gulvet og alternativet var at han skulle sidde på min arm, og det turde jeg heller ikke sammen med varme pander og kogende vand.. 

Vi købte ikke selv stolen, men fik den gratis af en der ikke skulle bruge den, og ellers havde vi ikke selv købt den, men dem virkede i de der madlavnings situationer og så fik han bordet på der hørte til stolen og lidt legetøj.. 

Hvad med en god, ergonomisk korrekt bæresele? Det har jeg ofte haft børnene i, da de var mindre, og jeg skulle lave mad, hvis de havde brug for nærkontakten Men nu er det jo for sent, så det er jo egentlig ligemeget.. Men et forslag til en anden gang. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2014

Aagaard

Jeg har brugt den i lang tid (lige så længe hendes fede babylår kunne sættes i den) til at holde hende 1 sted på køkkenbordet - så hun stadig kunne være med og se, men ikke røre gryder og knive. Hun brugte den fra omkring 5 måneder, hvor hun kunne sidde selv.
Lige som med så mange andre ting - brug uden at overdrive.

Anmeld

26. november 2014

Frk_Louise

Isabella_mor skriver:

Jeg tror bare jeg har det sådan med den stol at den ikke er nødvendig. Men andre har selvfølgelig lov til at bruge den. Jeg ville bare aldrig placere mit barn i en, heller ikke en gåvogn eller en hoppegynge. 

Hvad med skråstol?

Anmeld

26. november 2014

TrineMine86

Janne T. skriver:

Hvad med en god, ergonomisk korrekt bæresele? Det har jeg ofte haft børnene i, da de var mindre, og jeg skulle lave mad, hvis de havde brug for nærkontakten Men nu er det jo for sent, så det er jo egentlig ligemeget.. Men et forslag til en anden gang. 

Igen vil jeg ikke turde have mit barn på mig når jeg skal åbne ovne(damp) og hælde kogende vand fra gryder osv, og ved ikke med dig, men mit barn var kæmpe stort og jeg havde dårlig bækken længe efter fødsel.. 

Anmeld

26. november 2014

TNBC

Frk_Louise skriver:

Nu har jeg hørt og læst både godt og skidt om bumbo stolen..

Jeg har hørt fra mange andre forældre, at den bare har været så god. Men så har jeg læst anmeldelser på nettet, hvor der står, at den ikke altid er så god for babys ryg! 

Jeg har ikke købt en, men har da kigget.. Men jeg vil jo ikke skade min lille piges ryg! Hvad er jeres erfaringer? 

(Har selvfølgelig ikke tænkt mig at bruge den, før hun kan sidde selv og sådan)

Jeg vil sige hverken go eller not, de er sikkert meget smarte og nogen synes de er gode at have, men jeg kan ikke se hvorfor barnet skal sidde på bordet, om der er noget farligt eller ej. Hvis jeg laver noget, så kommer hun i sin højestol ved siden af bordet og det virker fint. Jeg ville ikke gå ud og købe den, bare for at hun kunne sidde på bordet, mens man laver mad.

Anmeld

26. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Janne T. skriver:

I min optik så enten hellere, at barnet så ikke sidder deroppe, eller at man fjerner det farlige  

vi er enige

Anmeld

26. november 2014

et-ønske

Jeg har stemt go.... Alle mine 3 piger har siddet i skråstol - bumbo eksisterede ikke ved den store, men har dem til de små. De får også lov at drøne rundt i en gå stol. Kan godt se at jeg er en af de få - men jeg placerer dem der jo ikke for tid og evighed! Nu med tvillinger bruger man alle de "hjælpemidler" man kan for jeg fik ikke to sæt ekstra arme da de blev født! 

Tror man skal passe på ikke at være for hysterisk - så længe det bliver brugt fornuftigt tvivler jeg på de lider overlast....

Anmeld

26. november 2014

Hugoline.

No-go

jeg er 80'er-barn og blev sat i skråstol og gåstol. Jeg har altid lidt af dårlig ryg og har lige fået en diskusprolaps. Nu ved jeg jo ikke om det kunne være undgået, hvis mine forældre ikke havde brugt de ting til mig, men tænk hvis de kunne...

mine børn ligger på maven/ryggen, når de er for små til selv at kunne sætte sig op. Jeg vil gerne undgå de får problemer med ryggen og/eller knæene senere i livet, fordi de voksne ikke kunne vente

Anmeld

26. november 2014

Frk_Louise

Hugoline. skriver:

No-go

jeg er 80'er-barn og blev sat i skråstol og gåstol. Jeg har altid lidt af dårlig ryg og har lige fået en diskusprolaps. Nu ved jeg jo ikke om det kunne være undgået, hvis mine forældre ikke havde brugt de ting til mig, men tænk hvis de kunne...

mine børn ligger på maven/ryggen, når de er for små til selv at kunne sætte sig op. Jeg vil gerne undgå de får problemer med ryggen og/eller knæene senere i livet, fordi de voksne ikke kunne vente

Det er jeg også selv og jeg er da også blevet placeret i skråstol, hoppegynge osv.. Men min ryg og mine knæ fejler intet.

Måske det har noget at sige hvor lang tid af gangen, man bliver sat der? 

Anmeld

26. november 2014

Frk_Louise

et-ønske skriver:

Jeg har stemt go.... Alle mine 3 piger har siddet i skråstol - bumbo eksisterede ikke ved den store, men har dem til de små. De får også lov at drøne rundt i en gå stol. Kan godt se at jeg er en af de få - men jeg placerer dem der jo ikke for tid og evighed! Nu med tvillinger bruger man alle de "hjælpemidler" man kan for jeg fik ikke to sæt ekstra arme da de blev født! 

Tror man skal passe på ikke at være for hysterisk - så længe det bliver brugt fornuftigt tvivler jeg på de lider overlast....

Kan sagtens følge dig i det med tvillingerne! Ingen tvivl om det.. 

Tænker også - alt med måde. Men vil bare heller ikke risikere, at hendes ryg eller knæ tager skade.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.