De skøreste navne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2014

ErDetSnartNU

Jeg så et sted at navnet Og er godkendt i Dk. Hvem kalder sit barn det?! Og hvad hvis man har 3 børn: "mine børn hedder Søren, Og, Mette" 

Derudover studser jeg tit over den måde, som folk vælger at stave deres børns navne på, for at det skal se "smart" ud - de glemmer bare lige de danske grammatikregler for udtalen af ord med/uden dobbeltkonsonant. 

Jeg hedder fx Anne, og alle er vel enige om, at hvis man tager det ene n væk, ville det udtales :Aaane: 

Det samme med navnet Filuca, som, udfra mine grammatikkundskaber/de fonetiske regler jeg kender ville udtales :Fiiiluuuca: i stedet for det Fillucca (med korte vokaler) som de vel mener. Eller Christofer som bliver til :Christoooofer: 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2014

Nystart

Kay skriver:

Ikea er ikke godkendt i Danmark

Det var det for nogle år siden der var det på navne liste og oppe i medierne 

Anmeld

19. november 2014

Kay

Nystart skriver:

Det var det for nogle år siden der var det på navne liste og oppe i medierne 

http://www.familiestyrelsen.dk/soeginavnelister/godkendtefornavne/exact/ 

Anmeld

19. november 2014

MHB

Jeg synes navne som Bror, Søster, Og, Puma,  Ninja, Ups og Nitte er ret sære. Men der ud over synes jeg også navnet Malucca,  som jo for de fleste er ganske fint,  er skørt fordi det på portugisisk betyder skør/sindsyg  

Anmeld

19. november 2014

Røverdatter

Ved ikke helt om jeg kan være med på den her min søn hedder jo Birk, hvilket også er lidt specielt. Han går i Steiner børnehave så der er mange med forskellige sjove navne

Og faktisk synes jeg godt om navne såsom Sne, Sol, Rose, Anemone, Falke, Alf osv.

Til gengæld er navne såsom Bord, Stol, Reol noget helt andet efter min mening og slet ikke noget jeg ku' drømme om at kalde mit barn. 

Det jeg i bund og grund vil sige er, at jeg synes der er meget stor forskel på alle de "specielle (skøre) navne"

Anmeld

19. november 2014

L-Mortil3

Kastanje og vanille  og jo kender 2 piger der hedder det  det er simpelthen for special til mig

Anmeld

19. november 2014

Rsa

Rumle

og

østen

.... arbejder som pædagog og støder ofte på nogle ret specielle navne, de to ovenstående er dog de særeste! - hvis vi udelukkende snakket danske navne..

Anmeld

19. november 2014

Englehår

Profilbillede for Englehår

Atlas! 

Synes der er mange sjove og specielle navne - men jeg studser egentlig mest over dem hvor forældrene begge hedder noget virkelig almindeligt og så barnet hedder noget temmelig eksotisk  

Anmeld

19. november 2014

A. Nonymsen

MummiT skriver:

Ninja! - Hvilket er fuldt ud lovligt at kalde sin lille datter her i Dk 

Det udtales ikke som en ninja men som nin-ja... Altså ja som når man siger ja til noget

ikke at jeg ville kalde mit barn det, men har en veninde hvis søster hedder det

Anmeld

19. november 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
A. Nonymsen skriver:

Det udtales ikke som en ninja men som nin-ja... Altså ja som når man siger ja til noget

ikke at jeg ville kalde mit barn det, men har en veninde hvis søster hedder det

Men det ser ret vildt ud på papiret alligevel 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.