Kontanthjælp eller SU?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2014

Nystart

Mille1210 skriver:

Hvis man sætter sin uddannelse på pause, kan man så stadig få kontakthjæp? Og hvor meget skal ens kæreste tjene for at man ikke kan få kontanlthjæp? 

På pause? Enten skal du bestå eller også skal du tit tag det om året hvis du ikke går til eksamen.... Du kan ikke være tilknyttet et system og få penge fra et andet 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2014

namaha

Jeg vælger at gøre eksamen færdig, hvis jeg ikke kan få nogen format for penge via staten eller kommunen så havde vi allerede snakket om at jeg skulle være hjemme gående også vælge en ny livsstil, så finde ud af det skal vi nok 

Anmeld

19. november 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Mille1210 skriver:

Hvis man sætter sin uddannelse på pause, kan man så stadig få kontakthjæp? Og hvor meget skal ens kæreste tjene for at man ikke kan få kontanlthjæp? 

Pause? Som i orlov? 

Man kan normalt IKKE få kontanthjælp under orlov fra studiet, hvis man stadig har SU-klip tilgode. Der kan være særlige omstændigheder der gør man alligevel er berettiget hjælp. Du bør kontakte kommunen før du tager orlov for at være sikker på du kan få støtte. 

Jeg mener grænsen er 21.000 kr før skat (uden børn) eller 27.904 kr før skat (hvis man har børn under 18 år). 

Anmeld

19. november 2014

Mille1210

Pause som at jeg er færdig på skole, men mangler 2 år i elev. Jeg kan ikke finde ud af hvor meget jeg vil få før jeg har været til min sidste eksamen.. Men det havde da været meget rart at få af vide, hvor meget jeg vil få ca? For de skal jo først se min kærestes løn også regne ud fra der, hvor meget jeg vil få i kontanthjælp. 

Anmeld

19. november 2014

Nystart

Mille1210 skriver:

Pause som at jeg er færdig på skole, men mangler 2 år i elev. Jeg kan ikke finde ud af hvor meget jeg vil få før jeg har været til min sidste eksamen.. Men det havde da været meget rart at få af vide, hvor meget jeg vil få ca? For de skal jo først se min kærestes løn også regne ud fra der, hvor meget jeg vil få i kontanthjælp. 

Nåh.. Du afslutter grundforløbet inden du skal i lære...

Så du skajha kontanthjælp hvis det er... 

Anmeld

19. november 2014

Mille1210

Ja, men er der nogen chance for at man selv kan regne ud, hvor meget man får, hvis man ved sin kærestes løn? 

Anmeld

19. november 2014

Nystart

Mille1210 skriver:

Ja, men er der nogen chance for at man selv kan regne ud, hvor meget man får, hvis man ved sin kærestes løn? 

Ikke sådan 100 procent for flere ting spiller jo ind men mener du kan søge på kh satser 

Anmeld

19. november 2014

namaha

min kærestesløn ligger gemmensnit på 14.6 altså tusinde efter skat og han betaler 39%i skat dvs at han tjener ca 20.3 om måneden før skat
Men han er i flexjob så gælder der sikkert også andre regler

Vi ender nok med ikke af aflyse bryllupet, vi vil begge gerne giftes og nu hvor vi venter os er der endnu mere grund til det Så må vi tage konsekvensen af det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.