Fru. Blog skriver:
(Jeg er anonym fordi at jeg ikke har varsel mit arbejde om, at jeg nok "snart" skal på barsel. Så indtil da er jeg anonym - bare for en sikkerheds skyld)
Jeg sidder og tænker på navne. Der er så mange smukke navne, men mange af de navne jeg synes er meget smukke er også meget specielle. Og vil jo ikke risikere at mit barn skal føle sig anderledes pga sit navn, men samtidig er det efterhånden også ret normalt at have specielle og unikke navne... Tænker i "mobbe-risiko" ind? eller overtænker jeg, når jeg allerede nu er bekymret for mobning.
Jeg har nogen favoritter her (de specielle navne):
Sne (pige)
Birk
Cirkeline
Chili (pige)
Pondus (dreng)
Linse
Lilli-my
Mikk
Mikline
My
Kvist (dreng)
Noma (dreng)
Mine favoritter af almindelige navne er:
Oscar
Andreas
Willy
William
Bertram
Bertil
Marie
Marius
Line Sofie
Ditte Sofie
Lotte
Liva
Noah
Jeg er fristet til et specielt navn - for der også fordele i at være unik. Tanken med at blande det så der både er specielt og unikt navn er der også.
Men gad godt høre om andre også tænker i forhold til mobning - og om nogen evt. har erfaring?
Jeg tænker - hvem har en fordel, når man har et unikt navn? Det er primært forældrene, der kan skille sig ud og se vigtige og interessante ud, jeg synes helt klart, at det er et egoistvalg, når man vælger underlige navne til sit barn.....men det er da barnet, der skal kæmpe med det, indtil man kan få det ændret til noget almindeligt.
Jeg har selv et sjældent navn, eller det var det, da jeg blev født, nu er der rigtig mange, der synes, at det er et rigtigt fint navn - men jeg hader det stadig og har gjort det alle årene, jeg har skældt mine forældre ud mange gange og forsvoret, at jeg ville få det slettet, når jeg var myndig, men jeg har dog valgt at acceptere, at det er sådan, men i mange sammenhænge, hvor jeg har brug for anonymitet, bruger jeg mit mellemnavn - og det er faktisk ret befriende, så måske jeg bare skulle få det ordnet.
- og seriøst:
Sne er slang for narkotika, og nogle af mine hjernedøde venner ville elske at kunne sige "jeg har lige dyppet pikken i Sne", det ville fremkalde latterbølger i ugevis, og det ville Chili nok også.
Cirkeline er en lille pige og en tegnefilmsfigur, ikke en grandvoksen kvinde (kan lige se sådan en overvægtig, storrygende betonxxxxx med tatoveringer og dyb stemme for mig, jeg ville dø af grin, hvis hun hed Cirkeline)- det samme gælder for Lilli-my og My.
Chili og Pondus - hvis du er nødt til at definere kønnet, er det allerede en indikator på, at det er en skidt ide, derudover er Pondus til dels et negativt ladet ord.
Linse 
Kvist kommer til at grundlægge en helt ny betydning for udtrykket "at babbe gren", det navn nærmest beder om jokes.
Noma tænkte jeg som et pigenavn.
Beklager, at min mening ikke blev pakket bedre ind.