Hej Christina.
Jeg har et spørgsmål som jeg håber du kan hjælpe med. Jeg har en skøn søn på 6 mdr. Han er fint med motorisk. Sidder selv, triller fra ryg til mave osv. Der er dog en ting der undrer mig. For en uges tid siden fandt han en dag ud af at trække sig fremad på gulvet, og jeg var meget stolt. Han har dog så slet ikke gjort det siden den dag. Det undrede mig. Så for 3 dage siden, fandt han ud af at komme op i kravlestilling, hvilket han gjorde en del gange i løbet af den dag. Men har så heller ikke gjort det siden.
Er det normalt at de så bare stopper med det igen?
På forhånd tak.
Christinas svar
Mange tak for dit spørgsmål.
Ja, det er helt normalt at et barn i en kortere eller længere periode er meget optaget af en bestemt motorisk opgave, for så pludselig at holde en pause med det igen.
Du vil helt sikkert se at din søn tager fat på at trække sig fremad og komme i kravlestilling igen når han er klar til det. Han er ikke ret gammel, så hvis du sørger for at han ligger så meget på maven som muligt i sine vågne timer, skal han nok tage fat på det igen.
De bedste hilsner
Christina Haansbæk
Christina tilbyder udredning, råd og vejledning, motorisk testning samt behandling af børn i alderen 0-15 år. Typiske problemstillinger kan være motorisk forsinkelse, motorisk uro, hypermobilitet, kranie skævhed, usikker hånddominans samt sansemotoriske vanskeligheder. Christina er mobil børnefysioterapeut og kører i Hovedstadsområdet samt Nordsjælland.
Se Christinas hjemmeside: FysioterapiTilBørn.dk
Anmeld