Undvære mad om natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2014

et-ønske

MummiT skriver:

Har lavet et fælles svar

- Vores rytme hedder aftenflaske omkring kl 18, i seng kl 19-19:30 og så holder jeg mig vågen til 22 hvor hun i søvne får 200 ml vælling og så får hun nat flaske mellem 2:30 og 4 og vågner hun til morgen kl 5:30-6. Og skal i løbet af natten have sutten alt mellem 2 og 10 gange.

Jeg er ked af at sige det, men hun lyder helt normal.... Tror desværre ikke du skal forvente det lige foreløbig! Måske når hun er et år, så bliver du da ikke skuffet og den med sutten kan du risikere varer ved til det er slut med sut....

det er hårdt arbejde!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Mettefpigen skriver:

Det er faktisk gode nætter hun har  (Her var der ingen rytme overhovedet før han var 6 måneder, han var vågen næsten hele natten, var lykkelig hvis jeg fik et par timers søvn) Men det lyder til at hun nok stille og roligt går ud af det... 

Ja, jeg ved godt jeg faktisk er rimelig heldig med hendes rytme. Men tidligere skulle hun kun have mad kl 4-5 og skulle ikke have sutten efter hun var faldet i søvn, selvom hun tabte den. Og så stod vi op kl 7-8 stykker i stedet for 5-6. Så ja, jeg er jo bare godt forvent 

Anmeld

18. november 2014

MamaGulloev

got2b skriver:

Jeg får tit afvide " du skal ikke vække din datter bare for at give mad, de giver selv lyd til det " altså hvis dit barn spiser godt om dagen, kan jeg ikke se noget problem, jeg blev ikke madet om natten medmindre jeg selv vågnede, og det samme har jeg gjort ved min kærestes nevøer da de var helt små, de er tvillinger, og sjovt nok så er den ene større end den anden, så de har taget godt på. Har skam ik selv tænkt mig at stå op hver 3 time for at give mad. 

Jeg kunne somend heller ikke finde på at vække hende. Flasken kl 22 får hun mens hun sover (hun kan godt sove fra at blive taget op, så længe der ikke er lys) og det er mest fordi at ellers vågner hun flere gange og er sulten om natten.  

Anmeld

18. november 2014

MamaGulloev

Chevro skriver:

Min søn var meget hurtig til at sove "igennem" et par mdr maks! Hvor jeg simpelthen måtte vække ham en gang eller to for at han lige fik noget nat mad 

men det var kun det, og så puttede han med det samme igen, så det var nærmest uden lys osv 

tag tingene som de kommer, og snak evt med din sp hvad hun mener er bedst for dit barn og hvad normalen er :-)

Okay, tak for svar

Anmeld

18. november 2014

MamaGulloev

mor:) skriver:

Min førstefødte vågnede meget ofte - enten for at få sut eller fordi han var sulten. Da han var 8 måneder droppede han selv natfladken og da han var omkring 13 måneder fandt han selv sut (der lå også rigeligt med sutter i sengen) 

idag er han tre år og vågner nogle gange fordi han vil have pudset næse, andre gange fordi han har drømt noget osv. Så man bliver nok ikke helt fri for at rejse sig om natten

Mindstemanden (3 måneder) sov rigtig fint fra start af. Han vågner idag kun en gang (bliver lagt kl 20.00, sulten ca. Kl 03.00 og sover videre til 06.30.) han er endnu ikke så interesseret i sut. 

Okay, tak for svar

Anmeld

18. november 2014

MamaGulloev

Soffy27 skriver:

Her har vores på 5 mdr haft en fast rytme faktisk siden han blev født.. Blev lagt omkring kl 19 og gav ham en flaske når kl var omkring 23 og så sov han til næste morgen kl 07.. En dag faldt jeg i søvn inden hans natflaske og der sov han altså bare til kl 08.. Så siden har han ikke fået Nat flaske med mindre at han selv er vågnet - hvilket kan tælles på en hånd.. I forhold til min førstefødte er ham her så nem og har et fantastisk sovehjerte.. Men vil klart anbefale at du giver en flaske inden du selv går i seng - jeg plejede at ligge en stofble løst omkring øjnene, så der ikke var lys.. 

Det lyder lækkert at han sover igennem!

Jeg giver også en flaske vælling kl 22 inden jeg går i seng. Dog slukker jeg al lys, da det er nemmest. - Vi får masser af lys ind fra gaden, så der bliver aldrig helt mørkt

Anmeld

18. november 2014

MamaGulloev

Snoopy77 skriver:

Mit svar er mere ift. sutten, har du prøvet at lægge flere sutter i hendes seng, det kan muligvis spare dig for at stå op, ihvertfald nogle af gangene. Det hjalp en del her.

Jeg kender det udmærket, man bliver vanvittig i låget af afbrudt søvn. 

Nej det har jeg ikke prøvet, det kunne være jeg skulle gøre det. Det kunne da være rart hvis hun selv kan finde en sut i løbet af natten

Dog kan hun ikke helt finde ud af at få den rigtig ind i munden selv, endnu. 

Anmeld

18. november 2014

MamaGulloev

et-ønske skriver:

Jeg er ked af at sige det, men hun lyder helt normal.... Tror desværre ikke du skal forvente det lige foreløbig! Måske når hun er et år, så bliver du da ikke skuffet og den med sutten kan du risikere varer ved til det er slut med sut....

det er hårdt arbejde!!

Ja, jeg ved det egentlig godt. Det er bare det når man er blevet vant til mere søvn, så er det hårdt lige pludselig ikke at få den. Førhen klarede hun hele natten uden at få sutten når hun først var faldet i søvn, og spiste mellem 4 og 5. Og stod først op 7 eller 8 

Anmeld

18. november 2014

got2b

MummiT skriver:

Jeg kunne somend heller ikke finde på at vække hende. Flasken kl 22 får hun mens hun sover (hun kan godt sove fra at blive taget op, så længe der ikke er lys) og det er mest fordi at ellers vågner hun flere gange og er sulten om natten.  

Hvis hun får en flaske kl ti, så behøver hun ikke mad om natten, kun hvis hun vågner self ��. 

Anmeld

18. november 2014

Blop2

Vores datter er lige blevet 3 måneder, hun får sin sidste flaske ca. Kl. 21.30 og så sover hun til kl. Ca. 6.00. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.