Undvære mad om natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.082 visninger
34 svar
5 synes godt om
16. november 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Ja, hvornår er baby stor nok til det?

Min datter er "kun" 4,5 mdr nu, men jeg længes efterhånden desperat efter en ordenlig nattesøvn. Særligt fordi jeg er enlig og ikke har så meget mulighed for aflastning mere end 2-3 nætter på en måned. Og jeg har rigtig meget brug for min søvn, jeg bliver meget let psykisk stresset og belastet når jeg ikke sover ordenligt. Og så er jeg bare en af de mennesker der simpelthen ikke kan sove om dagen med mindre jeg virkelig er syg. 

Nå, men ja, hvornår kan sådan en størrelse forventes at undvære natmaden? Hun får kun en enkelt flaske om natten (men skal flere gange have sutten, hvor jeg skal op og stå da hun sover i tremmeseng), og jeg synes egentlig at hun efterhånden spiser mindre og mindre af den, efter vi er startet på grød og er ved at være godt igang nu. - Hun var ca ½ dl 1 gang om dagen. 

Hvornår begyndte jeres børn at sove uden mad om natten? Og gjorde de det af sig selv, eller var det noget I vænnede dem til?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2014

Trekløver(:

MummiT skriver:

Min datter er "kun" 4,5 mdr nu, men jeg længes efterhånden desperat efter en ordenlig nattesøvn. Særligt fordi jeg er enlig og ikke har så meget mulighed for aflastning mere end 2-3 nætter på en måned. Og jeg har rigtig meget brug for min søvn, jeg bliver meget let psykisk stresset og belastet når jeg ikke sover ordenligt. Og så er jeg bare en af de mennesker der simpelthen ikke kan sove om dagen med mindre jeg virkelig er syg. 

Nå, men ja, hvornår kan sådan en størrelse forventes at undvære natmaden? Hun får kun en enkelt flaske om natten (men skal flere gange have sutten, hvor jeg skal op og stå da hun sover i tremmeseng), og jeg synes egentlig at hun efterhånden spiser mindre og mindre af den, efter vi er startet på grød og er ved at være godt igang nu. - Hun var ca ½ dl 1 gang om dagen. 

Hvornår begyndte jeres børn at sove uden mad om natten? Og gjorde de det af sig selv, eller var det noget I vænnede dem til?

Først vil jeg sige, at jeg godt kan forstå at det er hårdt, og især når du ikke kan falde i søvn om dagen.

Men din datter er kun 4,5 måned, og der er det for tidligt at droppe natmaden, ved mindre hun selv fravælger den. Noget kunne tyde på det ikke vare længe, før hun ikke føler behov for den, hvis hun allerede nu spiser mindre og mindre. 

Min datter droppede natflasken da hun var 12 måneder, og for første gang begyndte at sove igennem. 9-10 timer i streg. Nu er hun snart 16 måneder, og jeg skal op de fleste nætter 1-3 gange for at give sut. 

Anmeld

16. november 2014

Nystart

Da jeg havde min datter alene som spæd fik vi en rytme der hed....:

Sove omkring kl 18-19 og så ventede jeg oppe til kl Ca 24 hvor hun fik mad halvsovende og så vågnede hun først næste morgen omkring god kl 7 :-)

Hun har altid været god og nem mht søvn og nat... 

Anmeld

16. november 2014

Wik

Da de var mellem 9-12 måneder, men mine børn var ammebørn, der er vist en forskel i forhold til mæthed, med flaskebørn. Rådgiv dig med SP inden, for som andre skriver er det tidligt.

Anmeld

16. november 2014

Missy_B

MummiT skriver:

Mit barn sov igennem uden mad som 2,5 md. Med sov igennem menes der at jeg gav flaske ca kl 22 - og igen ved 5-6 tiden.

drop først natmaden når dit barn ikke vågner for mad om natten. At hun vågner er tegn på at hun har brug for det , selvom det er hårdt 

Anmeld

16. november 2014

modesty

Ifølge de kloge må man absolut tidligst afvænne natmaden ved 8 mdr. og man skal helst vente til 10 mdr. 

Min søn var 9.5 mdr. og der skulle afvænning til. 

Min søn er 3 år nu, og vi er vel oppe i gennemsnit hver anden nat for at give sut en gang eller to.

Anmeld

16. november 2014

MamaGulloev

M_V skriver:

Først vil jeg sige, at jeg godt kan forstå at det er hårdt, og især når du ikke kan falde i søvn om dagen.

Men din datter er kun 4,5 måned, og der er det for tidligt at droppe natmaden, ved mindre hun selv fravælger den. Noget kunne tyde på det ikke vare længe, før hun ikke føler behov for den, hvis hun allerede nu spiser mindre og mindre. 

Min datter droppede natflasken da hun var 12 måneder, og for første gang begyndte at sove igennem. 9-10 timer i streg. Nu er hun snart 16 måneder, og jeg skal op de fleste nætter 1-3 gange for at give sut. 

Først og fremmest tak for svar.

Jeg ved godt at det er tidligt, og ved jo egentlig godt at jeg ikke helt kan forvente det endnu. Men lidt nysgerrig bliver man vel når man sådan savner sin søvn .

Jeg håber inderligt at det ligger lige rundt om hjørnet at hun dropper den.  

Anmeld

16. november 2014

MamaGulloev

Okay, jeg laver lige et fælles svar. 

Jeg  ved godt at det er tidligt. Og også for tidligt. Jeg ved godt at det ikke er nu jeg skal tage natflasken fra hende. 
Dette indlæg var mest ment som et spørgsmål om  hvornår, for at få et realistisk billede. For at få en fornemmelse af om jeg kan forvente der 3-4 eller 6-7 måneder inden hun skal til at lære det. 

Men I skal alle sammen have rigtig mange tak for jeres svar, jeg sætter pris på det

Anmeld

16. november 2014

Trekløver(:

MummiT skriver:

Først og fremmest tak for svar.

Jeg ved godt at det er tidligt, og ved jo egentlig godt at jeg ikke helt kan forvente det endnu. Men lidt nysgerrig bliver man vel når man sådan savner sin søvn .

Jeg håber inderligt at det ligger lige rundt om hjørnet at hun dropper den.  

Det tærrede også MEGET på mine kræfter, da jeg ikke fik mere end 2-3 timers søvn max i streg et helt år, og jeg har endda en mand til at aflaste, så kan 100 % følge dig. 

Håber du snart får en lang god nat søvn. 

Anmeld

16. november 2014

MamaGulloev

Nystart skriver:

Da jeg havde min datter alene som spæd fik vi en rytme der hed....:

Sove omkring kl 18-19 og så ventede jeg oppe til kl Ca 24 hvor hun fik mad halvsovende og så vågnede hun først næste morgen omkring god kl 7 :-)

Hun har altid været god og nem mht søvn og nat... 

Har lavet et fælles svar

- Vores rytme hedder aftenflaske omkring kl 18, i seng kl 19-19:30 og så holder jeg mig vågen til 22 hvor hun i søvne får 200 ml vælling og så får hun nat flaske mellem 2:30 og 4 og vågner hun til morgen kl 5:30-6. Og skal i løbet af natten have sutten alt mellem 2 og 10 gange.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.