Undvære mad om natten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Wik skriver:

Da de var mellem 9-12 måneder, men mine børn var ammebørn, der er vist en forskel i forhold til mæthed, med flaskebørn. Rådgiv dig med SP inden, for som andre skriver er det tidligt.

Har lavet et fælles svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2014

MamaGulloev

Missy_B skriver:

Mit barn sov igennem uden mad som 2,5 md. Med sov igennem menes der at jeg gav flaske ca kl 22 - og igen ved 5-6 tiden.

drop først natmaden når dit barn ikke vågner for mad om natten. At hun vågner er tegn på at hun har brug for det , selvom det er hårdt 

Har lavet et fælles svar

Anmeld

16. november 2014

MamaGulloev

modesty skriver:

Ifølge de kloge må man absolut tidligst afvænne natmaden ved 8 mdr. og man skal helst vente til 10 mdr. 

Min søn var 9.5 mdr. og der skulle afvænning til. 

Min søn er 3 år nu, og vi er vel oppe i gennemsnit hver anden nat for at give sut en gang eller to.

Har lavet et fælles svar

Anmeld

16. november 2014

MamaGulloev

M_V skriver:

Det tærrede også MEGET på mine kræfter, da jeg ikke fik mere end 2-3 timers søvn max i streg et helt år, og jeg har endda en mand til at aflaste, så kan 100 % følge dig. 

Håber du snart får en lang god nat søvn. 

Mange tak 

Det er "rart" at vide at man ikke er helt alene om det

Anmeld

17. november 2014

Chevro

Min søn var meget hurtig til at sove "igennem" et par mdr maks! Hvor jeg simpelthen måtte vække ham en gang eller to for at han lige fik noget nat mad 

men det var kun det, og så puttede han med det samme igen, så det var nærmest uden lys osv 

tag tingene som de kommer, og snak evt med din sp hvad hun mener er bedst for dit barn og hvad normalen er :-)

Anmeld

17. november 2014

got2b

Jeg får tit afvide " du skal ikke vække din datter bare for at give mad, de giver selv lyd til det " altså hvis dit barn spiser godt om dagen, kan jeg ikke se noget problem, jeg blev ikke madet om natten medmindre jeg selv vågnede, og det samme har jeg gjort ved min kærestes nevøer da de var helt små, de er tvillinger, og sjovt nok så er den ene større end den anden, så de har taget godt på. Har skam ik selv tænkt mig at stå op hver 3 time for at give mad. 

Anmeld

17. november 2014

Mettefpigen

MummiT skriver:

Har lavet et fælles svar

- Vores rytme hedder aftenflaske omkring kl 18, i seng kl 19-19:30 og så holder jeg mig vågen til 22 hvor hun i søvne får 200 ml vælling og så får hun nat flaske mellem 2:30 og 4 og vågner hun til morgen kl 5:30-6. Og skal i løbet af natten have sutten alt mellem 2 og 10 gange.

Det er faktisk gode nætter hun har  (Her var der ingen rytme overhovedet før han var 6 måneder, han var vågen næsten hele natten, var lykkelig hvis jeg fik et par timers søvn) Men det lyder til at hun nok stille og roligt går ud af det... 

Anmeld

18. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Min førstefødte vågnede meget ofte - enten for at få sut eller fordi han var sulten. Da han var 8 måneder droppede han selv natfladken og da han var omkring 13 måneder fandt han selv sut (der lå også rigeligt med sutter i sengen) 

idag er han tre år og vågner nogle gange fordi han vil have pudset næse, andre gange fordi han har drømt noget osv. Så man bliver nok ikke helt fri for at rejse sig om natten

Mindstemanden (3 måneder) sov rigtig fint fra start af. Han vågner idag kun en gang (bliver lagt kl 20.00, sulten ca. Kl 03.00 og sover videre til 06.30.) han er endnu ikke så interesseret i sut. 

Anmeld

18. november 2014

Soffy27

Her har vores på 5 mdr haft en fast rytme faktisk siden han blev født.. Blev lagt omkring kl 19 og gav ham en flaske når kl var omkring 23 og så sov han til næste morgen kl 07.. En dag faldt jeg i søvn inden hans natflaske og der sov han altså bare til kl 08.. Så siden har han ikke fået Nat flaske med mindre at han selv er vågnet - hvilket kan tælles på en hånd.. I forhold til min førstefødte er ham her så nem og har et fantastisk sovehjerte.. Men vil klart anbefale at du giver en flaske inden du selv går i seng - jeg plejede at ligge en stofble løst omkring øjnene, så der ikke var lys.. 

Anmeld

18. november 2014

Snoopy77

Mit svar er mere ift. sutten, har du prøvet at lægge flere sutter i hendes seng, det kan muligvis spare dig for at stå op, ihvertfald nogle af gangene. Det hjalp en del her.

Jeg kender det udmærket, man bliver vanvittig i låget af afbrudt søvn. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.