Hjælp lus!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2014

IT-nørd

helle85 skriver:

hvad hedder det der forbyggende noget?? og virker det?

min datter fik det lige før efterårs ferien og så igen i torsdag så vil snart gøre alt for at hun ikke få det igen 

http://www.linicin.dk/forebyggelse-af-lus/sadan-pafoeres-linicin-prevent/

denne bruger vi hver dag. Ingen lus i 2 måneder. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2014

Leneur

Rockertand skriver:

Wow, jeg er altså nødt til lige at sige, at du skyder gråspurve med kanoner, der er slet ikke nogen grund til at overreagere, lus er faktisk slet ikke særligt hårdføre, de kan ikke overleve særligt længe væk fra hårbunden, og hvis I er væk i almindelig arbejdstid, så er både lus og æg døde, når I vender hjem igen. Vi behandler og skifter sengetøj (for at undgå hysteriske præteen-udbrud, lus er jo adddr), og det er det, vi har aldrig oplevet tilbagefald.

jeg har lavet et eksperiment med at kæmme lus ud på et hvidt stykke papir og så se, hvornår de var døde, der gik faktisk kun 20 minutter, hvilket egentlig var noget overraskende, men det vidner bare om, at deres skræmmefaktor nok er betydeligt større end den reelle trussel.

Det kan da godt ske du synes det men når min datter bliver ramt 2 gange på 7 dage på trods af behandling og kæmning, så går jeg altså grundigt til værks, gjorde jeg nu også den første gang, så det ikke skulle ske igen.

Til dig der spurgte hvad den forebyggende hed, så er det linicin prevent spray, købte den på apoteket... 

Anmeld

12. november 2014

Princesspigen

Jeg fik de svar og hjælp jeg ønskede så det skal i have mange tak for..

kæresten trimmede skægget for at sikre han ik havde lus og tøsen og jeg fik kur samt alle bamser og puder røg i isulation, huer og børster røg i fryseren og alt tøj og sengetøj blev vasket.. 

Ja nogle mener måske det er da gå meget grund til værks men da jeg selv husker en du. Barndom med lus fast i næsten et år så SKAL de bare bekæmpes med det samme så jeg vil hellere gå drastisk til værks hvilke jeg os gjorde  det lader til vi er lusefri men kæmmer stadig for at være sikker 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.