Hjælp lus!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.745 visninger
22 svar
3 synes godt om
10. november 2014

Princesspigen

står på vej ud af døren her til morgen med min datter og da hun får sin hue på står hun og piller sig i håret og siger av, efter nærmere undersøgelse opdager jeg til min skræk LUS (skal lige siges jeg selv har hår ned til numsen

nå men ihværtifal vi kommer inden steder og skal bare være hjemme idag så vi kan bekæmpe lus inden hun skal i vuggestue..

men nu vil jeg så høre om der er nogle af jer der ved hvilke luse produkt der er mest effektivt og skal jeg så skifte sengetøj osv eller hvordan ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2014

Stjerneskud84

Princesspigen skriver:

står på vej ud af døren her til morgen med min datter og da hun får sin hue på står hun og piller sig i håret og siger av, efter nærmere undersøgelse opdager jeg til min skræk LUS (skal lige siges jeg selv har hår ned til numsen

nå men ihværtifal vi kommer inden steder og skal bare være hjemme idag så vi kan bekæmpe lus inden hun skal i vuggestue..

men nu vil jeg så høre om der er nogle af jer der ved hvilke luse produkt der er mest effektivt og skal jeg så skifte sengetøj osv eller hvordan ?

Kan varmt anbefale Hedrin Once 

Anmeld

10. november 2014

Princesspigen

Stjerneskud84 skriver:

Kan varmt anbefale Hedrin Once 

det går jeg ud fra kan købes på apoteket ? :-)

Anmeld

10. november 2014

Stjerneskud84

Princesspigen skriver:

Ja og i Matas.. I Matas er det lidt billigere i forhold til apoteket... 

Anmeld

10. november 2014

Leneur

Princesspigen skriver:

Ja og i Matas. Sengetøjet af. Børster og kamme og hårelastikker i fryseren. Få købt en tættekam. Flet dit eget hår og sæt op. Tæpper og puder i sofaen ud og blive luftet til næste dag, eller vask det og så ellers bare kæmme, kæmme og kæmme... 

Anmeld

10. november 2014

Princesspigen

Leneur skriver:

Ja og i Matas. Sengetøjet af. Børster og kamme og hårelastikker i fryseren. Få købt en tættekam. Flet dit eget hår og sæt op. Tæpper og puder i sofaen ud og blive luftet til næste dag, eller vask det og så ellers bare kæmme, kæmme og kæmme... 

jeg må have alt sengetøj og tæpper til vask, hvordan jeg gør med puderne må jeg lige se.. (vi her jo puder i sofaen ud over hynderne)

vores huer er kommet i fryseren, det er straks værre med hendes nusseklud som jo skal vaskes, jeg må lige finde den gamle et sted..

så skal voksi posen i barnevognen vel os vaskes ? åh gud hvor jeg hader det her..

mit hår som normalt sidder i hestehale er sat op i en knold på hoved

men hvad med alle hendes bamser, hun er meget glad for bamser og slæber gerne rundt på mellem 3 og 7 bamser dagligt

Anmeld

10. november 2014

Princesspigen

Alle bamser og puder er lagt ind i et koldt rum for sig selv hvor vi ikke kommer inde.. 

Tæpper er taget ud til vask og den gamle nusseklud fundet frem så jeg kan vaske den nyeste af dem (den gamle er ikke brugt i måneder) 

jeg skal videre op og tage sengetøj af sengene så det kan komme til vask samt alt tøj vi evt har været i kontakt med skal os til vask.. 

Er der noget jeg kan have glemt eller overset ? 

Anmeld

10. november 2014

Leneur

Princesspigen skriver:

jeg må have alt sengetøj og tæpper til vask, hvordan jeg gør med puderne må jeg lige se.. (vi her jo puder i sofaen ud over hynderne)

vores huer er kommet i fryseren, det er straks værre med hendes nusseklud som jo skal vaskes, jeg må lige finde den gamle et sted..

så skal voksi posen i barnevognen vel os vaskes ? åh gud hvor jeg hader det her..

mit hår som normalt sidder i hestehale er sat op i en knold på hoved

men hvad med alle hendes bamser, hun er meget glad for bamser og slæber gerne rundt på mellem 3 og 7 bamser dagligt

Få støvsuget sofaen rigtig godt og bamserne skal desværre også vaskes eller i karantæne som vi kalder det herhjemme. Er der ikke nogen bamser hun ikke har haft i weekenden hun kan tulle rundt med?

Ja det er desværre en træls omgang med de skide lus og dyrt. Vi har lige haft ad 2 omgange, så har også købt en forebyggende spray hun får i håret hver morgen inden min kommer i børnehave. Hvis din datter også har langt hår, så sæt det op også når hun skal i vuggestue i morgen, for det kan gøre en forskel og så skal vuggestuen selvfølgelig også vide besked. 

Anmeld

10. november 2014

Princesspigen

Leneur skriver:

Få støvsuget sofaen rigtig godt og bamserne skal desværre også vaskes eller i karantæne som vi kalder det herhjemme. Er der ikke nogen bamser hun ikke har haft i weekenden hun kan tulle rundt med?

Ja det er desværre en træls omgang med de skide lus og dyrt. Vi har lige haft ad 2 omgange, så har også købt en forebyggende spray hun får i håret hver morgen inden min kommer i børnehave. Hvis din datter også har langt hår, så sæt det op også når hun skal i vuggestue i morgen, for det kan gøre en forskel og så skal vuggestuen selvfølgelig også vide besked. 

Vuggestuen har fået besked og har os reageret på det og dat seddel op 

alle bamser er kommet i karantæne 

Hun piller elastikkerne ud så snart jeg sætter dem i, hun har ikke vildt langt hår men det når da ned til omkring skulderne (skal lige siges hun kun er 2 år) 

Anmeld

10. november 2014

B&J

vores dreng har haft det to gange desværre og han har ikke så langt hår men hår nok

og vi bruger den her på billede og den virker super godt og når han har fået det skyllet ud ja så sidder jeg med fingerene og fjerner æggene i håret og lus + tætte kam

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.