Hjælp lus!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2014

Princesspigen

B&J skriver:

vores dreng har haft det to gange desværre og han har ikke så langt hår men hår nok

og vi bruger den her på billede og den virker super godt og når han har fået det skyllet ud ja så sidder jeg med fingerene og fjerner æggene i håret og lus + tætte kam

Billedet kan jeg ikke se ? 

Men ja tænker os vi skal have kur og igen bagefter kæmmes 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2014

Hertz

Princesspigen skriver:

står på vej ud af døren her til morgen med min datter og da hun får sin hue på står hun og piller sig i håret og siger av, efter nærmere undersøgelse opdager jeg til min skræk LUS (skal lige siges jeg selv har hår ned til numsen

nå men ihværtifal vi kommer inden steder og skal bare være hjemme idag så vi kan bekæmpe lus inden hun skal i vuggestue..

men nu vil jeg så høre om der er nogle af jer der ved hvilke luse produkt der er mest effektivt og skal jeg så skifte sengetøj osv eller hvordan ?

Åh de satans lus vi prøvede flere ting herhjemme. Det endelige succesfulde resultat var hedrin once til alle i huset, har selv meget langt hår. Og så røg alt sengetøj, dyner, puder osv ind i et rum i 48 timer og så lykkes det at bekæmpe dem. 

Anmeld

10. november 2014

Princesspigen

Jeg har nu købt ny tætte kam samt hedrin once så så snart prinsessen er færdig med at sove, så er det igang med kur  i mellem tiden så køre vaskemaskinens på højtryk 

Anmeld

10. november 2014

helle85

Leneur skriver:

Få støvsuget sofaen rigtig godt og bamserne skal desværre også vaskes eller i karantæne som vi kalder det herhjemme. Er der ikke nogen bamser hun ikke har haft i weekenden hun kan tulle rundt med?

Ja det er desværre en træls omgang med de skide lus og dyrt. Vi har lige haft ad 2 omgange, så har også købt en forebyggende spray hun får i håret hver morgen inden min kommer i børnehave. Hvis din datter også har langt hår, så sæt det op også når hun skal i vuggestue i morgen, for det kan gøre en forskel og så skal vuggestuen selvfølgelig også vide besked. 

hvad hedder det der forbyggende noget?? og virker det?

min datter fik det lige før efterårs ferien og så igen i torsdag så vil snart gøre alt for at hun ikke få det igen 

Anmeld

10. november 2014

Nystart

Mht forbyggelse så brug godt med balsam.. vi er sluppet i over 9 år nu selvom skole, sfo og familie har været hårdt ramt :-) 

Anmeld

10. november 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Herhjemme har vi aldrig brugt alle de der mere eller mindre giftige luseprodukter. Bare godt med balsam i håret - i HELE håret - og så red godt og grundtigt igennem med en tættekam. Kan godt være det lige skal gentages en gang eller 2, men det virker alligevel

Og så bare skylle kammen i en skål med kogende vand hver eller hveranden gang den har været igennem håret.

Anmeld

10. november 2014

B&J

Princesspigen skriver:

Billedet kan jeg ikke se ? 

Men ja tænker os vi skal have kur og igen bagefter kæmmes 

sådan, og den er så dejlig nem og der står hvad man skal gøre dog syntes jeg kammen der er med er alt for stor mellem rum så jeg valgte at købe sådan en plastik en man også kan bruge til baby hår og hunde osv.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

10. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg har fået lus i min sidste praktik. Jeg har både langt og tykt hår - hedrin tog det hele (krævede kun en behandling) 

Jeg fik at vide at man ikke behøver vaske alt muligt da de ikke kan overleve - så jeg gjorde i intet udover hedrin. Mand og barn blev ikke smittet. 

Anmeld

10. november 2014

Rockertand

Leneur skriver:

Ja og i Matas. Sengetøjet af. Børster og kamme og hårelastikker i fryseren. Få købt en tættekam. Flet dit eget hår og sæt op. Tæpper og puder i sofaen ud og blive luftet til næste dag, eller vask det og så ellers bare kæmme, kæmme og kæmme... 

Wow, jeg er altså nødt til lige at sige, at du skyder gråspurve med kanoner, der er slet ikke nogen grund til at overreagere, lus er faktisk slet ikke særligt hårdføre, de kan ikke overleve særligt længe væk fra hårbunden, og hvis I er væk i almindelig arbejdstid, så er både lus og æg døde, når I vender hjem igen. Vi behandler og skifter sengetøj (for at undgå hysteriske præteen-udbrud, lus er jo adddr), og det er det, vi har aldrig oplevet tilbagefald.

jeg har lavet et eksperiment med at kæmme lus ud på et hvidt stykke papir og så se, hvornår de var døde, der gik faktisk kun 20 minutter, hvilket egentlig var noget overraskende, men det vidner bare om, at deres skræmmefaktor nok er betydeligt større end den reelle trussel.

Anmeld

10. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Rockertand skriver:

Wow, jeg er altså nødt til lige at sige, at du skyder gråspurve med kanoner, der er slet ikke nogen grund til at overreagere, lus er faktisk slet ikke særligt hårdføre, de kan ikke overleve særligt længe væk fra hårbunden, og hvis I er væk i almindelig arbejdstid, så er både lus og æg døde, når I vender hjem igen. Vi behandler og skifter sengetøj (for at undgå hysteriske præteen-udbrud, lus er jo adddr), og det er det, vi har aldrig oplevet tilbagefald.

jeg har lavet et eksperiment med at kæmme lus ud på et hvidt stykke papir og så se, hvornår de var døde, der gik faktisk kun 20 minutter, hvilket egentlig var noget overraskende, men det vidner bare om, at deres skræmmefaktor nok er betydeligt større end den reelle trussel.

Dette har jeg også altid fået at vide - vi har kun haft det den ene gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.