At blive forældre på SU?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2014

esiuol22

Vi kan altid sammenligne os med andre lande, USA betaler de ikke så høje skatter, i Danmark hænger det jo sammen på den måde at vi tager uddannelse for at kunne få et godt arbejde, hvor vi betaler tilbage igennem skat.

Kan ikke helt følge den tankegang med, at vi skal værre så taknemmelige bare fordi andre har det værre, så mister man medfølelsen, for der er kun en person i verden der kan have det alder værst, og hvis andre så ikke må have drømmen om at få det bedre, ser det lidt sort ud for resten af befolkningen.

Er glad for uddannelse er gratis i DK, men føler sig ofte set på som en samfundsnasser, og syntes endeligt ikke det kan være meningen, da folkeskolen ikke spytter akademikir ud og det ikke flyver om sig med arbejde til ufaglærte, eller faglærte for den sags skyld.

Syntes ofte man glemmer at uddannelse er en investering for samfundet og når man så er færdigudlært, glemmer man at man har modtaget en gratis uddannelse for at nå der til, hvor man fx skal betale topskat. og så er brokken over at man betaler så meget til samfundet og dem under uddannelse.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2014

Spirrevip

Mange tak for svar alle sammen, I har givet mig noget at tænke over 

Anmeld

9. november 2014

Bertris

esiuol22 skriver:

okay så der er kun mulighed for ekstra lån,  så kan en enlig på su jo bedre klare sig en to sammen på su da di vil have ca det samme rådighedsbeløb i sidste ende, men bare være flere personer der skal leve for det. set ud fra ingen tager lån. 

nej, for er i begge forældre på SU kan i får et tillæg  hver (ikke lån) som jeg forklarede i mit første indlæg

det tillæg er på 2.332 kr før skat, og det kan i begge få så længe i er på su begge to

Anmeld

9. november 2014

esiuol22

Bertris skriver:

nej, for er i begge forældre på SU kan i får et tillæg  hver (ikke lån) som jeg forklarede i mit første indlæg

det tillæg er på 2.332 kr før skat, og det kan i begge få så længe i er på su begge to

Okay kunne heller ikke se hvordan det kunne lade sig gøre for nogle at skulle leve for 10000kr til sammen både far mor og et eller flere børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.