Spirrevip skriver:
Jeg har ikke kunne finde noget om priser for instution, så der gav du mig næsten et hjertestop - 1300???!!! 

Jeg vidste godt at det var dyrt, men så dyrt? Det havde jeg ikke i mine vildeste fantasier troet
måske er jeg bare dum 

mindes at hvis man ikke får delvis friplads koster det omkring 3000 for institution.
Men tilbage til dit spørgsmål
Når du vender tilbage til uddannelsen og har opbrugt dine barselsklip vil du få en almindelig SU uanset om du har børn eller ej. Hvis din kæreste og du bor sammen og begge er på su (dette er et krav for det her tillæg) ville i kunne få det der hedder et forsøgertillæg til "forsøger der bor sammen med SU modtager", hvis din kæreste på SU også er faren kan i begge få det så længe i begge er på SU.
Så er der SU lån, der kan i også få et ekstra lån da i er forsørgere, almindelig lån + forsøger lån er på lidt over 4400
Inden jeg gik på barsel for anden gang var vi på 2xSU + forsøger tillæg herhjemme, vi fik højere boligstøtte pga vi fik barn, delvis friplads til vuggestue med mad og bleer, hvor vi betalte ca 500 kr i måneden, vi gennemgik forsikringstilbud og sparede også omkring 2000 i året der (altid smart at gøre engang i mellem)
Det kan sagtens lade sig gøre at få det til at løbe rundt som forældre på SU, men det er stramt uden lån, vi fik ca 13.000 udbetalt (dette kommer jo an på trækprocent i skat osv), men vi klarede os fint nok, vores datter har intet manglet, men vi har levet stramt manden og jeg
Vores datter er altid kommet før os selv ang. pengene vi havde.
Anmeld