Vænner man sig til det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.387 visninger
22 svar
3 synes godt om
6. november 2014

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg blev mor for knap 4 uger siden til den mest fantastiske lille dreng! 

Men jeg er træt.. Mega træt! Han får mad hver tredje time døgnet rundt, så det er jo helt efter bogen  

men jeg er snart klar til at hoppe ud over altanen fordi jeg er så træt..

vænner man sig til trætheden?! Bliver det bedre?! Jeg er heeeelt færdig! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2014

PernilleogLouis

ES90 skriver:

Men jeg er træt.. Mega træt! Han får mad hver tredje time døgnet rundt, så det er jo helt efter bogen  

Ja det gør man - min dreng sov først igennem da han var 3 år og det blev bare en vane for mig tilsidst at jeg skulle op nogle gange hver nat 

Anmeld

6. november 2014

modesty

ES90 skriver:

Jeg tror det er meget forskelligt hvordan man tackler den manglende søvn. Jeg har ikke vænnet mig til det, og min søn er 3 år. 

Anmeld

6. november 2014

AnnaK89

Jeg har 3 børn på 5 år eller derunder. Den mindste er 9 uger. Jeg synes det har været rigtig hårdt denne gang, at skulle vænne sig til at skulle op om natten igen. 

Jeg tror aldrig jeg vænner mig til den manglende søvn, jeg glæder mig meget til at baby begynder at sove hele natten. 

Anmeld

6. november 2014

AnnaK89

Jeg har 3 børn på 5 år eller derunder. Den mindste er 9 uger. Jeg synes det har været rigtig hårdt denne gang, at skulle vænne sig til at skulle op om natten igen. 

Jeg tror aldrig jeg vænner mig til den manglende søvn, jeg glæder mig meget til at baby begynder at sove hele natten. 

Anmeld

6. november 2014

EKAB

Profilbillede for EKAB
AnnaKJ skriver:

Jeg glæder mig simpelthen også til at få lidt sammenhængende søvn, og blive lidt menneske igen! 

Savner godt nok at have lidt overskud til at komme uden for hjemmets fire vægge, for lige nu smider jeg mig på sofaen hver gang han sover.

Anmeld

6. november 2014

AnnaK89

ES90 skriver:

Jeg glæder mig simpelthen også til at få lidt sammenhængende søvn, og blive lidt menneske igen! 

Savner godt nok at have lidt overskud til at komme uden for hjemmets fire vægge, for lige nu smider jeg mig på sofaen hver gang han sover.

Det gør jeg bestemt også! Det er hårdt at undvære søvnen, men på den anden side, så vil vi jo heller ikke undvære børnene 

Jeg smider mig også gerne når baby sover, mens manden min render rundt og ordner praktiske ting inden han skal på arbejde om eftermiddagen/aftenen 

Jeg burde måske nok være lidt mere hjælpsom - men han klarer bare manglende søvn langt bedre end jeg gør 

Anmeld

6. november 2014

Mother-love

Jeg tror man vender sig til det. Jeg gjorde ihvertfald  men min datter sov så igennem fra hun var 1 mdr. Men tilgengæld var hun så vågen hele dagen fra kl 12 til 21.30

fra kl 6-12 vågnede hun hver 3. Time og så faldt i søvn igen når hun havde spist. Total underlig rytme. Det var dejligt hun sov igennem, men tilgengæld hang hun så på armen af en fra 12-21.30 det var satme også hårdt nogen gange.

Men f.eks nu hvor er jeg 29+2 har jeg været oppe hver nat efter 2-3 timer for at tisse. Og jeg har vænnet mig til at få afbrudt min søvn hele tiden. Det var også hårdt da det startede fordi jeg har min datter på 3 som jeg er blevet alene med.

Anmeld

6. november 2014

CaWi

Man vænner sig til det. Det har jeg i h ert fald gjort. 

Vores dreng er 2 1/2, og vågner stadig en til to gange om natten. 

Fra han var født til knapt et år gammel, sov han kun 20 min af gangen hele dagen,  og vågnede 4 gange om natten.  

Jeg var smadret,  men jeg vendte mig til det

Anmeld

6. november 2014

Clisolka

ES90 skriver:

Jeg tror aldrig man vænner sig helt til søvnunderskuddet  Øv, det kan være hårdt at køre på kun 4 timers søvn 2 dage i træk! 

Min ældste sov igennem fra hun var et par uger gammel - og lillebror havde kolik!  Lige omvendt, så jeg skulle bestemt vænne mig til at køre på 3-timers drift igen døgnet rundt. 

Det blev bestemt bedre. Han var omkring de 13-14 uger gammel da kolikken forsvandt. 

Nu er han 14 mrd. og bliver lagt senest 18.30 - så hører vi først begge ved 5-30-6 tiden 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.